• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • MammaMia1012
    Let it Rain skrev 2017-11-21 21:26:23 följande:

    Nej, jag ska testa nästa gång när min monitor säger till att det går att testa genom den (antagligen imorgon). Är för snål för att springa och köpa en massa tester. :p Eftersom detta är första cykeln jag kör med monitorn denna gång jag vill bli gravid så är alla värden nollställda och då utgår den ifrån en lutealfas på 14 dagar fast jag brukar ha 12, och man kan testa max 3 dagar före BIM på den, men vad den räknat ut som min BIM nu stämmer ju inte riktigt. Nåja, jag testar iaf imorgon igen. Tror dock inte att det är nåt. Jag känner nämligen ingenting alls.

    23:e stämmer bra. :)

    Hur går det för dig?


    Så skönt att ha en monitor som talar om behöver man inte fundera!

    Håller tummarna för dig imorgon isf! Man behöver inte känna något, kommer inte ihåg att jag kände speciellt mycket med mina barn.

    Så man vet aldrig!

    Ja du jag vet inte gur det går för mig?? Kastas mellan hopp och förtvivlan min hjärna säger att jag inte är gravid men har en känsla om att hjärnan kan ha fel.. men det som är skrämmande är om jag inbillar mig allt??? Har aldrig i hela mitt liv känt min livmoder så mycket som jag gjort denna cykel. Men det kan ju vara pga att jag inte gjort annat än att tänka på den?

    Ond cirkel med alla dessa tankar....
  • Let it Rain
    MammaMia1012 skrev 2017-11-21 21:36:35 följande:
    Så skönt att ha en monitor som talar om behöver man inte fundera!

    Håller tummarna för dig imorgon isf! Man behöver inte känna något, kommer inte ihåg att jag kände speciellt mycket med mina barn.

    Så man vet aldrig!

    Ja du jag vet inte gur det går för mig?? Kastas mellan hopp och förtvivlan min hjärna säger att jag inte är gravid men har en känsla om att hjärnan kan ha fel.. men det som är skrämmande är om jag inbillar mig allt??? Har aldrig i hela mitt liv känt min livmoder så mycket som jag gjort denna cykel. Men det kan ju vara pga att jag inte gjort annat än att tänka på den?

    Ond cirkel med alla dessa tankar....
    Det har du ju rätt i iofs. Jag kände knappt några symptom alls när jag väntade sonen. Under hela graviditeten till och med. Hade lite foglossning med ischias, som tack och lov gick över efter ca tre veckor, och sen var det väl bara sparkarna som röjde att det fanns liv där. Jag inbillar mig dock att jag borde känna av mer vid en andra graviditet eftersom kroppen är van vid det nu.

    Åh, jag förstår dig precis. Jag hade så förra cykeln, när vi till och med missade ÄL. Sjukt irriterande.
  • Sommaren12

    Blir ni också helt knäppa av denna bebisverkstad? Jag måste höra att det inte bara är jag

    Jag vet liksom med 99% säkerhet att jag inte är gravid men ändå tolkar jag in massa olika symptom. Min temp brukar ligga på 36,8-37,2 men ända sen äl har jag känt mig varm som om jag håller på att få feber, så har tempat flera gånger om dagen och har hela tiden legat på 37,4-37,7. Känner mig helt frisk för övrigt. Så nu får jag för mig att jag kaaaanske kan va preggo trots allt FAST jag vet bättre än så.

    Vi hade sex bara ett par timmar efter ägget lossnade på äl men vi avbröt så det är som sagt otroligt att jag skulle vara gravid. Men kan jag bara slappna av och släppa detta då?! Nä. Dum man är!!

  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2017-11-21 22:56:11 följande:

    Blir ni också helt knäppa av denna bebisverkstad? Jag måste höra att det inte bara är jag

    Jag vet liksom med 99% säkerhet att jag inte är gravid men ändå tolkar jag in massa olika symptom. Min temp brukar ligga på 36,8-37,2 men ända sen äl har jag känt mig varm som om jag håller på att få feber, så har tempat flera gånger om dagen och har hela tiden legat på 37,4-37,7. Känner mig helt frisk för övrigt. Så nu får jag för mig att jag kaaaanske kan va preggo trots allt FAST jag vet bättre än så.

    Vi hade sex bara ett par timmar efter ägget lossnade på äl men vi avbröt så det är som sagt otroligt att jag skulle vara gravid. Men kan jag bara slappna av och släppa detta då?! Nä. Dum man är!!


    Känner igen mig precis!

    Du är inte ensam Man förstår att det är största chans att man inte är gravid, man förstår att de symtom man hittar finns andra förklaringar till men ändå vill man så gärna vara gravid... ja man blir knäpp! Men samtidigt det finns ju alltid ett hopp om att man är gravid!

    Det bästa är som du skriver om man kunde släppa allt <3 håller tummarna för ett plus!
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2017-11-21 22:56:11 följande:

    Blir ni också helt knäppa av denna bebisverkstad? Jag måste höra att det inte bara är jag

    Jag vet liksom med 99% säkerhet att jag inte är gravid men ändå tolkar jag in massa olika symptom. Min temp brukar ligga på 36,8-37,2 men ända sen äl har jag känt mig varm som om jag håller på att få feber, så har tempat flera gånger om dagen och har hela tiden legat på 37,4-37,7. Känner mig helt frisk för övrigt. Så nu får jag för mig att jag kaaaanske kan va preggo trots allt FAST jag vet bättre än så.

    Vi hade sex bara ett par timmar efter ägget lossnade på äl men vi avbröt så det är som sagt otroligt att jag skulle vara gravid. Men kan jag bara slappna av och släppa detta då?! Nä. Dum man är!!


    Jo helt störd på min kropp blir ja. Förbanna. Molvärk å stickig på vänster sida äggstock.. Å 100 andra symtom. Men min mens kommer säkert nu suck..
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-11-22 06:24:19 följande:

    Jo helt störd på min kropp blir ja. Förbanna. Molvärk å stickig på vänster sida äggstock.. Å 100 andra symtom. Men min mens kommer säkert nu suck..


    God morgon! Har du testat? Har du kunna sovit något? Kram
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-22 06:24:19 följande:

    Jo helt störd på min kropp blir ja. Förbanna. Molvärk å stickig på vänster sida äggstock.. Å 100 andra symtom. Men min mens kommer säkert nu suck..


    Har du tagit något test idag eller ska du göra det imorgon?:)
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-11-22 06:53:40 följande:

    God morgon! Har du testat? Har du kunna sovit något? Kram


    Gomoron jodå sovit som en stock. Vakna dock 20 min före kl. Tog test.. Negativt. Börja mola efteråt.. Trodd mens va på väg.. Va bort när ja satt mj i bilen på väg t jobb..ja blir knäpp
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-22 06:53:48 följande:

    Har du tagit något test idag eller ska du göra det imorgon?:)


    Vakna 20 min före kl. Tog test.. Negativt. Börja mola efteråt.. Trodd mens va på väg.. Va bort när ja satt mj i bilen på väg t jobb..ja blir knäpp
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2017-11-22 07:37:33 följande:

    Vakna 20 min före kl. Tog test.. Negativt. Börja mola efteråt.. Trodd mens va på väg.. Va bort när ja satt mj i bilen på väg t jobb..ja blir knäpp


    Åh va jobbigt! :( vad var det för test du tog? Ett sånt där tidigt-test? Men din bim är på fredag va? Kan bara säga att jag plussade inte förrän bim+1 med dottern. Det kom lite blod för mig också på bim-1 så trodde det va mens men sen kom det inte mer. Hade med massa molande som mens var på g men det va väl växtvärk. Jag håller tunmarna för dig, har inte gett upp än!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!