• Treansresa

    BF Juli 2017 ny

    Här samlas vi som har bf juli 2017!

    Varmt välkommen

  • Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    copycat skrev 2017-01-09 14:56:27 följande:

    Åh fy fan vilken ångest. Läste detta om kräkningar nu. Angående "så vet du om nåt är fel". Är ju precis så här det är för mig. Börjar tokspy, precis som magsjuka, att ALLT jag sätter i munnen kommer upp, tre dagar innan jag går in i v 12. Ångesten nu. MVC inte öppet. Fy :(


    Jag hade ringt 1177 och rådfrågat. Inte ska dy ju oroa dig tills imorgon:(
  • copycat
    Treansresa skrev 2017-01-09 15:46:36 följande:
    Jag hade ringt 1177 och rådfrågat. Inte ska dy ju oroa dig tills imorgon:(
    Gjorde det, hennes råd var att ringa MVC imorgonbitti. Sa typ "nog är det normalt att må illa den här veckan men jag tycker ändå du ska ringa MVC imorgon" Åh. Hade dock mejlat min bm i frågan INNAN jag såg denna skräcktext, där jag mer frågade om hon hade nåt tips mot mitt plötsliga illamående. Skrev också hur mycket jag kräks och hon verkade inte reagera alls på mängden eller den sena veckan. Tipsade om postafen, vila, småäta. Skrev såklart tillbaka efter jag läst den där texten och frågade om jag bör oroa mig men hon har inte svarat ännu. Fan alla dessa tankar...kräktes ju inte en gång med dottern så det är känns SÅ ovant..
  • Delilah2001
    copycat skrev 2017-01-09 16:16:58 följande:

    Gjorde det, hennes råd var att ringa MVC imorgonbitti. Sa typ "nog är det normalt att må illa den här veckan men jag tycker ändå du ska ringa MVC imorgon" Åh. Hade dock mejlat min bm i frågan INNAN jag såg denna skräcktext, där jag mer frågade om hon hade nåt tips mot mitt plötsliga illamående. Skrev också hur mycket jag kräks och hon verkade inte reagera alls på mängden eller den sena veckan. Tipsade om postafen, vila, småäta. Skrev såklart tillbaka efter jag läst den där texten och frågade om jag bör oroa mig men hon har inte svarat ännu. Fan alla dessa tankar...kräktes ju inte en gång med dottern så det är känns SÅ ovant..


    Vad kan det vara symptom på?

    Jag började må illa och kräkas varje dag från slutet av vecka 12, är i vecka 13 nu.

    Vi är ju fortfarande i första trimestern i alla fall...
  • copycat
    Delilah2001 skrev 2017-01-09 17:52:29 följande:
    Vad kan det vara symptom på?

    Jag började må illa och kräkas varje dag från slutet av vecka 12, är i vecka 13 nu.

    Vi är ju fortfarande i första trimestern i alla fall...
    Ingen aning, försökt googla just om det men hittar inget mer "skrämmande" än det där på Pampers hemsida, så det känns ju nånstans bra :) men man hinner ju nojja, när det kommer så sent och så kraftigt! har tagit min första postafen nu iaf och tycker det hjälper, så skönt! Prövat det?
  • Delilah2001
    copycat skrev 2017-01-09 18:04:29 följande:

    Ingen aning, försökt googla just om det men hittar inget mer "skrämmande" än det där på Pampers hemsida, så det känns ju nånstans bra :) men man hinner ju nojja, när det kommer så sent och så kraftigt! har tagit min första postafen nu iaf och tycker det hjälper, så skönt! Prövat det?


    Ok! Jag testade postafen förra graviditeten, men blev helt sjukt trött! Så tog lergigan comp idag, och det gick helt ok att jobba. Blev illamående på vägen hem och kräktes hemma, men viktigast att det inte händer på jobbet!
  • copycat
    Delilah2001 skrev 2017-01-09 18:15:06 följande:
    Ok! Jag testade postafen förra graviditeten, men blev helt sjukt trött! Så tog lergigan comp idag, och det gick helt ok att jobba. Blev illamående på vägen hem och kräktes hemma, men viktigast att det inte händer på jobbet!
    Hm åh okej, nä mer trött vill man ju inte bli:/ får se hur jag känner, vore skönt att kunna ta nåt receptfritt känner jag! Jag fick kräkas efter lunch på jobbet idag, inte kul :(. Hoppas vi mår bättre snart!
  • LillaJag06

    Någon mer med extrem nästäppa?

    Frågar igen. Vill gärna vara med i gruppen på Fb men vet inte vilken det är.

    La upp en bild om någon känner igen den.

  • Lo1985
    LillaJag06 skrev 2017-01-09 18:45:20 följande:

    Någon mer med extrem nästäppa?

    Frågar igen. Vill gärna vara med i gruppen på Fb men vet inte vilken det är.

    La upp en bild om någon känner igen den.


    Bor du i Stockholm? Där är jag med i en grupp man behöver bli inbjuden till. Hemlig grupp som man inte hittar när man söker.
  • Sosozo
    LillaJag06 skrev 2017-01-09 18:45:20 följande:

    Någon mer med extrem nästäppa?

    Frågar igen. Vill gärna vara med i gruppen på Fb men vet inte vilken det är.

    La upp en bild om någon känner igen den.


    Jag blir väldigt täppt i näsan när jag är gravid. Hatar't. Ok på dagen men på natten går det ju inte. Det är lätt att bli beroende.. jag har vant mig av med det vanliga nässprayer och kör saltvattenspray med mentol nu. Det är väl ok men hjälper inte helt. Vad har du?

    Vet inget om fb-grupp tyvärr. De grupper på fb jag är med i är för Stockholm.
  • LillaJag06
    Lo1985 skrev 2017-01-09 20:55:01 följande:
    Bor du i Stockholm? Där är jag med i en grupp man behöver bli inbjuden till. Hemlig grupp som man inte hittar när man söker.
    Nej tyvärr. Finns det ingen för alla? Jag bor i Kalmar (vid Öland) så det är en bra bit :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny