• Anonym (Snåljåpar)

    Vad är det snålaste du varit med om?

    En del människor är så ruskigt snåla att det blir komiskt. Vad är det värsta du varit med om?

    Det här hände mig i helgen. Jag och ett par bekanta skulle åka till samma ställe och de hade bil. Jag åkte till dem så åkte vi bil tillsammans dit. Jag föreslog att vi skulle dela på bensinkostnaden. Det visade sig att de ville ha milersättning på 40 kronor/mil för bensinen är den minsta kostnaden med att ha bil. Det blir ju värdeminskning, reparationer och service då man kör också.

  • Svar på tråden Vad är det snålaste du varit med om?
  • Anonym (J)
    Anonym (???) skrev 2017-02-27 10:18:36 följande:

    Oj och varför sa inte denna bilägare ifrån? Och varför lånade han ens ut bilen?


    Jag vet inte om han sa ifrån senare.

    Jag är kompis med bilägarens fru.

    Snåljåpen är kompis med hennes man.

    Hon berättade att bilen startade inte när hon skulle till förskolan med barnen och sen till jobbet , eftersom det fanns ingen bensin alls i tanken.

    De fick låna bilen eftersom deras bil var rätt gammal så bilen var inte så lämplig att använda i fjällen.

    ( De var inte fattiga , de hade en gammal skruttig bil eftersom de bor och jobbar i Stockholms innerstad några minuter från tunnelbanan och väldigt sällan åker bil. )
  • Anonym (C)

    Dejtade en kille ett kort tag för några år sen. En sommarkväll gick vi ut och åt, jag tog en räksallad och en öl, det kostade drygt 200. När vi skulle betala sa han "jag tar det", och jag tyckte ju att han var artig (jag hade tagit upp min plånbok och satt där beredd att betala min del), men tre dagar senare kom han och sa att jag var skyldig honom 211 spänn. Inte för att jag tar för givet att nån ska betala för mig, men blev lite irriterad faktiskt. Då kunde jag ha fått betala från början som jag faktiskt tänkt.

  • Anonym (J)
    Anonym (C) skrev 2017-02-27 11:34:31 följande:

    Dejtade en kille ett kort tag för några år sen. En sommarkväll gick vi ut och åt, jag tog en räksallad och en öl, det kostade drygt 200. När vi skulle betala sa han "jag tar det", och jag tyckte ju att han var artig (jag hade tagit upp min plånbok och satt där beredd att betala min del), men tre dagar senare kom han och sa att jag var skyldig honom 211 spänn. Inte för att jag tar för givet att nån ska betala för mig, men blev lite irriterad faktiskt. Då kunde jag ha fått betala från början som jag faktiskt tänkt.


    Idiot.

    Vissa gillar nog låtsas vara artiga och generösa inför andra.
  • Anonym (Kelly)

    Vi är några personer i blandad ålder och spontant åker in på närmaste McDonalds, en i gänget har inga pengar men får försäkran från en av killarna att han ska betala. Han knökar sig fram i kön och beställer och kompisen står på sidanom.

    Killen återvänder till oss vid bordet och börjar äta sin egen mat. "gott det här" säger han och slörpar läsk.

    Den panka kompisen tittar på honom och frågar efter sin mat. Killen rafsar i fickorna och skjuter fram lite mynt och säger med munnen full: " det räcker nog till en cheeseburgare"..

  • Anonym (???)
    Anonym (Kelly) skrev 2017-02-27 11:45:32 följande:

    Vi är några personer i blandad ålder och spontant åker in på närmaste McDonalds, en i gänget har inga pengar men får försäkran från en av killarna att han ska betala. Han knökar sig fram i kön och beställer och kompisen står på sidanom.

    Killen återvänder till oss vid bordet och börjar äta sin egen mat. "gott det här" säger han och slörpar läsk.

    Den panka kompisen tittar på honom och frågar efter sin mat. Killen rafsar i fickorna och skjuter fram lite mynt och säger med munnen full: " det räcker nog till en cheeseburgare"..


    Alltså fy fan! Är detta sant? Var det ingen som sa ifrån? Vilken vidrig människa.
  • Anonym (lol)

    Passade grannens son i över middag i ca 3 timmar en kväll när grannen skulle iväg till närmsta stad för något ärende. Han ringde efter 2 timmar och frågade om vi ville ha något från bolaget när han ändå var där och sambon beställde några öl. När han kom tillbaka ville han, utöver kostnaden för ölen ha bensinpengar! 
    Han ansåg att då det inte var för enbart egen skull han i slutändan gjort resan så  borde även vi bekosta soppan. 

    Sambon såg ut som om han hört fel en stund och sen sa han bara: Va haha? aja men dra av det från barnvaktskostnaden och middagen då. Sen var det grannen tur att se ut som  om han hört fel.
    Några pengar såg vi inte röken av men det gjorde inte grannen heller.

    hur jävla pinsam får man bli....

  • Anonym (Madde)
    Anonym (J) skrev 2017-02-27 09:52:15 följande:
    Hoppas ni lät honom inte sno dricksen...
    Det var ju precis det han gjorde. :)
  • Anonym (C)
    Anonym (J) skrev 2017-02-27 11:41:11 följande:
    Idiot.

    Vissa gillar nog låtsas vara artiga och generösa inför andra.
    Ja, det var nog så ja. Men jag upptäckte att han var sjukligt snål/ekonomisk. Samtidigt som han skröt om sin tjocka plånbok. Kan säga att det inte höll, snålheten var en sak, men han var faktiskt konstig på många sätt.
  • Anonym (Madde)

    Alltså jag blir ärligt talat upprörd över att läsa om vilka människor det finns. Snåla psykfall. Sjukt pinsamma beteenden, hur kan de leva med sig själva? Hur kan de gå upp ur sängen på morgnarna utan att översköljas av all SKAM?

  • sextiotalist
    Anonym (C) skrev 2017-02-27 11:34:31 följande:

    Dejtade en kille ett kort tag för några år sen. En sommarkväll gick vi ut och åt, jag tog en räksallad och en öl, det kostade drygt 200. När vi skulle betala sa han "jag tar det", och jag tyckte ju att han var artig (jag hade tagit upp min plånbok och satt där beredd att betala min del), men tre dagar senare kom han och sa att jag var skyldig honom 211 spänn. Inte för att jag tar för givet att nån ska betala för mig, men blev lite irriterad faktiskt. Då kunde jag ha fått betala från början som jag faktiskt tänkt.


    Som mitt ex då, åt middag hemma hos mig, drack vinet jag köpte, frukosten som var hemma och en gång per år så bjöd han mig på middag ute och ..... tog det på företaget.
    När vi skulle på knytis till en kollega, vem var det som köpte ingredienserna, lagade det.... inte han
Svar på tråden Vad är det snålaste du varit med om?