• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Shneckan
    Shneckan skrev 2017-12-20 13:26:38 följande:

    Fick missfall i nov och kör på igen räknas ha BMI 29/12.. håller tummarna för oss alla ??????


    :) mena jag inte massa ??
  • MammaMia1012
    Shneckan skrev 2017-12-20 13:26:38 följande:

    Fick missfall i nov och kör på igen räknas ha BMI 29/12.. håller tummarna för oss alla ??????


    Beklagar ditt missfall, var det tidigt? Lycka till nu och hoppas du får ett pluss som nyårskaramell
  • Anonym (Nina)
    Tiiffany skrev 2017-12-20 09:57:12 följande:

    Hej!

    Hoppas jag är välkommen till denna grupp :)

    Fick mitt första barn 25/5 i år och vi lyckades bli gravida på egen hand efter ett års försök. Vi gick genom massor, operation (hysteroskopi), 2st misslyckade insemineringar och vi skulle precis påbörja vår IVF behandling och jag plussade dagen innan jag skulle börja med sprutorna. Ett riktigt mirakel! Jag fick en blödning på en måndag vilket jag trodde var mens, dagen efter var tampongen blank och plussade! 

    Nu försöker vi med 2an och hoppas inte det tar lika lång tid att plussa!! 


    Hej!

    Jag fick en son i slutet av juni i år.

    Tog två år inkl två missfall att få honim
  • Anonym (Nina)

    Bebis kom åt mobilen innan jag skrivit klart :)

    Jag hoppas också att det går fortare denna gången!

    Är anonym än så länge, för har inte gått ut med att vi försöker skaffa en till..

  • Saima17

    Så hinner man bara va i förlovningsbubblan några dar innan d kommer från sambons bästa kompis att dom ska ha barn.. Kul.. Ung värsta festprisse.. Å sj kämpar man sj död.. Ha orkar int

  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-12-20 19:06:54 följande:

    Så hinner man bara va i förlovningsbubblan några dar innan d kommer från sambons bästa kompis att dom ska ha barn.. Kul.. Ung värsta festprisse.. Å sj kämpar man sj död.. Ha orkar int


    Vi hoppas på en julbebis i år!! Tappa inte hoppet! :) snart så!!

    Min gubbe blinkar fortfarande på äl-testerna jag hoppas den är fast imorgon :) tänk om jag har äl på julafton!! vore lite roligt ;)
  • Tiiffany
    Anonym (Nina) skrev 2017-12-20 17:06:02 följande:

    Bebis kom åt mobilen innan jag skrivit klart :)

    Jag hoppas också att det går fortare denna gången!

    Är anonym än så länge, för har inte gått ut med att vi försöker skaffa en till..


    Jobbigt med missfall! Har ett bakom mig innan jag fick sonen. Tog ett år från missfallet o bli gravid och det är inget fel på någon av oss. Håller tummarna för er! (:
  • Anonym (Nina)
    Tiiffany skrev 2017-12-20 22:08:28 följande:

    Jobbigt med missfall! Har ett bakom mig innan jag fick sonen. Tog ett år från missfallet o bli gravid och det är inget fel på någon av oss. Håller tummarna för er! (:


    Nästan samma här. Fick missfall i september 2015, blev gravid igen ett år senare, men blev missfall igen i september 2016.

    Blev gravid igen i oktober 2016, och då stannade det kvar!

    Är inget fel på oss heller, vad jag vet i alla fall.

    Tar inte för givet att jag blir gravid igen, men hoppas!

    Hur gammal är du?

    Hoppas att det tar sig snart för er!
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-20 20:01:20 följande:

    Vi hoppas på en julbebis i år!! Tappa inte hoppet! :) snart så!!

    Min gubbe blinkar fortfarande på äl-testerna jag hoppas den är fast imorgon :) tänk om jag har äl på julafton!! vore lite roligt ;)


    Hm ja d e väl bara å fortsätta.. Nu lär ja int veta när min äl e.. Lr ja vi kommer säker å få tid d typ 4 dagar före om int mer :/ mina ältest hann int komma innan ja åkte idag kan ju iof åka å köpa nya här men e liksom så att alla känner alla här så familjen lär få reda på då fan. Nå borde ha äl 30 å vi får till d sista gåbgeb 26e..så hoppas d tar sj..

    Åh ja d sku va kul. Vi prata barnvagn idag vet redan vilken ja vill ha... Hahaha
  • Tiiffany
    Anonym (Nina) skrev 2017-12-20 23:31:09 följande:

    Nästan samma här. Fick missfall i september 2015, blev gravid igen ett år senare, men blev missfall igen i september 2016.

    Blev gravid igen i oktober 2016, och då stannade det kvar!

    Är inget fel på oss heller, vad jag vet i alla fall.

    Tar inte för givet att jag blir gravid igen, men hoppas!

    Hur gammal är du?

    Hoppas att det tar sig snart för er!


    Jag är 25, maken blir 31. Ni då?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!