• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 14:34:44 följande:

    Ja jag funderar lika här.. försöka ligga när det känns bra så får det bli när det blir... men man vill ju så gärna! Hade så gärna vela haft en liten i 2018

    Vi fick till en snabbis idag med, har jättemycket ÄL flytningar nu så jag hoppas det är på g även om testerna inte visar något...

    passa på att önska alla ett gott slut och ett gott nytt! Hoppas på massa massa pluss nu <3


    Ja.. Ja vet int ja.. Usch allt blev jobbit ny. Å att sitta ensam ikväll gör d int bättre

    Gott nytt år till er å!!!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-31 14:45:43 följande:

    Ja.. Ja vet int ja.. Usch allt blev jobbit ny. Å att sitta ensam ikväll gör d int bättre

    Gott nytt år till er å!!!


    Nej Ursh ville inte få dig att må dåligt! Hoppas verkligen att du får ditt efterlängtade pluss nu snart! <3
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 14:59:12 följande:

    Nej Ursh ville inte få dig att må dåligt! Hoppas verkligen att du får ditt efterlängtade pluss nu snart! <3


    Nej inne fara.. Bara funderar ur å in hur ja ska göra. Vill ju kunna göra som sambon.. Bara ta d som d kommer.. Men e ett otroligt planerings freak vill ju få till d NU. Vill ha plus nu. Helst igår..
  • Lyckorus
    Saima17 skrev 2017-12-31 15:01:57 följande:

    Nej inne fara.. Bara funderar ur å in hur ja ska göra. Vill ju kunna göra som sambon.. Bara ta d som d kommer.. Men e ett otroligt planerings freak vill ju få till d NU. Vill ha plus nu. Helst igår..


    Ville bara flika in och säga samma här. Tredje försöker nu, ÄL +10 och hade negativ sticka från graviditetskollen och negativt RFSU Testa tidigt imorse. Jag VET att det bara är tredje försöket men vi (läs jag, han är lugn) har väntat så länge på att alla förutsättningar ska finnas på plats och nu är det äntligen här och då vill jag ha det där plusset omgående. Hur länge har ni försökt? Hur håller man lugnet? Jag är ett kontrollfreak men detta kan jag inte kontrollera
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-31 15:01:57 följande:

    Nej inne fara.. Bara funderar ur å in hur ja ska göra. Vill ju kunna göra som sambon.. Bara ta d som d kommer.. Men e ett otroligt planerings freak vill ju få till d NU. Vill ha plus nu. Helst igår..


    Ja verkligen lättare sagt än gjort! Jag är likadan, mitt problem är just det att man inte kan påverka det mer än man kan... man kan pricka in ÄL varenda månad men ändå händer inget... så frustrerande
  • Sommaren12

    Kunde inte hålla mig borta så länge! Tack för er omtanke. Orkar inte gå in på allt som varit fram och tillbaka med sambon ang barn men igår tog han initiativet till ett mer sansat snack som kändes bra. Vi bestämde eg ingenting men vi låg senare och han kom i mig så antar att vi försöker på nåt sätt åtminstone... Han vet ju att jag har äl nu i dagarna. Han vill nog bara ta det lite lugnare. Kan förstå det. Han tycker det är svårt detta med fler barn och jag har ju längtat så enormt så jag vill bara köra på. Blir nog lite en krock.

    Jag fortsätter med mina ältester. Har dock ännu inte glad gubbe men strecket var betydligt starkare nu i em än i morse så hoppas verkligen på positivt imorgon. Nu ska jag hålla ett nyktert nyår för att öka chanserna. Gott nytt!

  • Saima17
    Lyckorus skrev 2017-12-31 15:07:38 följande:

    Ville bara flika in och säga samma här. Tredje försöker nu, ÄL +10 och hade negativ sticka från graviditetskollen och negativt RFSU Testa tidigt imorse. Jag VET att det bara är tredje försöket men vi (läs jag, han är lugn) har väntat så länge på att alla förutsättningar ska finnas på plats och nu är det äntligen här och då vill jag ha det där plusset omgående. Hur länge har ni försökt? Hur håller man lugnet? Jag är ett kontrollfreak men detta kan jag inte kontrollera


    Eg så ha vi int försökt så länge heller.. Tog ut sprial 11/10.. Så eg bara 2 månader men känns som 1 år.. Å att man haft mens 10ggr / månad. To CB imorse blinkande to sen babyplans.. Svagt där å. Ja vet int ens om ja kan bli gravid. Aldrig vari.. Int ens i misstag. I Misstag ha vari min största rädsla.. Vet int va ja ska göra.. Sambon jobbar borta 2v/månad. Känner sån press å besvikelse att d int blir bra tillfälle när han e hemma :( hatar min kropp å mj sj just nu.. Varför int bara bli gravid nu när ja vill. Ha längta efter d här 8 år.. Å nu händer intet.. Ensam ikv till på d så känns piss..
  • TrueLove12
    Sommaren12 skrev 2017-12-31 15:18:55 följande:

    Kunde inte hålla mig borta så länge! Tack för er omtanke. Orkar inte gå in på allt som varit fram och tillbaka med sambon ang barn men igår tog han initiativet till ett mer sansat snack som kändes bra. Vi bestämde eg ingenting men vi låg senare och han kom i mig så antar att vi försöker på nåt sätt åtminstone... Han vet ju att jag har äl nu i dagarna. Han vill nog bara ta det lite lugnare. Kan förstå det. Han tycker det är svårt detta med fler barn och jag har ju längtat så enormt så jag vill bara köra på. Blir nog lite en krock.

    Jag fortsätter med mina ältester. Har dock ännu inte glad gubbe men strecket var betydligt starkare nu i em än i morse så hoppas verkligen på positivt imorgon. Nu ska jag hålla ett nyktert nyår för att öka chanserna. Gott nytt!


    Jag håller tummarna att de går bra för dig :) du får berätta hur de går
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 15:09:15 följande:

    Ja verkligen lättare sagt än gjort! Jag är likadan, mitt problem är just det att man inte kan påverka det mer än man kan... man kan pricka in ÄL varenda månad men ändå händer inget... så frustrerande


    Ja sku vi ändå ha den möjligheten.. Me tur kanske vi kan pricka rätt var 5-6 månad d gör mj ännu ledsnare. Känner mj så misslyckad. Ha längta i 8 år.. Äntligen hittat den man vill leva me.. Å båda vill ha.. Å så går d int
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2017-12-31 15:18:55 följande:

    Kunde inte hålla mig borta så länge! Tack för er omtanke. Orkar inte gå in på allt som varit fram och tillbaka med sambon ang barn men igår tog han initiativet till ett mer sansat snack som kändes bra. Vi bestämde eg ingenting men vi låg senare och han kom i mig så antar att vi försöker på nåt sätt åtminstone... Han vet ju att jag har äl nu i dagarna. Han vill nog bara ta det lite lugnare. Kan förstå det. Han tycker det är svårt detta med fler barn och jag har ju längtat så enormt så jag vill bara köra på. Blir nog lite en krock.

    Jag fortsätter med mina ältester. Har dock ännu inte glad gubbe men strecket var betydligt starkare nu i em än i morse så hoppas verkligen på positivt imorgon. Nu ska jag hålla ett nyktert nyår för att öka chanserna. Gott nytt!


    Men vad skönt att ni ändå landat i samförstånd i alla fall! Så glad att du är tillbaka

    Gott nytt till dig med!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!