• bornybear

    Tvillingar bf 2017

    Hej! Var idag på tidigt ultraljud (6+3) och där såg gynekologen inte bara en utan TVÅ hinnsäckar! Herregud! Blir första barnen för oss och shit va vi är nervösa! Någon mer som fått reda på att det växer två i magen?

  • Svar på tråden Tvillingar bf 2017
  • ElinSuper

    Åhhhh GRATTIS alla som ska få tvillingar! Jag fick trillingar för 2 år sedan. Två enäggs tjejer och en liten grabb för 5 år sedan när jag var 21????

  • TvaBlirFyra

    Hej! Blev så glad när jag hittade er tråd. Vi väntar också två småknoddar (genom ivf) och är beräknade till 21/2-17. Hänger gärna på en fb-grupp om det går bra:)

  • Herr Da

    Hej!


     


    Jag och min fru väntar tvillingar, vi är i vecka 16 nu (BF 30:e eller 31:a jan '17). 

    Vi har ett barn sedan innan, en underbar och väldigt snabb kille på 14 månader, som tar världen med stormsteg just nu. Jag skrev att jag gärna ville vara med i Facebookgruppen, för som blivande tvillingförälder har man många tankar! 

  • Erli

    Hej!
    Väntar också tvillingar, enäggs, efter 4 missfall (har två barn sedan innan). Precis gått in i v11.
    Fick veta att det var två för ca 2v sedan pga blödningar, gjorde då vul som visade två små hjärtan <3
    Är 29år, likaså mannen.
    Vill gärna vara med i fb-gruppen :)

    Grattis till alla blivande tvillingföräldrar!!

  • jonie

    Hej alla! I juli plussade vi oväntat och oplanerat med nummer tre (trodde vi ;)) och igår när jag var på tidigt ul (i vecka 7+1) fick jag veta att det är tvillingar vi väntar! Fick förstås världens chock och känslorna och tankarna är väldigt många. Har två barn sen innan på snart 2 och 3,5 så vi kommer få att göra :)

    Jag är väldigt gärna med i Facebookgruppen men kan inte skicka några meddelanden från appen antar jag... Får fixa när jag har datorn på nästa gång :)

  • annasundstrom

    Jag och min sambo väntar också tvillingar! Tog grav test i maj, fick sen gå på första ul i slutet av juni och då såg dom att det var två små hjärtan som slog därinne. Fick såklart en chock men nu är vi glada att det är två små bebisar vi ska få. Är beräknade till 22/1, men visst stämmer det att man inte ska gå fullt ut? Utan bara 38veckor?

  • JHJ

    Hej. Vill först och främst säga grattis till alla :) jag är med gravid, går in i vecka 8 om ett par dagar. Har några frågor angående tvillinggraviditet. Hade ni några starkare symtom eller andra symtom med tvillingar? Jag vet inte om jag väntar tvillingar än. Vet dock att jag släppte två ägg under min senaste ägglossning då det blev befruktat. Kan chansen vara stor att båda äggen blev befruktade. Min mage är ganska stor för att vara i v 8 strax. Kan snart inte dölja det längre. Vill påpeka att detta är min första graviditet :) ska till bm den 6/9 hoppas att jag får göra vul då, och kan bm se om det är tvillingar med vul? :) sorry att det blev lite långt, tacksam för svar :)

  • jonie
    bornybear skrev 2016-07-17 10:32:54 följande:

    Dom som vill bli inbjudna till facebookgruppen kan skicka ett meddelande till mig med namn och beskrivning av er profilbild på fb så jag kan lägga till er som vänner för att sen bjuda in er till den hemliga gruppen på fb :)


    Har du fått mitt meddelande här? :)
Svar på tråden Tvillingar bf 2017