• Anonym (Styvm­amma)
    Äldre 30 Jan 10:03
    6550 visningar
    39 svar
    39
    6550

    Får man ge bort någon annans husdjur?

    Jag är styvmamma till min sambos 7-åriga dotter. Hon och hennes pappa har bott här hela livet, och biomamman har flyttat till en annan stad. Jag har bott här i snart 1 år, och jag har katter. Dock har min styvdotter en kanin, som har bott här innan jag flyttade in så hur gammal kaninen är vet jag inte. Problemet är att kaninen och mina katter går inte så bra ihop, så jag funderar på att ge bort kaninen eftersom styvdottern är här varannan vecka. Men jag undrar om jag får göra så? Jag tycker att katterna går först eftersom jag bor här nu, medan styvdottern bor här varannan vecka.

  • Svar på tråden Får man ge bort någon annans husdjur?
  • Anonym (abc)
    Äldre 30 Jan 10:06
    #2

    Men lägg av, stäng in.kaninen i ett rum. Inte kan du sälja hennes kanin. Borde bli dina katter som flyttar isf och

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 30 Jan 10:07
    #3

    Fy för såna som dig . Det är inte ok att ge bort kaninen . Hur tror du styvdotter kommer känna sig. Nä du kaninen fanns där först och det är dotterns kanin . Antingen flyttar du eller så ger du bort dina katter.
    Ge bort ett barns husdjur sim hon älskar så mycket nä du lite hjärta måste du väll ha.

  • Anonym (Styvm­amma) Trådstartaren
    Äldre 30 Jan 10:08
    #5
    Anonym (abc) skrev 2017-01-30 10:06:36 följande:

    Men lägg av, stäng in.kaninen i ett rum. Inte kan du sälja hennes kanin. Borde bli dina katter som flyttar isf och


    Nej mina katter kommer inte att flytta härifrån.
  • Anonym (Styvm­amma) Trådstartaren
    Äldre 30 Jan 10:09
    #6
    Anonym (Hmm) skrev 2017-01-30 10:07:24 följande:

    Fy för såna som dig . Det är inte ok att ge bort kaninen . Hur tror du styvdotter kommer känna sig. Nä du kaninen fanns där först och det är dotterns kanin . Antingen flyttar du eller så ger du bort dina katter.

    Ge bort ett barns husdjur sim hon älskar så mycket nä du lite hjärta måste du väll ha.


    Hon ör inte myndig så hon har inget att säga till om. Det har hennes pappa däremot så jag tänkte kolla med honom också och är han ok med det så skänker jag kaninen.
  • Anonym (Nej)
    Äldre 30 Jan 10:09
    #7

    Såklart inte!

    Kaninen kan hållas på en plats i hemmet, som katterna inte får ha tillgång till.

  • Stårsc­han
    Äldre 30 Jan 10:10
    #8

    Det finns en anledning till att epitetet 'kaninkokerska' fungerar som ett kärnfullt sätt att beskriva en psykopatisk kvinna. (Efter berättelsen om en kvinna som blev less på barnens kanin och slaktade den och tillagade den och bjöd familjen på den till middag).

    Vissa saker är helt enkelt tabu - däribland barns husdjur.

  • Stårsc­han
    Äldre 30 Jan 10:12
    #9
    Anonym (Styvmamma) skrev 2017-01-30 10:09:27 följande:
    Hon ör inte myndig så hon har inget att säga till om. Det har hennes pappa däremot så jag tänkte kolla med honom också och är han ok med det så skänker jag kaninen.
    Alltså, inte för att jag tror att det här är på riktigt, men om vi leker med tanken på att tråden är allvarligt menad så vill jag bara ställa en fråga. Har flickan ens fått möjlighet att ta med kaninen till mamman, eller tänker du bara låta den "försvinna"?
  • Äldre 30 Jan 10:12
    #10
    Anonym (Styvmamma) skrev 2017-01-30 10:08:27 följande:

    Nej mina katter kommer inte att flytta härifrån.


    Jo är du seriös är det särboförhållande enda alternativet!

    Dottern har sitt hem där sedan 7 år, du och katterna sen typ en kvart! Flytta eller håll katterna utomhus 24/7 om dom nu inte har några dörrar i sitt hem!

    Fiffigt va lilla Du!
  • Anonym (abc)
    Äldre 30 Jan 10:13
    #11
    Anonym (Styvmamma) skrev 2017-01-30 10:08:27 följande:

    Nej mina katter kommer inte att flytta härifrån.


    Vänj dig vid kaninen så inte sambon sparkar ut dig
  • Anonym (Styvm­amma) Trådstartaren
    Äldre 30 Jan 10:15
    #12
    smulpaj01 skrev 2017-01-30 10:12:31 följande:

    Jo är du seriös är det särboförhållande enda alternativet!

    Dottern har sitt hem där sedan 7 år, du och katterna sen typ en kvart! Flytta eller håll katterna utomhus 24/7 om dom nu inte har några dörrar i sitt hem!

    Fiffigt va lilla Du!


    Kan du inte läsa? Jag har ju bott där i snart 1 år och katterna också!
Svar på tråden Får man ge bort någon annans husdjur?