• Sussie11

    Ruvare oktober 2016

    Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

    Haka på!

  • Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • shrigley
    Trollskogen12 skrev 2016-10-30 20:59:41 följande:

    Stooor grattis!


    Är det positivt? Jag vet inte hur jag ska tyda det.. Vågar inte hoppas på något. Inte ens för en endaste dag.
  • mrsnyberg
    Rosen82 skrev 2016-10-30 18:42:26 följande:
    Ja, jag ska ringa kliniken imorgon. Jag har som en vanlig riklig menstruation så det är nog inget farligt. Av gammal erfarenhet så hjälper inte 1177 när man ringer. När jag fick mitt missfall i somras och hade jätteont, så fick jag till svar att ta 2 alvedon och då låg jag och skrek. Jag har tappat all tillit för 1177 tyvärr :( Tack för omtanken <3
    Oj oj :/ då förstår jag..
    Men gör så, ring din kliniken imorgon.. ta hand om dig nu och berätta sen hur det går för dig. Kram
  • Jadu
    Trollskogen12 skrev 2016-10-30 20:58:52 följande:

    Jag hade molvärk från RD 1. Och nu har jag det fortfarande och jag är gravid


    Härligt :)
    Miaa85 skrev 2016-10-30 21:03:40 följande:

    Ok, hur många ägg fick ni befruktade ?


    7 st.. 1 till mig o förhoppningsvis 4 till frysen.
  • shrigley
    Jadu skrev 2016-10-30 18:13:13 följande:
    14 är min td men funderar på om man ska våga börja testa redan 9e...

    Bim är 9e eller ja hade vart i en normal cykel men hur det är efter alla hormoner vet jag inte.

    Ska du testa tidigare?
    Hur vet man när BIM är i en IVF-cykel egentligen? Nån som vet?
  • Jadu
    shrigley skrev 2016-10-31 11:10:39 följande:

    Hur vet man när BIM är i en IVF-cykel egentligen? Nån som vet?


    Jadu det var en bra fråga. Jag går efter min vanliga cykel för när jag gjorde äp va de den dagen jag skulle ha äl. Så bim borde bli 9/11 för min del.
  • shrigley
    Jadu skrev 2016-10-31 11:18:03 följande:
    Jadu det var en bra fråga. Jag går efter min vanliga cykel för när jag gjorde äp va de den dagen jag skulle ha äl. Så bim borde bli 9/11 för min del.
    Om jag gjorde äggplock 18/10 och BIM är två veckor senare, så borde BIM vara imorgon då... spännande, men undrar om man kan räkna så..
  • Jadu
    shrigley skrev 2016-10-31 13:36:10 följande:

    Om jag gjorde äggplock 18/10 och BIM är två veckor senare, så borde BIM vara imorgon då... spännande, men undrar om man kan räkna så..


    Det borde man väl.. eller? Är första ggn jag gör detta så helt färsk på allt detta
  • Rosen82
    mrsnyberg skrev 2016-10-30 23:08:17 följande:

    Oj oj :/ då förstår jag..

    Men gör så, ring din kliniken imorgon.. ta hand om dig nu och berätta sen hur det går för dig. Kram


    Ringde kliniken idag. Jag måste vänta tills på torsdag (egentligen är det på fre) med att ta GT. De kunde ju såklart inte säga något men jag är väldigt säker på att jag inte är gravid.
  • chbw

    Vad har ni fått för information angående sex efter äggplock och återföring?

    Verkar vara så olika från klinik till klinik? När jag googlar står det på en del att man bara bör undvika dagarna runt äggplocket, på andra står inte ett ord om sex, på vissa att det är okej så länge kvinnan inte känner obehag.. 

     Min läkare sa "inget sex på ett par veckor" men det låter ju superlänge? Eftersom vi inte fick sexa på fem dagar innan plocket heller. I första hand sa han inget sex pga risk för ett smitande ägg att bli befruktat. Men det är ju en vecka sen plocket så eventuella ägg som smitit bör ju inte vara befruktningsbara längre. Frågade då om det var okej med skydd/kondom och läkaren sa då helst inte.. Infektionsrisken borde väl vara ickeexisterande efter så lång tid? Slutade ju blöda dagen efter plocket, alltså för sex dagar sen.. 

Svar på tråden Ruvare oktober 2016