• bornybear

    Tvillingar bf 2017

    Hej! Var idag på tidigt ultraljud (6+3) och där såg gynekologen inte bara en utan TVÅ hinnsäckar! Herregud! Blir första barnen för oss och shit va vi är nervösa! Någon mer som fått reda på att det växer två i magen?

  • Svar på tråden Tvillingar bf 2017
  • jonie
    JHJ skrev 2016-08-27 19:20:43 följande:

    Hej. Vill först och främst säga grattis till alla :) jag är med gravid, går in i vecka 8 om ett par dagar. Har några frågor angående tvillinggraviditet. Hade ni några starkare symtom eller andra symtom med tvillingar? Jag vet inte om jag väntar tvillingar än. Vet dock att jag släppte två ägg under min senaste ägglossning då det blev befruktat. Kan chansen vara stor att båda äggen blev befruktade. Min mage är ganska stor för att vara i v 8 strax. Kan snart inte dölja det längre. Vill påpeka att detta är min första graviditet :) ska till bm den 6/9 hoppas att jag får göra vul då, och kan bm se om det är tvillingar med vul? :) sorry att det blev lite långt, tacksam för svar :)


    Jag fick reda på att det var tvillingar med vanligt ultraljud när jag var i vecka 7+1 så det går att se!
    Jag hade absolut inga misstankar om tvillingar. Har två barn sedan innan och har mått ganska likt nu som då. Har mått lite mer illa men inte spytt nåt (än) och jag har nog varit lite tröttare kanske men jag trodde att symptomen skulle vara mycket starkare. Men det är inte alls så det måste vara. Vet en som fick tvillingar som mådde illa en morgon totalt och min kompis som fick barn nu i veckan (ett barn) spydde hela graviditeten.
    Hoppas du får det svar du vill ha hos bm, lycka till :)
  • jonie
    annasundstrom skrev 2016-08-27 17:41:50 följande:

    Jag och min sambo väntar också tvillingar! Tog grav test i maj, fick sen gå på första ul i slutet av juni och då såg dom att det var två små hjärtan som slog därinne. Fick såklart en chock men nu är vi glada att det är två små bebisar vi ska få. Är beräknade till 22/1, men visst stämmer det att man inte ska gå fullt ut? Utan bara 38veckor?


    Vad jag harmlöst mig till är att det inte är så vanligt att man går tiden ut men att vissa gör det. Man räknar 37 veckor som en fullgången tvillinggraviditet men vissa får mycket tidigare och andra senare :)
  • annasundstrom

    Okej! Jo jag har också läst att det är risk från vecka 25 att dom gärna tittar ut, men hoppas dom vill stanna längre ???? Har ni mycket besvär under graviditeten? Och i vilken vecka började det ungefär?

  • jonie

    Puffar lite, vill så gärna komma med i fb-gruppen men har inte fått nåt svar eller inbjudan efter att jag skrivit till bornybear... Nån som kan hjälpa till? :)

  • bornybear

    Hej allihoa! Förlåt att jag varit så seg! Var ett tag som det såg ut att bara bli en så jag höll mig lågt. Men det är fortfarande två och jag är nu i vecka 14 :) Försöker få liv i facebokgruppen nu och de som vill vara med kan kontakta mig där: Jennifer Rosendahl, profilbild med mig som är rödhårig med glasögon. Skicka vänförfrågan och ett meddelande så att jag vet varför ni kontaktar mig :) Är än s länge 8 st medlemmar och fler kommer vi bli!

  • jonie
    bornybear skrev 2016-09-02 16:13:50 följande:

    Hej allihoa! Förlåt att jag varit så seg! Var ett tag som det såg ut att bara bli en så jag höll mig lågt. Men det är fortfarande två och jag är nu i vecka 14 :) Försöker få liv i facebokgruppen nu och de som vill vara med kan kontakta mig där: Jennifer Rosendahl, profilbild med mig som är rödhårig med glasögon. Skicka vänförfrågan och ett meddelande så att jag vet varför ni kontaktar mig :) Är än s länge 8 st medlemmar och fler kommer vi bli!


    Haha, vad kul att vi hittade varandra på insta istället :) Heja sociala media :)
  • NiffiS
    bornybear skrev 2016-07-17 10:32:54 följande:

    Dom som vill bli inbjudna till facebookgruppen kan skicka ett meddelande till mig med namn och beskrivning av er profilbild på fb så jag kan lägga till er som vänner för att sen bjuda in er till den hemliga gruppen på fb :)


    Skriver till dig här, vill gärna gå med! :)
  • safi85

    Hej

    Oj vad roligt med så många tvilling familjer.

    jag väntar själv tvillingar o fick veta de i vecka 12 . Jag har idag 14 veckor gravid o beräknad bf är 24 mars. Vill gärna gå med på fbk gruppen om de går =)

    Men hur känner ni inför förlossningen o allt ?

    Har 3 barn sedan tidigare

  • Suncica

    Hej, tvillingar här också! V23 imorgon.. Börjar redan få lite panik kring allt som ska köpas, fixas mm :) Har inte mått så värst bra, men kämpar på.. Känner sparkar och buffar sen 2 veckor sen, superspännande :) Har ni skapat en fb grupp, hittar inte när jag söker, är mefd i 2016 än så länge då vi är beräknade i januari :)

  • jonie

    Ni kan skriva ett meddelande till mig med ert fulla namn och beskriv profilbilden lite så kan jag lägga till er i Facebookgruppen :) Först måste vi bli vänner på fb men jag tar bort er sen igen när jag lagt in er i gruppen :)

    Grattis till era tvillinggraviditeter förresten :)

Svar på tråden Tvillingar bf 2017