• Treansresa

    BF Juli 2017 ny

    Här samlas vi som har bf juli 2017!

    Varmt välkommen

  • Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-02-24 08:05:22 följande:

    Soffpotatis här med. Tränar ingenting.. funderar på vattengympa, någon som provat? Skönt? Går till och från jobbet varje dag (enkelväg 3 km) det är allt jag gör.. när det blir varmare ska jag försöka promenera mera. Har redan fått foglossning och vankar som en anka fram.

    Får lite panik när jag inser att vi bokat Gotland 1-9 juli kommer jag ens kunna gå då??!! Så som jag har nu med foglossning hade jag i slutet med nr 2, dock så väger jag tyvärr samma som jag gjorde vid förlossningen med 2an. Jag har tjocknat på mig rejält senaste året. Får försöka ta tag i det efter Bebis. Viktökning på 2 kilo än så länge.. vill inte gå upp så mycket denna graviditet.


    Vattengympa är ju skonsamt för kroppen, så prova! Min mamma har ont lite överallt och älskar vattengympa. Trevligt med Gotlandsbesök, hoppas foglossningen håller sig hyfsat lugn.
  • Delilah2001

    En till soffpotatis här!

    Jag tränade förut, men när gymkortet gick ut blev det inte av att köpa nytt. Dels var det för dyrt, och dels svårt att få ihop det med tid.

    Tar promenader ibland bara.

    Skulle gärna vilja simma eller testa vattengympa, men här kostar det lika mycket som ett gymkort.

    På ett annat ställe jag kollade hade de gravidvattengympa för 2000 kr för 10 ggr.

    Har inte råd med det känner jag...

  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-02-24 11:03:56 följande:

    En till soffpotatis här!

    Jag tränade förut, men när gymkortet gick ut blev det inte av att köpa nytt. Dels var det för dyrt, och dels svårt att få ihop det med tid.

    Tar promenader ibland bara.

    Skulle gärna vilja simma eller testa vattengympa, men här kostar det lika mycket som ett gymkort.

    På ett annat ställe jag kollade hade de gravidvattengympa för 2000 kr för 10 ggr.

    Har inte råd med det känner jag...


    Oj vilken skillnad det kan vara. Här är vattengympa för gravida gratis och badkort familj 1000 kr för 6 månader
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-02-24 11:07:07 följande:

    Oj vilken skillnad det kan vara. Här är vattengympa för gravida gratis och badkort familj 1000 kr för 6 månader


    Ja, det är väl storstans nackdelar, allt måste kosta mer här
  • Wooden

    En till här som mest hänger i soffan! Eller nja, har ju en son som är 17 månader samt en hund, så kanske rör på mig en del, men tränar inte just nu! Hade kommit igång med träningen innan jag blev gravid, gick ner 7 kg under hösten. Hundpromenader får räcka som det ser ut nu.

    Var på RUL imorse! Allt såg fint ut och bebisen rörde sig såå himla mycket! Har moderkakan i framvägg som jag misstänkte, så därför känner jag inte så mycket rörelser än. Tyvärr kunde vi inte utreda könet, bebisen var inte villig att visa upp sig. Så nu måste vi boka privat snarast, haha. Kontrollbehovet och nyfikenheten tar över :)

  • Sosozo

    Jag har tränat mycket typ alltid. Innan graviditeten tränade jag flera ggr i veckan. Försökte tråna sp gott det gick mina tidigare två graviditeter med. Men den här gången - icke. Känner inte för det alls. Är trött och vill vila och ta det lugnt. Ligger hellre i soffan och kollar film och klappar på magen. Känner ingen stress eller ångest över det. Tvärt om. Skönt.

  • basio

    En till soffpotatis som anmäler sig! Men har dock en ursäkt vilken stavas foglossning. Är numera delvis sjukskriven pga det och jobbar 50%. Inte ens chans i världen att jag klarar av att träna, kan stå på benen max 10 min. Går med kryckor när det är längre stunder på benen (typ handla). Har dock funderat på att gå och simma, men skulle aldrig klara bröstsim (klarar inte de rörelserna med benen) så får väl testa någon sprattelvariant i så fall.

    Känner mig vansinnigt uttråkad och isolerad... sitter mest hemma och hänger och så 4h jobb per dag. Ser inget annat än hemmet och jobbet. Och maken sliter för att vi ska ha renoverat färdigt innan sommaren och jag kan inte hjälpa till. Jaja, får väl ta igen det när bebisen kommit ...

  • Summerchild
    basio skrev 2017-02-24 15:05:35 följande:

    En till soffpotatis som anmäler sig! Men har dock en ursäkt vilken stavas foglossning. Är numera delvis sjukskriven pga det och jobbar 50%. Inte ens chans i världen att jag klarar av att träna, kan stå på benen max 10 min. Går med kryckor när det är längre stunder på benen (typ handla). Har dock funderat på att gå och simma, men skulle aldrig klara bröstsim (klarar inte de rörelserna med benen) så får väl testa någon sprattelvariant i så fall.

    Känner mig vansinnigt uttråkad och isolerad... sitter mest hemma och hänger och så 4h jobb per dag. Ser inget annat än hemmet och jobbet. Och maken sliter för att vi ska ha renoverat färdigt innan sommaren och jag kan inte hjälpa till. Jaja, får väl ta igen det när bebisen kommit ...


    Pussa och krama mannen som gottgör mycket ... :) nu när jag gett det tipset ska jag göra det själv ;)
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-02-24 14:21:11 följande:

    En till här som mest hänger i soffan! Eller nja, har ju en son som är 17 månader samt en hund, så kanske rör på mig en del, men tränar inte just nu! Hade kommit igång med träningen innan jag blev gravid, gick ner 7 kg under hösten. Hundpromenader får räcka som det ser ut nu.

    Var på RUL imorse! Allt såg fint ut och bebisen rörde sig såå himla mycket! Har moderkakan i framvägg som jag misstänkte, så därför känner jag inte så mycket rörelser än. Tyvärr kunde vi inte utreda könet, bebisen var inte villig att visa upp sig. Så nu måste vi boka privat snarast, haha. Kontrollbehovet och nyfikenheten tar över :)


    Vad härligt med ett lyckat rul! Och moderkakan fram som vi gissade på! Vad busig liten som inte vill visa upp sig! Ni fick inte se könet för sonen heller på rul va?:) det är så häftigt o se dom röra sig sådär mycket utan att man känner något alls!
  • narie24

    Och jag hade moderkakan i bakvägg precis som jag misstänkte. Med de andra två var den i framvägg och kände inte rörelser förrän vid v 19-20, nu fleeera veckor tidigare. Man känner sin egen kropp rätt bra.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny