• Anonym (Förvånad)

Finns det personer som fortfarande tittar på TV?

De ringde mig från Bredbandsbolaget idag och ville att jag skulle prenumerera på deras kanalpaket. Finns det verkligen folk som fortfarande tittar på TV på det sättet? Jag förstår äldre människor, men de som är under 50 gör väl ändå inte det. Det är ju sjukt mycket smidigare att streama istället för att passa en tid. Sedan blir det billigare med Netflix, HBO eller vad man nu väljer att ha istället för att prenumerera på vissa kanaler.

• Svar på tråden Finns det personer som fortfarande tittar på TV?
  • Duckan

Vi kollar på tv. Streamar inte. (Jag vet nog inte ens hur man gör)

• sextiotalist
    Duckan skrev 2017-01-16 16:27:42 följande:

Jag vet flera som gör det. Nu är jag förvisso över 50, men många av mina yngre kollegor gör det.

Alla har inte heller fiber, finns många som har ADSL kvar (och det är mycket begränsad kapacitet på dessa). Alla har inte snabba datorer och det finns många som inte ens har ekonomi att köpa datorer som fixar detta (än mindre TV)
  • Anonym (Haha)
    Duckan skrev 2017-01-16 16:27:42 följande:

Haha samma här. Vet inte hur man gör. Kollar på tv och håller tiden om det är ett program jag vill se.
  • nnnnnnnn

Via vårt kanalpaket får man tillgång till streaming av tex BBC´s utbud, vilket gör att man kan se det man vill.
    Jag har inte kollat på andra streamingtjänster tex netflix, men gissar att de inte sänder sådant (?).
    Men när vi får fiber, så får man väl uppdatera sig?

• Carambolan

Jag kollar på nyheterna när jag äter frukost. Vi har däremot inget betalkanalpaket, bara basutbudet på svt, tv4 och nån kanal till som ingår i vår lägenhet. I övrigt kollar vi enbart streamade serier och filmer.

• Stårschan

Jag tycker att det är najs att ha kvar TV för zappmöjligheten. Det är lite av en guilty pleasure att ibland slötitta på Lyxfällan, Simpsons, Vasaloppet eller vad som nu råkar finnas att välja på när jag vill rensa hjärnan en stund. Sånt skulle jag aldrig aktivt söka upp själv för att streama.

• Froken Lokens
    Anonym (Förvånad) skrev 2017-01-16 16:22:33 följande:

De ringde mig från Bredbandsbolaget idag och ville att jag skulle prenumerera på deras kanalpaket. Finns det verkligen folk som fortfarande tittar på TV på det sättet? Jag förstår äldre människor, men de som är under 50 gör väl ändå inte det. Det är ju sjukt mycket smidigare att streama istället för att passa en tid. Sedan blir det billigare med Netflix, HBO eller vad man nu väljer att ha istället för att prenumerera på vissa kanaler.

Vi tittar på tv och den äldsta i vår familj är 45. Vi har, hör och häpna, En tv för hela familjen och En gemensam dator.
  • Nandez

Vi tittar på tv, är förvisso över 50. Har både Netflix och cmore.

Svar på tråden Finns det personer som fortfarande tittar på TV?