• Treansresa

    BF Juli 2017 ny

    Här samlas vi som har bf juli 2017!

    Varmt välkommen

  • Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Delilah2001
    Malimari skrev 2017-01-01 14:49:28 följande:

    Du kan ju föreställa dig hur det är för oss överviktiga då.. jag får väl skylla mig själv men jag har fått be min bm ta ett steg tillbaka, jag tolererar inte predikandet.


    Jag är också överviktig, men tycker att min bm skött det hela bra hittills. Hon har sagt att med mitt bmi så är det bra om jag går upp ca 6 kg. Och att det blir ett extra besök i vecka 20. Sen var det inget mer prat om det. Känns som att hon gör sitt jobb utan att vara dömande. Hon är överviktig själv, och det gör att det känns lite mindre jobbigt och pinsamt för mig!

    Hade inte stått ut med någon som tjatat om min vikt i tid och otid. Jag vet liksom redan att det inte är så bra att vara fet när man är gravid.
  • Treansresa

    Alltså nu är ja tveksam. Har känt något i magen nu 3 ggr denna vecka. Är nästan säker att det är bebisen. Men är det ens möjligt såhär tidigt?!?

  • Delilah2001
    Newbie84 skrev 2017-01-01 17:19:00 följande:

    Någon som har erfarenhet av sommarbarn? Jag har ett vinterbarn sedan tidigare och då var det ju åkpåse osv och lite varmare kläder. Vad behöver man till sommarbarn, är det tunna långärmade bodys och tights typ, har de tunn mössa på sig osv? Känner mig väldigt novis. Ska iaf bli skönt att inte behöva tänks på kyla osv men nu är det kanske att hålla bebisen sval som gäller? Myggnät osv?


    Jag har ett sommarbarn, men det var rätt kyligt när han föddes vill jag minnas. I alla fall på kvällar och mornar. Tunna långärmade bodys är jättebra! Min son hade en tunn mössa när det var kyligt, eller om det blåste.

    Gallerfilt är bra att ha också på sommaren!
  • KaffeOchHybris
    acinnaleh skrev 2017-01-01 15:40:40 följande:

    Nu har vi tvättat och sorterat alla kläder upp till storlek 80;) Gud så små kläder, 8-åringen har svårt att tro att han har haft de där kläderna i 50-56.

    Vi passade även på att beställa vagn igår (crescent comfort duo i new grey) och att teckna en gravidförsäkring. Kanske tidigt att köpa vagn redan men det var ju rea ;)


    Har du något emot att berätta lite om dina resonemang för att teckna gravidförsäkring? Har du haft det även för tidigare barn? (om någon annan som gjort det vill svara är det förstås också OK).

    Jag väntar vårt första och jag har aldrig reflekterat tidigare kring gravidförsäkring, är lite förvirrad över vad den täcker i.om. att vi har gratis sjukvård. Planerar ett par resor innan födseln, då kanske det är bra att ha?
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-01-01 19:20:03 följande:

    Alltså nu är ja tveksam. Har känt något i magen nu 3 ggr denna vecka. Är nästan säker att det är bebisen. Men är det ens möjligt såhär tidigt?!?


    Vilken vecka är du i ? Jag tror att jag var säker att jag känt bebisen i v 14 tidigast men ingen trodde mig
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-01-01 19:37:51 följande:

    Vilken vecka är du i ? Jag tror att jag var säker att jag känt bebisen i v 14 tidigast men ingen trodde mig


    Är i v 12+1 bara. Vet att jag kände tidigt med sonen men mins ej när ja började känna. Vad jobbigt att ingen trodde dig:(
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-01-01 19:20:03 följande:

    Alltså nu är ja tveksam. Har känt något i magen nu 3 ggr denna vecka. Är nästan säker att det är bebisen. Men är det ens möjligt såhär tidigt?!?


    Jag tyckte jag kände bebisen två ggr igår! Kan inte säga med all säkerhet, men kändes annorlunda inget idag dock. Är i v 14.

    Idag har jag längtat så extremt mycket efter bebisen! Vet inte varför. Vill trycka på fast forward-knappen!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-01-01 19:20:03 följande:

    Alltså nu är ja tveksam. Har känt något i magen nu 3 ggr denna vecka. Är nästan säker att det är bebisen. Men är det ens möjligt såhär tidigt?!?


    Oj, råkade trycka iväg.

    Visst kan det vara möjligt? Om den tex skulle sträcka på sig med en plötslig rörelse.. man kan ju känna en liten luftbubbla i tarmen tex
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-01-01 20:32:20 följande:

    Oj, råkade trycka iväg.

    Visst kan det vara möjligt? Om den tex skulle sträcka på sig med en plötslig rörelse.. man kan ju känna en liten luftbubbla i tarmen tex


    Haha det är ju detdär med luftbubblor också. Tiden får utvisa om det är den:) vart iallafall lugnare i kroppen:)

    Jag har också längtat massor bara pratat om det och insett att det kommer gå så fort denna vår! Snart så är de sommar och då är man nära.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny