• Sussie11

    Ruvare oktober 2016

    Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

    Haka på!

  • Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • SportySpice

    Hänger på här, första IVF försöket ?? Gjorde ÄP i onsdags och ET i fredags. Vi fick ut 13 ägg, 7 befruktades och 6 var "bra"

    När vi gjorde ET sa läkaren att vi fick tillbaka ett guldägg, som delat sig i 6 celler dag 2.

    Nu när jag läst på lite verkar det det som om 6 celligt inte är så bra, utan att 4 hade varit optimalt. Någon som har koll på celldelning? Vad fick ni andra tillbaka?

  • shrigley
    SportySpice skrev 2016-10-29 21:25:44 följande:

    Hänger på här, första IVF försöket ?? Gjorde ÄP i onsdags och ET i fredags. Vi fick ut 13 ägg, 7 befruktades och 6 var "bra"

    När vi gjorde ET sa läkaren att vi fick tillbaka ett guldägg, som delat sig i 6 celler dag 2.

    Nu när jag läst på lite verkar det det som om 6 celligt inte är så bra, utan att 4 hade varit optimalt. Någon som har koll på celldelning? Vad fick ni andra tillbaka?


    Mina två som återfördes på dag 3 var 8- resp 12-celligt. Det första var det bästa av de två.
  • Prinsessan på ärten

    Men så trevligt med folk i samma båt.. hade nästan glömt bort familjeliv ( efter att jag träffat världens bästa mammagrupp här när jag väntade sonen för ett par år sedan, vi pratar fortfarande dagligen :)

    Hursomhelst, det där täta syskonet vi ville ha kom aldrig och det som började som egna försök ( sonen kom till lätt på " naturlig väg") i aug 2014 blev till utredningar, pergotime och ivf...

    Ivf 2 fick vi avbryta i somras pga att vi fick ut 32 ägg och jag var högrusk för överstimulering. Den cykeln frös vi 4 st

    Just nu ruvar jag på ett 5 dagars från vårt första ivf från i våras ( 4 ägg, ett 2 dagars tillbaka och ett gick att frysa) ostimulerad cykel så jag slipper Lutinus den här gången :) Har testdag 1/11 men har testat sedan rd7 och det svaga strecket jag fick då har bara blivit starkare. Rd11 idag... 12 om en kvart :)

    Nu verkar det dock inte bli mörkare och jag nojar givetvis ihjäl mig. Hade en spontan graviditet i somras mellan ivf 1 och 2 som slutade i tidigt missfall.

    Lycka till alla som väntar och fasiken vad starkt av er ni som håller ut till testdagen, den självdisciplinen har inte jag :)

  • chbw
    Elise86 skrev 2016-10-29 21:24:46 följande:
    chbw skrev 2016-10-29 18:05:36 följande:

    Åh nära i tid =) 

    haha ja, lite. Mest när jag går på toa hehe. Återförde du 3- eller 5dagars? =) 


    2dagars! Verkar vara standard på kliniken jag går på?
    okej =) 
  • Rosen82

    Det är nog kört för mig nu :( Igår kväll kom det jättemycket blod och det vill inte sluta. Fy vad ledsen jag blir :(

  • Snöflinga88

    Äntligen fått mitt första positiva graviditetstest efter försök i 4 år 8 månader/ första ivf.

    Håller tummarna för att ni andra ruvare får ert +

  • Sussie11
    Rosen82 skrev 2016-10-30 08:03:26 följande:

    Det är nog kört för mig nu :( Igår kväll kom det jättemycket blod och det vill inte sluta. Fy vad ledsen jag blir :(


    Ge inte upp! Kram
  • Sussie11
    Snöflinga88 skrev 2016-10-30 10:14:44 följande:

    Äntligen fått mitt första positiva graviditetstest efter försök i 4 år 8 månader/ första ivf.

    Håller tummarna för att ni andra ruvare får ert +


    Grattis!
  • mrsnyberg
    Rosen82 skrev 2016-10-30 08:03:26 följande:

    Det är nog kört för mig nu :( Igår kväll kom det jättemycket blod och det vill inte sluta. Fy vad ledsen jag blir :(


    Ge inte upp, vänta i några dagar till!
    Jag blöder också, lite nojig men ändå är jag lugn av mig.. kram
  • mjmj
    chbw skrev 2016-10-29 18:02:30 följande:
    Nja, men varit riktigt öm och så. Kan få rejält ont ibland, t.ex. om jag går på toa eller sätter mig ner... Men ömmar mest och en del molande värk.. Hur gick plocket för dig?

     Plocket för mig var en mardröm. Sambon svimmade pga att jag grät/skrek så mkt för att det gjorde så ont..  Det smärtstillande jag fick hjälpte inte alls... fruktansvärt. Fick som tur är minst 4 till frysen så förhoppningsvis dröjer det innan jag behöver göra plock igen, om det kommer behövas... 

    Själva plocket gick bra! - det är klart att det gjorde ont. Framförallt när de var tvungen att trycka på magen för min vänstra äggstock sitter så högt upp ( långt inne?) eller något sånt. Men.. jag har varit med om värre. 


    Det var snarare efteråt som jag trodde jag skulle dö. Haha! Det är nu 4 dagar senare som jag börjar bli mig själv igen. hosta gjorde ont, skratta gjorde ont, sitta ner, stå upp... för varje steg jag gick kändes det som att jag skulle få typ.. framfall.

    Vi gör vår IVF i huddinge. Har försökt få barn i 2.5 år. Manlig faktor. 


    Ni då?

Svar på tråden Ruvare oktober 2016