• Treansresa

    BF Juli 2017 ny

    Här samlas vi som har bf juli 2017!

    Varmt välkommen

  • Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    FrökenMp skrev 2017-02-25 23:06:17 följande:

    Vi har Karl Julius där Julius blir tilltalsnamn och Karl kommer från sambon som heter Karl Adam.

    På tal om vagnar så tycker jag att det är skitsvårt. En hel djungel!!! Speciellt för mig som aldrig haft barn förut så kan ju liksom ingenting.

    Har däremot siktet inställt på en Stokke trailz. Har hört massa bra om den och den är såååå snygg! Hittade ett bra paketpris för liggdel+sittdel+babyskydd så ska bara provköra den innan vi slår till!


    Jag älskar min britax smile 2 ..... rena körglädjen :)
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-02-25 23:06:17 följande:

    Vi har Karl Julius där Julius blir tilltalsnamn och Karl kommer från sambon som heter Karl Adam.

    På tal om vagnar så tycker jag att det är skitsvårt. En hel djungel!!! Speciellt för mig som aldrig haft barn förut så kan ju liksom ingenting.

    Har däremot siktet inställt på en Stokke trailz. Har hört massa bra om den och den är såååå snygg! Hittade ett bra paketpris för liggdel+sittdel+babyskydd så ska bara provköra den innan vi slår till!


    Vilken snygg vagn!!
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-02-25 23:06:17 följande:

    Vi har Karl Julius där Julius blir tilltalsnamn och Karl kommer från sambon som heter Karl Adam.

    På tal om vagnar så tycker jag att det är skitsvårt. En hel djungel!!! Speciellt för mig som aldrig haft barn förut så kan ju liksom ingenting.

    Har däremot siktet inställt på en Stokke trailz. Har hört massa bra om den och den är såååå snygg! Hittade ett bra paketpris för liggdel+sittdel+babyskydd så ska bara provköra den innan vi slår till!


    Vilken snygg vagn!!
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-02-23 13:06:18 följande:
    Mår också mkt bättre men har tappat typ all kondis (gillar att springa annars men inte sprungit sen pluset). Hehe, idag har jag kämpat mig igenom 6.4 km skidåkning (för mkt kläder, kärva spår, sovit dåligt). På lördag tänker jag klara 30 för första gången. Men som sagt dålig kondis och träningen känns i rygg och ljumskar. :)
    Hur gick det igår? Höll gravidkroppen?:)
  • Vet hur det känns
    FrökenMp skrev 2017-02-25 23:06:17 följande:

    Vi har Karl Julius där Julius blir tilltalsnamn och Karl kommer från sambon som heter Karl Adam.

    På tal om vagnar så tycker jag att det är skitsvårt. En hel djungel!!! Speciellt för mig som aldrig haft barn förut så kan ju liksom ingenting.

    Har däremot siktet inställt på en Stokke trailz. Har hört massa bra om den och den är såååå snygg! Hittade ett bra paketpris för liggdel+sittdel+babyskydd så ska bara provköra den innan vi slår till!


    Super snygg vagn!!! Tycker det är jätte svårt med vagn.. vilken ska man ha???!! Vilken är bäst. Vi har varit och prov dragit typ allt 3 gånger nu. Med döttrarna hade jag Emmaljunga city Cross men den vill jag verkligen inte har igen.. vill ha snurr hjul fram.. nu passade jag på där vi har presentkort samt rea på britax.. hoppas det blev ett bra köp. Hade inte i budget att köpa vagn denna månad då massa annat är planerat så fick ta genom Klarna. Ska betala in allt dom närmasta månaderna.

    Ang namn så kommer vår son få vara namnlös. Min man gillar inte ett enda av mina namn.. jag har sagtlite olika men detta är dom jag återkommer till: (mellannamn vill vi har Andreas då pappa heter så) Karl, Gustav, Nils, Oscar. Våra döttrar heter Clara och Vera så det ska passa ihop med dom.. jätte svårt!!
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-02-26 08:44:08 följande:

    Jag körde på 3.46 ungefär vilket var snabbare än kag trodde. Stod nog still fem-tio minuter i eldris för jag både drack och fick lite mer fästvalla. Hade sen rätt svårt att slå bort snön under pjäxorna så fick lite hjälp. :) sista 9km var nog de snabbaste 9 iaf. Kroppen höll och känns helt ok. Lite ont i stakmusklerna bara. Värst var stortårna, har två ganska blå naglar som hindrade lite i åkningen i typ 15km :) man är lite hormonell när man får vända dig från publiken efter man gått i mål för att man gråter. Fattar inte ens varför jag började gråta alls, helt oväntat :)


    Vad kul att läsa och vad grym du är! Det är ju en bra tid! Kommer du göra om det?:) haha vad härligt med tårar! Du hade ju klarat det och alla stod o hejade på just dig ju:) häftigt att sista 9 var snabbast!
  • Bimbim79
    acinnaleh skrev 2017-02-26 08:44:08 följande:
    Jag körde på 3.46 ungefär vilket var snabbare än kag trodde. Stod nog still fem-tio minuter i eldris för jag både drack och fick lite mer fästvalla. Hade sen rätt svårt att slå bort snön under pjäxorna så fick lite hjälp. :) sista 9km var nog de snabbaste 9 iaf. Kroppen höll och känns helt ok. Lite ont i stakmusklerna bara. Värst var stortårna, har två ganska blå naglar som hindrade lite i åkningen i typ 15km :) man är lite hormonell när man får vända dig från publiken efter man gått i mål för att man gråter. Fattar inte ens varför jag började gråta alls, helt oväntat :)
    Imponerande!!! Skidåkning har aldrig varit min grej, bor för långt söder ut för det ska kännas naturligt! ;)
    Jag brukar i vanliga fall klättra, men med en man som är höjdrädd och som får panik när jag ska byta gardiner så får det vänta till jag återfått ensamrätt på min kropp :) kan förstå det då jag oftast klättrar utan rep o sele så får väl tänka om å använda det ;)
    Längtar till sommaren nu, somnade till vinterlandskap och vaknade till solsken o grön gräsmatta ( smutsgrå brun men barmark iaf) små blommor i rabatterna börjar titta fram så nu räcker det med vinter tycker jag :) vinterjackan börjar dessutom strama över magen så lite värme hade varit bra :)
  • Delilah2001

    acinnaleh: säger som ovanstående: imponerande!!

    Å jag längtar till våren med nu.. Så grått och trist här.

    Blev en riktig urladdning här idag! Fick ett gråt och skrikutbrott utan dess like. Pga stress och hormoner antagligen. Minsta småsak blev stressig och allt känns piss! Stökigt här hemma och en massa som måste fixas och planeras inför veckan. Orolig inför RUL i morgon dessutom.

    Rök ihop med tonåringen också, som beter sig väldigt ansvarslös och omdömeslös...

    Sambon är inte hemma, och lika bra är det.

  • Bimbim79
    Delilah2001 skrev 2017-02-26 17:09:57 följande:

    acinnaleh: säger som ovanstående: imponerande!!

    Å jag längtar till våren med nu.. Så grått och trist här.

    Blev en riktig urladdning här idag! Fick ett gråt och skrikutbrott utan dess like. Pga stress och hormoner antagligen. Minsta småsak blev stressig och allt känns piss! Stökigt här hemma och en massa som måste fixas och planeras inför veckan. Orolig inför RUL i morgon dessutom.

    Rök ihop med tonåringen också, som beter sig väldigt ansvarslös och omdömeslös...

    Sambon är inte hemma, och lika bra är det.


    Å vad jag känner igen mig, har ett ganska explosivt humör i vanliga fall, nu är det nästan skrattretande vilka skitsaker man reagerar på! Tur man har en familj som står ut! Upplever mig själv som ganska lugn o balanserad men jag verkar va ensam om det! Tonåringen kan verkligen trippa på ens nerver, de små tycks periodvis leta saker att tjafsa om. Tur det är e tidsbestämt iaf så man inte knallar runt som värsta hormonbomben resten av livet sen ;)
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-02-26 06:10:44 följande:

    Vilken snygg vagn!!


    Vet hur det känns skrev 2017-02-26 08:25:13 följande:

    Super snygg vagn!!! Tycker det är jätte svårt med vagn.. vilken ska man ha???!! Vilken är bäst. Vi har varit och prov dragit typ allt 3 gånger nu. Med döttrarna hade jag Emmaljunga city Cross men den vill jag verkligen inte har igen.. vill ha snurr hjul fram.. nu passade jag på där vi har presentkort samt rea på britax.. hoppas det blev ett bra köp. Hade inte i budget att köpa vagn denna månad då massa annat är planerat så fick ta genom Klarna. Ska betala in allt dom närmasta månaderna.

    Ang namn så kommer vår son få vara namnlös. Min man gillar inte ett enda av mina namn.. jag har sagtlite olika men detta är dom jag återkommer till: (mellannamn vill vi har Andreas då pappa heter så) Karl, Gustav, Nils, Oscar. Våra döttrar heter Clara och Vera så det ska passa ihop med dom.. jätte svårt!!


    Ja, visst är den snygg! Stilren och vad jag läst så är den otroligt lättkörd och smidig men ändå stabil. Ju fler recensioner jag läser desto mer sugen blir jag på att beställa den trots att vi ännu inte provkört den, haha!

    Jag försöker tänka att vagnen ska ha bra andrahandsvärde så man kan tjäna tillbaka en slant eftersom vagnar är så himla dyra. Speciellt stokken...

    Jag gillar Karl väldigt mycket! Men det är kanske för att jag är partisk (våran son ska heta det i mellannamn) ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny