• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Sommaren12
    ankmamma skrev 2017-11-16 07:06:43 följande:

    Hej! Ungefär som mig då!! hade troligtvis ingen äl denna gång när vi gjorde vårt första försök på första så nu satsar jag på nästa månad! :)


    Ja vi får peppa varandra i december! :) Vi hade sex strax efter ägget lossnat (känner väldigt tydligt när det händer) men sambon hade ont i magen och vi fick avbryta. :/
  • Saima17

    Åååh om en vecka får ja börja testa om int mensen dykt upp.. Men hoppas såååå.. Extremt kissnödig och humöret svänger lika ofta som ja blinkar å hungrig. Inget annat tecken.

  • Shishii
    Saima17 skrev 2017-11-16 10:59:09 följande:

    Åååh om en vecka får ja börja testa om int mensen dykt upp.. Men hoppas såååå.. Extremt kissnödig och humöret svänger lika ofta som ja blinkar å hungrig. Inget annat tecken.


    Samma här!! Väntan är olidlig! Har så ömma bröst sen äl och det har gått 8 dagar. Även molnande mensvärk!
  • molltroll0609
    Lillefiddelin skrev 2017-11-16 12:39:29 följande:

    Smiley på CB äl test! Överlycklig. Den var 5 dagar senare än beräknat men den kom! Nu blir det att åka av :D


    Jag har oxå positivt äl-test idag! Då får vi se om vi lyckas få till ett plus om ett par veckor!
  • Snufflan
    molltroll0609 skrev 2017-11-16 13:06:07 följande:

    Jag har oxå positivt äl-test idag! Då får vi se om vi lyckas få till ett plus om ett par veckor!


    Woho! Är det sant? Så gubben är fast idag? Min CB-gubbe blinkar fortfarande. Det är dag 6!
  • ellinorwe

    hallå snälla hjälp!

    jag är på bim +1 och har haft mycket molvärk nöstan som mensvärk men ingen mens nu i 4 dygn. mycket flytningar.

    Tog med ett ägglossningstest in på toan för skojs skull och det blev positivt direkt! och det här är första gången dessutom som jag har fått ett postotivt test!!

    snälla kan någon svara mig ? någon dom har varit gravid och gjort som mig???

  • Saima17
    Shishii skrev 2017-11-16 12:33:07 följande:

    Samma här!! Väntan är olidlig! Har så ömma bröst sen äl och det har gått 8 dagar. Även molnande mensvärk!


    D hade ja förra mån.. Alla de 1000 symtomer man kan ha.. Negativt. Den här mån VET vi att vi pricka rätt på äl x2 och en gång dan efter. D enda den här gången var i tisdags då det börja skära/sticka/ila på vänster sida äggstock på em å häll på hela kvällen. Sen borta. Nu ha d sporadiskt nån lite halv seg flytning. Int alls ofta. Är dock uppblåst å humöret e pissigt kort ibland å bra på 3 sek. Velar om ja ska ta ett early test på måndag..ja hoppas så på +.
  • molltroll0609
    Snufflan skrev 2017-11-16 13:51:57 följande:

    Woho! Är det sant? Så gubben är fast idag? Min CB-gubbe blinkar fortfarande. Det är dag 6!


    De testen tog slut igår......då hade de blinkat i 7 dagar....men köpte babyplans och rfsu (de ena på nätet så visste inte om de hann komma fram innan äl så köpte även på apoteket). Igår var de negativa men udag var båda positiva!!!! På dag 15 i cykeln.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!