• Sussie11

    Ruvare oktober 2016

    Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

    Haka på!

  • Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • Rosen82
    mrsnyberg skrev 2016-10-29 11:26:19 följande:

    Det är samma med för mig..

    Det är normalt att blöda lite men inte likt som mens.. känner du dig väldig osäker och orolig, ring till 1177.

    Kram


    Det är väl bara att försöka vänta tålmodigt tills det är dags graviditetstestet :/ Har du tagit ditt test än?
  • Sussie11
    Rosen82 skrev 2016-10-28 22:26:21 följande:
    Hej Sussie11,

    Hur har det gått för dig? Jag avskyr också lutinus men blir man gravid så är det ju värt det men just nu har jag inget större hopp. Har fått två blödningar idag och är jätteorolig. Fick den ena blödningen på jobbet och det resulterade i en ångestattack så jag var tvungen att åka hem. Hur gör du för att leva ett normalt liv?
    Hej,

    Jag har oxå haft små blödningar/flytningar, men jag har testat gravid ruvardag9 och 13.. har officiell testdag måndag.. så ge inte upp!!! Jag håller tummarna..
    jag tror att leva ett normalt liv inte riktigt är möjligt.. men jag pratar mycket med nära och kära för att lätta upp lite av ångesten ibland! Kram
  • mrsnyberg

    Jag gick och tvekade hela dagen (nästan) om jag skulle tjuv testa idag, TD är imorgon...
    Blod blev lite rödare och små klump kom ut, vid 14 tiden..
    Min man som "förbjöd" mig att testa tidigare än imorgon, lät mig testa mig idag ändå..
    Positiv! :D
    Jag ska testa igen imorgon ändå och kontaktar min kliniken på måndag :D

  • chbw
    mjmj skrev 2016-10-28 09:05:40 följande:
    Vi ligger ungefär samma i tid. Har du haft sjukt ont efter äggplocket också? Jag är typ fortfarande utslagen.... 
    Nja, men varit riktigt öm och så. Kan få rejält ont ibland, t.ex. om jag går på toa eller sätter mig ner... Men ömmar mest och en del molande värk.. Hur gick plocket för dig?

     Plocket för mig var en mardröm. Sambon svimmade pga att jag grät/skrek så mkt för att det gjorde så ont..  Det smärtstillande jag fick hjälpte inte alls... fruktansvärt. Fick som tur är minst 4 till frysen så förhoppningsvis dröjer det innan jag behöver göra plock igen, om det kommer behövas... 
  • chbw
    Elise86 skrev 2016-10-28 16:26:22 följande:
    Har testdag 12/11, vi får stötta varandra :). Är du också rädd att embryot ska trilla ut fast man vet att det inte funkar så hehe?
    Åh nära i tid =) 
    haha ja, lite. Mest när jag går på toa hehe. Återförde du 3- eller 5dagars? =) 
  • Rosen82
    Sussie11 skrev 2016-10-29 15:03:51 följande:

    Hej,

    Jag har oxå haft små blödningar/flytningar, men jag har testat gravid ruvardag9 och 13.. har officiell testdag måndag.. så ge inte upp!!! Jag håller tummarna..

    jag tror att leva ett normalt liv inte riktigt är möjligt.. men jag pratar mycket med nära och kära för att lätta upp lite av ångesten ibland! Kram


    Känns tröstande att höra att det kan gå bra även om man har blödningar. Tack! Kram
  • Rosen82
    mrsnyberg skrev 2016-10-29 15:18:32 följande:

    Jag gick och tvekade hela dagen (nästan) om jag skulle tjuv testa idag, TD är imorgon...

    Blod blev lite rödare och små klump kom ut, vid 14 tiden..

    Min man som "förbjöd" mig att testa tidigare än imorgon, lät mig testa mig idag ändå..

    Positiv! :D

    Jag ska testa igen imorgon ändå och kontaktar min kliniken på måndag :D


    Låter lika som mig, jag har också fått mer blod än flytningar. Jag har även ont i ländrygg ner mot rumpan och höfterna. Jag har TD på fredag så jag får nog vänta ett tag till :/ men grattis till dig och Sussie! :)
  • shrigley
    mrsnyberg skrev 2016-10-29 15:18:32 följande:

    Jag gick och tvekade hela dagen (nästan) om jag skulle tjuv testa idag, TD är imorgon...

    Blod blev lite rödare och små klump kom ut, vid 14 tiden..

    Min man som "förbjöd" mig att testa tidigare än imorgon, lät mig testa mig idag ändå..

    Positiv! :D

    Jag ska testa igen imorgon ändå och kontaktar min kliniken på måndag :D


    Så spännande, berätta gärna här hur det gick.

    Är nu på ruvardag 8 och tiden går så långsamt.. har inte vågat testa nåt än, det är ju så tidigt, men kommer inte kunna hålla mig till TD 5/11. Tycker jag känner av "saker" därnere men vet ju inte VAD det är. Lutinus? Mens på g? Gravid..?? Vågar inte hoppas. MF från i mars spökar..
  • Elise86
    chbw skrev 2016-10-29 18:02:30 följande:

    Nja, men varit riktigt öm och så. Kan få rejält ont ibland, t.ex. om jag går på toa eller sätter mig ner... Men ömmar mest och en del molande värk.. Hur gick plocket för dig?

     Plocket för mig var en mardröm. Sambon svimmade pga att jag grät/skrek så mkt för att det gjorde så ont..  Det smärtstillande jag fick hjälpte inte alls... fruktansvärt. Fick som tur är minst 4 till frysen så förhoppningsvis dröjer det innan jag behöver göra plock igen, om det kommer behövas... 


    chbw skrev 2016-10-29 18:05:36 följande:

    Åh nära i tid =) 

    haha ja, lite. Mest när jag går på toa hehe. Återförde du 3- eller 5dagars? =) 


    2dagars! Verkar vara standard på kliniken jag går på?
Svar på tråden Ruvare oktober 2016