• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • linoa131
    Lixom skrev 2016-04-16 13:26:24 följande:

    Jag har testdag på måndag. Skulle ju gärna testa imorgon istället, för att få smälta ett besked oavsett vad det blir... O inte gå direkt till jobbet. Samtidigt är det väl alltid dumt att testa för tidigt?


    Lite grann får jag känslan av att vi får en testdag med väldigt god marginal så jag tror att du skulle ändå få ett positivt resultat om du testade imorgon.
  • CJ1
    Lixom skrev 2016-04-16 13:26:24 följande:

    Jag har testdag på måndag. Skulle ju gärna testa imorgon istället, för att få smälta ett besked oavsett vad det blir... O inte gå direkt till jobbet. Samtidigt är det väl alltid dumt att testa för tidigt?


    Spännande! Hur känner du dig? Tror inte att en dag mindre spelar någon roll. Håller tummarna hårt!
  • Lixom

    Linoa131 > Ja det booorde ju gå tycker jag. Å andra sidan har vår klinik bara 14 dagar från ET till test, och vissa har väl upp till 16-17 dagar? Hur går det för dig /er förresten?

    CJ1 > ja det är spännande. Jag har ju inga symptom alls. Mer än lite trött och vaknar ibland på nätterna /kissnödig. Känns som biverkningar av lutinus, eftersom det varit samma hela tiden. Ingen molvärk, inga ömma bröst... Så det gör mig nervös. Hur har du det själv just nu?

  • ivfbullen

    Kl är nu snart 15:00 och jag har inte haft någon mer blödning. Inte ens ett spår av något rosa.
    Hoppas det fortsätter så. Idag tar vi det bara lugnt, avbokat allt vi skulle göra. 
    Tack till er alla som skrivit och som hållt tummarna! Lånar gärna era tummar lite längre till <3


  • CJ1
    Lixom skrev 2016-04-16 14:39:38 följande:

    Linoa131 > Ja det booorde ju gå tycker jag. Å andra sidan har vår klinik bara 14 dagar från ET till test, och vissa har väl upp till 16-17 dagar? Hur går det för dig /er förresten?

    CJ1 > ja det är spännande. Jag har ju inga symptom alls. Mer än lite trött och vaknar ibland på nätterna /kissnödig. Känns som biverkningar av lutinus, eftersom det varit samma hela tiden. Ingen molvärk, inga ömma bröst... Så det gör mig nervös. Hur har du det själv just nu?


    Det är ju väldigt inviduellt det där med symtom. Svårt också att säga när det gäller Lutinus. Vem vet, det du tror är biverkningar av Lutinus kanske faktiskt är grav.symtom!
    Med mig är det OK. Har fått väldigt ömma äggstockar som ger en obehagskänsla samt illamående. Men läste att det är för att gulkroppshormonet ökar nu i v.6. Är ju även orolig för mf så har säkert gjort 5 extra grav.tester för att se....lite skadad kanske... Men jag tror på dig och håller som sagt tummarna. Har förresten 3 st solskenshistorier av vänner som blivit gravida med IVF och fått barn runt 40. (En var 42)
  • BK1986
    mini72 skrev 2016-04-16 11:25:43 följande:

    Jag har blivit för gammal för att få ivf inom offentlig vård, så vi går på en privatklinik, som för övrigt är en av de främsta i Skandinavien. Vi betalar här i Norge ca 70000,- för 3 försök, samt de första 16 500,- för mediciner. Varje försök verkar för min del ligga på ca 27000,- för medicinerna, och det tar ca 2 månader innan man får pengarna tillbaka igen, så det blir ju att pussla.

    Åldersgränsen för gratis ivf verkar ligga på 39-42 år om jag har förstått det rätt, och fyller 44 i sommar.

    Jag fick 7 äggblåsor och 2 ägg på första försöket, 2 fina embryon vid ET och kom till 19 ruvdagar innan mensen kom. Då menade kliniken att jag hade för dålig blodcirkulation i livmodern. Andra försöket, 4 äggblåsor, ett tomt äggskal samt ett omoget ägg som aldrig blev befruktat, alltså ingen ET och avbrutet försök, så vi har fortfarande 2 försök kvar.

    Har du fått nåt ca datum för start?


    Å hej och hå. Tror att detta är vårat sista landstingsfinansierade försök. Ett äggplock är nog ett försök som jag förstått det. Sen kan man köpa trepack för 63 000 SEK. Tar det då på första så har man förbrukat allihopa. Knepiga regler.

    För oss var det såhär:

    IVF nr 1: 14 ägg, 9 mogna, 1 befruktat som vi fick tillbaka. Ingen graviditet.

    IVF nr 2: 9 ägg, 6 mogna, ICSI på alla men inget befruktat.

    Jag får starta direkt på blödningen som kommer nu efter IVF 2. Det borde vara om en vecka ungefär.

    När blir start för dig?
  • CJ1
    ivfbullen skrev 2016-04-16 15:00:06 följande:

    Kl är nu snart 15:00 och jag har inte haft någon mer blödning. Inte ens ett spår av något rosa.
    Hoppas det fortsätter så. Idag tar vi det bara lugnt, avbokat allt vi skulle göra. 
    Tack till er alla som skrivit och som hållt tummarna! Lånar gärna era tummar lite längre till <3


    Håller tummarna hårt!
  • Sjöblomman
    ivfbullen skrev 2016-04-16 15:00:06 följande:

    Kl är nu snart 15:00 och jag har inte haft någon mer blödning. Inte ens ett spår av något rosa.
    Hoppas det fortsätter så. Idag tar vi det bara lugnt, avbokat allt vi skulle göra. 
    Tack till er alla som skrivit och som hållt tummarna! Lånar gärna era tummar lite längre till <3


    Kom just på en sak, i höstas när jag var gravid så blödde jag ordentligt efter sex (ett par dagar före TD) och jag plussade som sagt! Håller tummarna!
  • Lixom

    CJ1 > jag förstår att du tar extra test, en ivf-graviditet känns som alla har extra koll och man följer ju varje steg mer noga än vid en spontan graviditet. Kommer att gå jättebra tror jag!

    Tack för din positiva kommentar, blir glad att höra att du vet flera som lyckats runt 40!

  • linoa131
    Lixom skrev 2016-04-16 14:39:38 följande:

    Linoa131 > Ja det booorde ju gå tycker jag. Å andra sidan har vår klinik bara 14 dagar från ET till test, och vissa har väl upp till 16-17 dagar? Hur går det för dig /er förresten?

    CJ1 > ja det är spännande. Jag har ju inga symptom alls. Mer än lite trött och vaknar ibland på nätterna /kissnödig. Känns som biverkningar av lutinus, eftersom det varit samma hela tiden. Ingen molvärk, inga ömma bröst... Så det gör mig nervös. Hur har du det själv just nu?


    Tack för att du frågar, det går så långsamt så det inte är klokt! Jag vill veta hur embryot ligger till såååå mycket! Jag analyserar alla känningar jag kan få tag på och söker på nätet om någon annan har skrivit om det. Vet att det inte är en bra idé men väntan är så svår att fylla på. Jag testade att träna igår för min klinik sa att det var ok med löpning upp till 10 km. Det " drog "vid livmodern med en gång så det blev bara 4 km. Vi har 20 dagar efter uttaget på min klinik så det känns som en evighet . är numera på dag 10 halva vägen har gått. Men min beräknad mens är på onsdag så jag har redan börjat oroa mig och kollar trosorna varje gång jag är på toa. Brösten är precis lika ömma som de brukar sådär nära mensen. Det enda som har varit annorlunda är ägglossningssmärtona jag hade dagarna efter insättningen. Nu är det borta. Tycker att jag får mindre obehag och flyttning av lutinus.

    Jag hoppas på ett positivt resultat för dig och håller också tummarna för Ivfbullen.
Svar på tråden IVF mars/april