• anna7607

    Bim 16-20 januari

    Skapar en tråd för oss med Bim 16-20 januari.

    Försök nr 20 för mig. nu vill vi ha pluss :)

    Välkomna tjejer :)

  • Svar på tråden Bim 16-20 januari
  • Rosenblad

    Sådär, positivt äl test kl 9 imorse och nu kl 13 negativt så ägget har släppt nån gång dessa timmarna. Använde nyss plastsprutan med mannens spermier och vi kommer göra det ikväll igen :) wohoo detta går bra :D

  • tomten12
    kenzie87 skrev 2017-01-07 12:26:26 följande:

    Hoppar gärna in här, bim den 16e :)

    Försök nr 24 med ett ma i v 12 och ett mf i v 6 i bagaget, denna månaden är vårt första försök med pergotime och äntligen ett starkt utslag på ältesten :D Har sedan äl haft konstant mensvärk, illamående, mycket flytningar och (ursäkta detaljerna) sedan ett par dagar tillbaka haft mycket luft i magen haha

    Så jag hoppas att något är på gång nu! :D

    Någon annan som börjar känna något?


    Ja! Hade ÄL i helgen å sen i onsdags har jag molvärk upphöjt till 2 både fram å bak i svanken ( inte som mensvärk..utan annorlunda)..ungefär samtidig började jag få mer flytningar...kladdiga å vita. Det enda jag minns sedan mina 3 tidigare graviditeter ( 2 barn 1 ma i v 12 i nov 2016).
  • tomten12
    kenzie87 skrev 2017-01-07 12:26:26 följande:

    Hoppar gärna in här, bim den 16e :)

    Försök nr 24 med ett ma i v 12 och ett mf i v 6 i bagaget, denna månaden är vårt första försök med pergotime och äntligen ett starkt utslag på ältesten :D Har sedan äl haft konstant mensvärk, illamående, mycket flytningar och (ursäkta detaljerna) sedan ett par dagar tillbaka haft mycket luft i magen haha

    Så jag hoppas att något är på gång nu! :D

    Någon annan som börjar känna något?


    Vi har BIM ungefär samtidigt då
  • kenzie87
    tomten12 skrev 2017-01-07 15:39:00 följande:

    Ja! Hade ÄL i helgen å sen i onsdags har jag molvärk upphöjt till 2 både fram å bak i svanken ( inte som mensvärk..utan annorlunda)..ungefär samtidig började jag få mer flytningar...kladdiga å vita. Det enda jag minns sedan mina 3 tidigare graviditeter ( 2 barn 1 ma i v 12 i nov 2016).


    Låter lovande :D Då har du en vecka kvar till bim då ungefär? :)

    Idag har jag konstant mensvärk, men det kan ju också vara pga pergotime gissar jag på, vill bara kunna testa nu! :)
  • Annisens81

    Kroppen är verkligen ett mysterium ;)!

    Haft som mensvärk och ont i tuttarna(mest bröstvårtorna) i ca 4 dagar, konstant sen äl. Nu helt borta..

    Blev inte så optimalt med sexet denna mån:(. Hade sex dagen innan äl, samma dag som första LH-stegring. Sen fick vi inte till det.

    Finns väl en liiiiten chans ändå?

  • kenzie87
    Annisens81 skrev 2017-01-07 16:36:27 följande:

    Kroppen är verkligen ett mysterium ;)!

    Haft som mensvärk och ont i tuttarna(mest bröstvårtorna) i ca 4 dagar, konstant sen äl. Nu helt borta..

    Blev inte så optimalt med sexet denna mån:(. Hade sex dagen innan äl, samma dag som första LH-stegring. Sen fick vi inte till det.

    Finns väl en liiiiten chans ändå?


    Absolut :) De gånger jag blivit gravid har vi endast haft sex 2-3 dagar innan äl :)
  • anna7607
    Annisens81 skrev 2017-01-07 16:36:27 följande:

    Kroppen är verkligen ett mysterium ;)!

    Haft som mensvärk och ont i tuttarna(mest bröstvårtorna) i ca 4 dagar, konstant sen äl. Nu helt borta..

    Blev inte så optimalt med sexet denna mån:(. Hade sex dagen innan äl, samma dag som första LH-stegring. Sen fick vi inte till det.

    Finns väl en liiiiten chans ändå?


    Spermierna lever upp till 72 timmar så dom har nog simmat på därinne under äl:)
  • Gluttan1981
    anna7607 skrev 2017-01-07 13:40:58 följande:

    Åååh nu är de den långa väntan på Bim. Ägget har släppt nu är det bara att hålla tummarna :)


    Har du börjat smörja med krämen nu? Jag hade positivt ÄL-test i förrgår tillsammans med ÄL-känningar, ska jag börja smörja ikväll eller imorgon?

    Satt igår och räknade lite på de tidigare månaders menscyklar, upptäckte att jag har 12 dagars, kanske färre, lutealfas! Har läst att krämen kan vara bra för att förlänga fasen. Så nu vill jag testa :)
Svar på tråden Bim 16-20 januari