• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • ivfbullen
    Sjöblomman skrev 2016-04-16 15:20:08 följande:
    Kom just på en sak, i höstas när jag var gravid så blödde jag ordentligt efter sex (ett par dagar före TD) och jag plussade som sagt! Håller tummarna!
    Åh, du gav mig precis hopp!!!! Tack finaste du för att du skrev din erfarenhet om liknande händelse <3
  • ivfbullen
    linoa131 skrev 2016-04-16 16:00:54 följande:
    Tack för att du frågar, det går så långsamt så det inte är klokt! Jag vill veta hur embryot ligger till såååå mycket! Jag analyserar alla känningar jag kan få tag på och söker på nätet om någon annan har skrivit om det. Vet att det inte är en bra idé men väntan är så svår att fylla på. Jag testade att träna igår för min klinik sa att det var ok med löpning upp till 10 km. Det " drog "vid livmodern med en gång så det blev bara 4 km. Vi har 20 dagar efter uttaget på min klinik så det känns som en evighet . är numera på dag 10 halva vägen har gått. Men min beräknad mens är på onsdag så jag har redan börjat oroa mig och kollar trosorna varje gång jag är på toa. Brösten är precis lika ömma som de brukar sådär nära mensen. Det enda som har varit annorlunda är ägglossningssmärtona jag hade dagarna efter insättningen. Nu är det borta. Tycker att jag får mindre obehag och flyttning av lutinus.

    Jag hoppas på ett positivt resultat för dig och håller också tummarna för Ivfbullen.
    Tack så mycket!!! Alla era tummar verkar ha hjälpt! Inte en droppe blod på hela dagen :) vågar att tro att detta kan gå vägen.
    Både mens och missfall blödning kan inte bara avta på någon timme :)

    Oh tänk om man kunde ha en liten vul apparat som man kunde använda för att kolla till embryot som du säger! Håller tummarna för dig <3
  • Mollan81

    Hej, det händer mycket här! Lycka till allihopa, det är en väldigt ansträngande period detta. Hopp, förtvivlan, glädje och sorg om vartannat. 

    Vi hade insättning igår och det gick bra, en 5-dagars blastocyst hade labbet åstadkommit. Jag blir oerhört ödmjuk inför vården och vad de kan! Nu väntar alltså 2 veckor av väntan tills test. Jag kommer förmodligen inte kunna hålla mig riktigt. Men har ingen plan för när jag ska tjuvtesta.

    Lycka till allesammans! Skulle vara kul att höra hur tidigt ni andra testar som heller inte klarar av att hålla er riktigt hela vägen till test dag? 14 dagar efter ägguttag? 11 dagar efter ovitrelle? 14 dagar efter insättning?

    Stor kram till er allesammans som kämpar på liksom vi

  • Lilly2013

    God morgon!

    Är på Ruvardag 9 med 2st 3dagars som fick toppbetyg. Känner inte något direkt. Molvärk men det är allt. Brukar känna av mina bröst av progesteron och redan innan av stimulering men denna gången ingenting.

    Detta är vår andra Ivf förra gången fick vi 2 av ganska dålig kvalitet och det blev minus.

    Haft lätt att bli gravid av oss själva men haft 5 missfall på 3 år.

  • ivfbullen

    Välkommen Mollan81! Grattis till det fina embryot och håller tummarna för att den stannar :)
    Jag testade på ruvardag 4 negativt och sedan plus på ruvardag 9. Testade nu igen ruvardag 11 och den visar positivt.
    Jag kör med stimulerad FET och tar östrogen tabletter Fermanest och vaggisarna Lutinus. Ska göra det fram till gravidvecka 12 om vi nu lyckas hålla kvar i denna bönan. Sist jag var gravid tjuvtestade jag ca 8 dagar efter ovitrelle sprutan om jag minns rätt och fick positivt. Tyvärr fick vi MA längre fram

  • linoa131

    Grattis till blastocysten och stir lycka till. Jag har funderat lite på testet och självklart vill jag veta vad som pågår. Men jag kommer hålla mig till mitt datum de 26/4 även om det känns som tortyr. Det är ju så att jag är så rädd för att det skulle hs misslyckas och få syn på en minus...speciellt om inte mensen skulle ha kommit än dessutom.

    Du får gärna berätta hur du känner de närmsta dagarna, jag är nyfiken på om det är fler som har kännt mycken liknande älsmärtor de dagarna efter insättningen. Jag fick också tillbaka en blastocyst och i utvecklingen borde den väl fästa ganska nära insättningen typ fom nästa dag. Dagen efter hade jag så ont att jag knappt kunde gå. Men det försvann efter några dagar. Nu på dag 11 efter befruktningen börjar jag känna av att mensen är på väg. Mina bröst som var så ömma för 2 dagar sedan är nästan normala igen och jag har lite huvudvärk idag. precis som jag brukar känna några dagar innan mens.

  • linoa131
    ivfbullen skrev 2016-04-17 09:27:48 följande:

    Tack <3 Håller tummarna för dig med! <3


    Tack, det behövs ... Jag känner mig negativ idag. Mensen borde komma snart, min sambo åker på semester hela nästa vecka, och jag ska vara tvungen att ta min blodförtunnande spruta aldeles själv .
  • linoa131
    ivfbullen skrev 2016-04-17 09:33:55 följande:

    Välkommen Mollan81! Grattis till det fina embryot och håller tummarna för att den stannar :)

    Jag testade på ruvardag 4 negativt och sedan plus på ruvardag 9. Testade nu igen ruvardag 11 och den visar positivt.

    Jag kör med stimulerad FET och tar östrogen tabletter Fermanest och vaggisarna Lutinus. Ska göra det fram till gravidvecka 12 om vi nu lyckas hålla kvar i denna bönan. Sist jag var gravid tjuvtestade jag ca 8 dagar efter ovitrelle sprutan om jag minns rätt och fick positivt. Tyvärr fick vi MA längre fram


    Testade du idag och fick positivt igen? Isf är det ju väldigt roligt att läsa . då är allt i sin ordning.
Svar på tråden IVF mars/april