• Nube

    Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

    Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

    Ijo, 3/5

    Hoppfullhet, 10/5

    Mm79, 24/5

    EimearX, 27/5

    Senua, 28/5

    Milli07, 1/6

    Pigan86, 1/6

    Andromedae, 2/6

    Nube, 4/6

    Galadriel80, 6/6

    Anki7, 11/6

    Emsoff, 21/6

    Kattnos, 16/7

    Hey.orange, 21/7

    Pigall, 30/7

    Jeenniie83, 2/8

    Waldesten16, 13/8

    BettyBoop81, 16/8

    Solen2, 20/8

    Znickers 21/8

  • Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-04 22:27:46 följande:
    Jag känner mig inte så gravid heller och är så rädd för vul och om det finns nåt där inne. Jag var lite illamående idag på jobbet och blir lätt andfådd, brösten ömmar bara lite.. förra gången hade jag som sagt i princip inga symptom och det slutade ju illa. Önskar att jag skulle känna nåt mer!

    Jag tänker vänta med att ringa mvc, däremot funderar jag på att ta ett blodprov för att se hcg värdet...
    Illamående är ett gott tecken! Det ska bli skönt att få graviditeten bekräftat med VUL. Vart gör du testet?
  • vinterbebis12

    Hoppar gärna in här. Jag är i vecka 9. Mår väldigt illa och det började för ca två veckor sen och blir värre och värre. Brösten har dock slutat ömma. Såg ett tickande hjärta på VUL förra veckan. Det här var min 11e insättning (totalt fyra färskförsök) och blir vårt tredje barn.

  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-04 22:47:34 följande:

    Illamående är ett gott tecken! Det ska bli skönt att få graviditeten bekräftat med VUL. Vart gör du testet?


    Jo, det är ett gott tecken men jag tycker att jag borde känna mer.. men men vad ska man göra? Ska göra testet via werlabs, tänkte göra det idag för att veta lite mer.. samtidigt känns det nervöst!
  • Nube
    vinterbebis12 skrev 2017-10-05 07:55:48 följande:

    Hoppar gärna in här. Jag är i vecka 9. Mår väldigt illa och det började för ca två veckor sen och blir värre och värre. Brösten har dock slutat ömma. Såg ett tickande hjärta på VUL förra veckan. Det här var min 11e insättning (totalt fyra färskförsök) och blir vårt tredje barn.


    Välkommen :) och grattis! Ni har också haft en lång resa. När är du beräknad? Och vad skönt att allt såg fi t ut på vul :)
  • vinterbebis12
    Nube skrev 2017-10-05 08:36:34 följande:
    Välkommen :) och grattis! Ni har också haft en lång resa. När är du beräknad? Och vad skönt att allt såg fi t ut på vul :)
    Tack ???? BF 14/5. Det tog fem IVF-försök att få till barn nr1. Vi försökte totalt två år (först på egen hand och sen via IVF). Barn nr 2 gick på första IVF-försöket precis när jag slutat amma ettan och nu fem försök för att få trean vilket vi var inställda på.
  • vinterbebis12
    Nube skrev 2017-10-05 08:36:34 följande:
    Välkommen :) och grattis! Ni har också haft en lång resa. När är du beräknad? Och vad skönt att allt såg fi t ut på vul :)
    Såg att du är i vecka 5. Jag hade nästan inga symptom då. Tar du lutinus? Var det ett färskförsök eller ett FET?
  • Nube
    vinterbebis12 skrev 2017-10-05 09:05:17 följande:

    Såg att du är i vecka 5. Jag hade nästan inga symptom då. Tar du lutinus? Var det ett färskförsök eller ett FET?


    Vad fint att ni väntar på ert tredje barn! Men ni har fått kämpa!

    Skönt att höra att du inte heller hade många symptom under v. 5. Jag tar lutinus nu fram till vul den 25 oktober. Detta var vårt andra IVF och vi gjorde färskförsök. Jag har låg amh och har inte fått nåt till frysen. Vårt första försök var i januari men vi fick avbryta pga kysta. I april gjorde vi nytt försök och jag plussade i maj men vul i juni visade att det fanns inget foster trots att allt var bra annars. Nu är jag rädd att samma sak ska hända på nytt men försöket tänka att det är rätt ovanligt.
  • vinterbebis12
    Nube skrev 2017-10-05 09:25:19 följande:
    Vad fint att ni väntar på ert tredje barn! Men ni har fått kämpa!

    Skönt att höra att du inte heller hade många symptom under v. 5. Jag tar lutinus nu fram till vul den 25 oktober. Detta var vårt andra IVF och vi gjorde färskförsök. Jag har låg amh och har inte fått nåt till frysen. Vårt första försök var i januari men vi fick avbryta pga kysta. I april gjorde vi nytt försök och jag plussade i maj men vul i juni visade att det fanns inget foster trots att allt var bra annars. Nu är jag rädd att samma sak ska hända på nytt men försöket tänka att det är rätt ovanligt.
    Förstår att du är orolig men tror att allt är som det ska. Som du säger borde risken att det ska hända igen vara mycket låg. På vilken klinik gör ni försöken? Hoppas tiden fram till 25/10 går snabbt.
  • Mm79

    Hej tjejer. 
    Jag är i v 7 (6+4) idag och ska på vul om 1 vecka exakt. Detta blev till bara efter första försöket IVF. Helt otroligt, jag var inte alls förberedd att det kommer funka, vara mest skeptisk, men min man var så säker att det kommer gå bra :) Jo jo varför ska det gå enkelt för oss, när inget annat var lätt, tänkte jag. :) Samtidigt haft så himla mycket konstigheter efter återföringen, små och stora blödningar, kramper, jätteont i magen och äggstocken. Och sen OHSS på köpet.  Dock fick man se lilla pricken på vul lite tidigare, och fått hCG mätt 2 ggr, som visade jättebra stegring.
    Men så klart, allt kan hända, många kritiska veckor kvar, återstår att hoppas och hålla tummarna att bebben växer som den ska hela vägen. 
    Har ett barn sedan tidigare, som är nästan vuxen och går på gymnasiet. Då var det helt problemfri graviditet och förlossning.

  • Nube
    vinterbebis12 skrev 2017-10-05 09:32:59 följande:

    Förstår att du är orolig men tror att allt är som det ska. Som du säger borde risken att det ska hända igen vara mycket låg. På vilken klinik gör ni försöken? Hoppas tiden fram till 25/10 går snabbt.


    Tack :) Jag går på en klinik i Stockholm via landsting.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017