• druvan52

    Ruvar på 5d blastocyst

    Hej! Någon mer som ruvar på 5 dagars blastocyst? Jag är på RD 6 och har testat negativt idag samt har spottings och mensvärk. Tog ägglossningssprutan för exakt 11 dgr sedan så visst borde väl inte mensen komma riktigt än? Eller? Nån som vet?

  • Svar på tråden Ruvar på 5d blastocyst
  • druvan52
    Cyanea skrev 2016-05-09 21:48:36 följande:

    Jag ruvade på en 5d-blastocyst nu senast. Stimulerat FET. Jag började blöda, dock närmre TD. Gången innan gjorde jag det också och fick tidigt missfall. Den här gången gick det bättre - det blev en liten dotter <3 

    Som tidigare skrivit så kan Lutinus få en att blöda. Jag blödde ända tills jag slutade med dem. Ibland kom det rätt rejält med blod, men ändå var det ingen fara. Båda gångerna jag plussade blödde jag före TD. De gånger jag inte lyckades blödde jag inte förrän efter jag slutat med Lutinus. 

    Jag hoppas att det går bra för dig. Omöjligt att veta än, men jag håller tummarna. Lycka till! 


    Grattis, vad roligt!!
    Aha tack, intressant att höra om blödningen, det har jag inte hört förut. Jag har testdag först den 16:e, känns så himla långt dit...
  • Cyanea
    druvan52 skrev 2016-05-09 22:18:20 följande:
    Grattis, vad roligt!!
    Aha tack, intressant att höra om blödningen, det har jag inte hört förut. Jag har testdag först den 16:e, känns så himla långt dit...
    Tack så mycket! :) 

    Jag hade inte heller hört om det, men när jag frågade andra verkade det inte vara så ovanligt ändå. Ibland var applikatorn lite vass, så att föra upp den flera gånger om dagen... Plus att tabletten torkar ut och irriterar slemhinnorna. Inte konstigt alls egentligen :) 

    Usch ja... De här sista ruvardagarna är de jobbigaste. Hoppas du står ut och att du får en fin belöning för det i slutänden :) 
  • druvan52

    Hej igen! Idag är det RD 8 och fortsatt neg tester. Blöder en del men fortfarande mindre än vid en vanlig mens hittills. Mejlade min klinik för jag ville fråga om jag skulle sluta med Lutinus och då svarade de bara "tråkigt att ni fick negativt, du kan planera in en ny FET...".

    Visst slutar man med Lutinus nu då? Eller fortsätter till TD (RD 14)? Behöver man ens testa på TD? (tolkar det ju som kört men vill ju inte sluta för tidigt IFALL det skulle finnas en minimal chans)

  • Cyanea

    Usch vad tråkigt att du blöder :( Inte jättekonstigt med negativt test än så länge, det är ju därför man sätter TD lite senare. Min klinik har alltid insisterat på att jag ska fortsätta med Lutinus till TD och testa igen då. Frågan är om din klinik fattat att du bara är på RD8? 

  • irrbloss_83

    Jag hade inte heller slutat innean TD. RD 8 är fortfarande tidigt och eftersom du inte blöder massor finns det ju fortfarande hopp. 

    Mitt råd är att köra på till TD med Lutinus och allt, och testa igen på TD. 

  • malre

    Tråkigt om det inte gått vägen.

    Men för säkerhet skull så hade jag fortsatt dem lutinus nån dag till. Om blödningen tilltar och testet är negativt kanske man kan sluta då. Men RD 8 är ganska tidigt att plussa på. Även om många gör det här på fl.

  • Mamma Evve

    Jag plussade tidigt igår morse med CB digital och även ett svagt + på vanligt CB (RD15 som även var min TD) Även 2 svaga + med RFSU på RD 14 och 13. Men jag har små blödningar som började på RD12.  Absolut ingen värk eller så, inga klumpar osv utan det blir rött på pappret när jag torkar mig och så kommer det lite i trosskyddet. Har använt trosskydd sen det började och klarat mig med det hittills. Även på nätterna. Blödningarna har inte ökat. Ska ringa till Sahlgrenska i morgon bitti och rapportera. Jag tror att mina blödningar kommer av Lutinus. Har en del gravsymptom också så jag försöker som sagt njuta så mycket jag kan och vifta bort oron när den kommer. INTE LÄTT!Förvånad

  • Cyanea

    Stort grattis till plus! Men jag vet hur det är :( Jättetufft när man inte har en susning om det gått vägen eller inte. Är det Lutinusblödningar är de 100% ofarliga för barnet, så det är ingen fara att ta dem. Sen finns ju tyvärr risken att det är ett tidigt missfall. För mig visade det sig genom för få veckor på veckoindikatorn på CB-digital. 

    Jag håller tummarna för att det går toppen! STORT lycka till och grattis till ett stort delmål! 

  • Cyanea

    Vad gäller oron... Det kanske inte hjälper dig alls, men så här tänkte jag. Jag oroade mig fruktansvärt dag och natt när jag fick missfallet men ännu inte visste det. Jag försökte mentalt att förbereda mig för det värsta så det inte skulle göra så ont om det inte gick vägen. När missfallet konstaterades var jag inte bättre förberedd, utan bara mer utmattad eftersom jag varit så orolig. Dessutom kände jag att jag slösat bort min kanske enda graviditet någonsin på att oroa mig och sörja i förtid. Tänk om jag aldrig mer skulle vara gravid och jag spenderat all tid jag haft med onödig oro. 

    Jag ska inte påstå att det var lätt gången därpå att släppa oron, men något lättare. Du kommer kunna hantera ett tråkigt besked om det är vad som väntar, det hjälper inget att oroa dig redan nu. Just nu är du så vitt du vet gravid, så lev som det. Det är ingen större idé att spekulera i det än, utan vänta till VUL och ta det då. 

  • druvan52

    Någon mer som ruvar igen? Är på RD 1 nu igen, sista försöket innan sommaren! Ska försöka jobba mycket så jag inte hinner fundera så mycket. Någon som vill följas åt?

Svar på tråden Ruvar på 5d blastocyst