• bornybear

    Tvillingar bf 2017

    Hej! Var idag på tidigt ultraljud (6+3) och där såg gynekologen inte bara en utan TVÅ hinnsäckar! Herregud! Blir första barnen för oss och shit va vi är nervösa! Någon mer som fått reda på att det växer två i magen?

  • Svar på tråden Tvillingar bf 2017
  • Gullfiber

    Hej!

    Vet att jag är sjukt sent ute, men hittade just den här tråden :) Vinsla ha tvillingar och har bf 18 januari. Jag har letat trådar och Facebook-grupper men lyckats så där... skulle så gärna vilja vara led i er. Hur gör jag? Är rookie på Familjeliv så har lite dålig koll...

  • Miss.Rydell

    Hej hej, fick chock beskedet i torsdags om att jag är gravid med tvillingar! Är i vecka 7+6 idag?? Skulle bara in på ett VUL pga kraftiga smärtor i mage/rygg men fick se två små filurer med tickande hjärtan på skärmen ! Har två döttrar sedan innan som är snart 5 & 3 år gamla.. Jag själv är 27 år & bor utanför Göteborg. BF 17/6-2017

  • jonie
    Gullfiber skrev 2016-11-05 19:29:40 följande:

    Hej!

    Vet att jag är sjukt sent ute, men hittade just den här tråden :) Vinsla ha tvillingar och har bf 18 januari. Jag har letat trådar och Facebook-grupper men lyckats så där... skulle så gärna vilja vara led i er. Hur gör jag? Är rookie på Familjeliv så har lite dålig koll...


    Det finns en grupp på Facebook som heter "Tvillingar 2017". Den kanske inte går att söka på dock... Jag har lagt dit folk innan men då måste vi bli vänner på FB först (det in man ju ta bort sen :)) Skriv ett meddelande till mig här med ditt namn och hur din profilbild ser ut så kan jag hitta dig och lägga till dig :)
  • jonie
    Miss.Rydell skrev 2016-11-05 21:43:04 följande:

    Hej hej, fick chock beskedet i torsdags om att jag är gravid med tvillingar! Är i vecka 7+6 idag?? Skulle bara in på ett VUL pga kraftiga smärtor i mage/rygg men fick se två små filurer med tickande hjärtan på skärmen ! Har två döttrar sedan innan som är snart 5 & 3 år gamla.. Jag själv är 27 år & bor utanför Göteborg. BF 17/6-2017


    Grattis! :) Jag fick också chocken tidigt (i vecka 7+1) för ett par månader sen. Men det är rätt skönt att hinna förbereda sig. Fara att få reda på det först halvvägs :)
  • Monis.ph

    Hej! Jag väntar tvilling med bf 1 april, men skulle sättas igång i vecka 37. Så lite tidigare =)

    Är ny på familjeliv och skulle vilja gå med i tvillingar 2017, har lite komplikationer med mina så det skulle vara skönt att få prata med andra som kanske har likadant eller bara få stöd.

  • Oviss01
    Monis.ph skrev 2016-11-17 11:52:25 följande:

    Hej! Jag väntar tvilling med bf 1 april, men skulle sättas igång i vecka 37. Så lite tidigare =)

    Är ny på familjeliv och skulle vilja gå med i tvillingar 2017, har lite komplikationer med mina så det skulle vara skönt att få prata med andra som kanske har likadant eller bara få stöd.


    Hej!

    Vad har du för komplikationer? Jag är i vecka 34 och för oss är det så att den ena tjejen är lite liten -26%. Annars ser det bra ut. Nyfiken på när de kan tänkas titta ut
  • jonie
    Monis.ph skrev 2016-11-17 11:52:25 följande:

    Hej! Jag väntar tvilling med bf 1 april, men skulle sättas igång i vecka 37. Så lite tidigare =)

    Är ny på familjeliv och skulle vilja gå med i tvillingar 2017, har lite komplikationer med mina så det skulle vara skönt att få prata med andra som kanske har likadant eller bara få stöd.


    Jag kan lägga till dig i Facebookgruppen om du skickar ett PM till mig här där du skriver ditt namn och beskriver din profilbild. Då kan jag lägga till dig som vän och när du accepterat kan jag lägga in dig i gruppen och ta bort dig som vän igen :)
  • Monis.ph
    jonie skrev 2016-11-17 19:07:10 följande:
    Jag kan lägga till dig i Facebookgruppen om du skickar ett PM till mig här där du skriver ditt namn och beskriver din profilbild. Då kan jag lägga till dig som vän och när du accepterat kan jag lägga in dig i gruppen och ta bort dig som vän igen :)
    Tack! men jag inte hittat till funktionen pm :P Provade trycka på ditt namn men det stod privat, sen hittade jag inga andra lösningar 
  • Monis.ph

    Jag är i vecka 21 nu och väntar enäggstvillingar. Men De är olika stora och flödet från modekakan till den lilla är inte normal... och har bara en liten plats i hörnet. Den andra är helt normal i storleken och flödet är bra där. Läkarna säger att det är ett svårt fall men inget tyder på tvillingtranfusion då den har en tydlig urinblåsa och bra med vatten. Men har bara 1/3 av platsen i magen :( Men han kämpar på! Och har jag tur kan vi få vänta tills vecka 30 iaf. Om inte så blir det från vecka 28..
     

  • jonie
    Monis.ph skrev 2016-11-18 11:28:41 följande:
    Tack! men jag inte hittat till funktionen pm :P Provade trycka på ditt namn men det stod privat, sen hittade jag inga andra lösningar 
    Det kanske inte funkar via appen.. Ska kolla om det går om man loggar in på hemsidan istället :)
Svar på tråden Tvillingar bf 2017