• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • MammaMia1012
    Lyckorus skrev 2017-12-31 16:50:59 följande:

    Det är nog klokt. Så borde jag också göra

    Jag testade imorse, negativt på ÄL +10. Nästa gång blir väl efter BIM (3/1) någon gång om inte mensen kommer. Vet inte om jag orkar testa på BIM och få ett negativt igen. Själv då?


    Nej känner som du, är så trött på att stirra på negativa test så kommer testa efter BIM om inte mensen kommer. Men har typ 15 grav test hemma
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 18:10:45 följande:

    Men kanske kan ni pricka in snart ändå och om det inte funkar så kanske han kan vara hemma längre fram?


    Ja april e väl nästa gång som kanske passar in.. Han måst va hemma utan lön så antar att d int e nå alternativ ändå :-/
  • Lyckorus
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 18:12:40 följande:

    Nej känner som du, är så trött på att stirra på negativa test så kommer testa efter BIM om inte mensen kommer. Men har typ 15 grav test hemma


    Hahaha samma här. Nästan pinsamt att hämta ut paketet från Graviditetskollen. Även om det inte står på paketet vad det är så visste jag ju när jag hämtade det. Har också investerat i Glandin, rosenrot och munkpeppar i hopp om att det ska ge resultat. Hahaha Desperat men som sagt, vill att det ska gärna nu!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-31 18:17:42 följande:

    Ja april e väl nästa gång som kanske passar in.. Han måst va hemma utan lön så antar att d int e nå alternativ ändå :-/


    Men man vet aldrig, plötsligt händer det <3
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 19:50:09 följande:

    Men man vet aldrig, plötsligt händer det <3


    Hmm ja vet int. Åh varför e ja så fest sugen nu mitt i allt.. Min inbjudan uteblev i sista minuten idag
  • MammaMia1012
    Lyckorus skrev 2017-12-31 18:29:27 följande:

    Hahaha samma här. Nästan pinsamt att hämta ut paketet från Graviditetskollen. Även om det inte står på paketet vad det är så visste jag ju när jag hämtade det. Har också investerat i Glandin, rosenrot och munkpeppar i hopp om att det ska ge resultat. Hahaha Desperat men som sagt, vill att det ska gärna nu!


    Haha satt själv och läste om Glandin idag och funderade på att beställa. Inget tålamod alls... men det är som du säger, man vill bara ha det där plusset nu <3 men samtidigt vill man vara i den här bubblan en stund av nån konstig anledning??

    Vi håller tummarna för januari nu!! Heja heja!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-31 20:15:13 följande:

    Hmm ja vet int. Åh varför e ja så fest sugen nu mitt i allt.. Min inbjudan uteblev i sista minuten idag


    Men så typiskt!! Får partaja till det hemma istället! Jag och barnen tittade på Pippi och åt popcorn. Gubben ligger fortfarande i sängen så nu ska jag ta lite glögg sen sova...
  • Lyckorus
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 22:11:36 följande:

    Haha satt själv och läste om Glandin idag och funderade på att beställa. Inget tålamod alls... men det är som du säger, man vill bara ha det där plusset nu <3 men samtidigt vill man vara i den här bubblan en stund av nån konstig anledning??

    Vi håller tummarna för januari nu!! Heja heja!


    Ja, min sambos inställning är väl lite att vi ska njuta också medan vi kan. Skaffar vi barn kommer livet aldrig se ut såhär därefter så hans poäng är väl att visst, vi försöker - men varför brådska? Det är ju nu vi kan ta vara på varandra etc. Och han har ju SÅ rätt i det. Men likt f*n hetsar jag kring det. Haha

    Glandin har inte gett effekt ännu (andra försöket med den) men såg att vissa mått dåligt av den och det har jag inte alls gjort i alla fall. Massa Omega3 oljor i och det har jag läst kan påverka fertiliteten, men frågan är om Glandin verkligen har den effekt som påstås. Återstår att se

    Ja, det värker en del konstant i magen idag. Kanske är det inte någonsin alls men jag är glad att jag sitter med mina alkoholfria viner nu när de andra börjar bli högljudda. Håller tummarna för oss båda.

    Gott nytt!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 22:13:27 följande:

    Men så typiskt!! Får partaja till det hemma istället! Jag och barnen tittade på Pippi och åt popcorn. Gubben ligger fortfarande i sängen så nu ska jag ta lite glögg sen sova...


    Hm somna i soffan. Vakna just. Måst väl snart gå ner å sitt m hunden att hon int får panik om d börjar smälla. Har musik på, rullgardiner nere å alla lampor på. Men hon vart skraj ute på en kisstur. Ja vill bara gå å sova. Väntar att sambon ska ringa nångång. Snark.. To 3 öl.. E helt däckad.
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 22:13:27 följande:

    Men så typiskt!! Får partaja till det hemma istället! Jag och barnen tittade på Pippi och åt popcorn. Gubben ligger fortfarande i sängen så nu ska jag ta lite glögg sen sova...


    Vakna med extreeeeem mensvärk vänster sida och mot mitten.. Tänkt nu fan e d äl!!!! Tog test och tammef*n... Näe.. Blinkande gubbe alltså suck. Ja testat t den 5e sen e testen slut. Vet int om ja ska beställa mer imorron.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!