• Anonym (Idiotiskt)

    38 år och börjat röka

    Är 38 år och tills för ett år sen hade jag kanske provat att röka fem gånger i hela mitt. Träffade en ny man i januari och han feströkte och jag började också göra det. Gillade att ta ett par cigg efter några glas vin och framåt våren-försommaren behövdes det inte vin för att jag skulle röka under helgerna. Innan sommaren var över så var jag daglig rökare och där är jag nu. Har varit en riktig renlevnadstjej som gillar att träna osv. Ändå är jag helt fast i rökningen nu och vet inte hur jag ska ta mig ur det eftersom jag gillar ciggen. Nån annan som varit så korkad att ha börjat i vuxen ålder? Hur slutar jag när jag vill sluta men ändå tycker så mycket om att röka?

  • Svar på tråden 38 år och börjat röka
  • Anonym (I)
    Anonym (Känner en till) skrev 2018-02-21 22:50:53 följande:

    Ja, det verkar som att ni sitter fast ordentligt i rökningen. Du får ändå se de positiva bitarna i övrigt, att du tränar din kropp och att den inte varit utsatt för rökning särskilt länge. Tycker ändå det verkar vettigt att du accepterat att du är rökare, det är ju ett val som du gjort. Synd på dottern dock. Började hon efter dig, kanske påverkad av att det var mer ok när mamma röker eller rökte hon innan?


    Sitter fast rejält?
  • Anonym (I)
    Anonym Idiot2 skrev 2018-02-12 23:40:14 följande:

    Skojigt att någon mer än jag är intresserad av mina rökvanor och ett inlägg till kan jag väl göra. Ja visst känns det som man blir mer röksugen på platser där man inte borde röka, men riktigt så tokig är jag väl inte så att jag vill röka och träna samtidigt. Men efter träningen så kan jag lova dig att det blir tätt mellan ciggen. Försöker faktiskt att inte röka alls under ett par timmar innan jag tränar men då är jag alltid så röksugen efteråt att jag måste gå raka vägen ut och röka. Med det värsta suget tillfredsställt känns det sedan mycket skönare att gå in igen och duscha. Det ser säkert förskräckligt ut när man står i träningskläder utanför gymmet och suger så hårt man bara kan på en cigg men jag tycker det är så gott och jag klarar inte att vänta med första ciggen till efter duschen. Måste ha en direkt efter träningen och sedan tar jag ytterligare en eller oftast två efter varandra direkt när jag kommer ut från gymmet efter duschen. Efter det så känns gympasset riktigt skönt :)


    Fortfarande rökare?
  • Anonym (Gold)

    Här är en till som gått och blivit rökare som vuxen. Jag rökte lite när jag va yngre men va aldrig heltids rökare.. Men så rökte en vännina under en vinkväll o fråga om jag ville ha en. Det här va för ett år sedan nu röker jag ca 10 om dagen. Har länge gått o haft ågren över det men nu kommit till en punkt att jag faktiskt trivs med att röka.

  • Offpisten
    Anonym (Idiotiskt) skrev 2017-12-13 21:48:11 följande:

    Är 38 år och tills för ett år sen hade jag kanske provat att röka fem gånger i hela mitt. Träffade en ny man i januari och han feströkte och jag började också göra det. Gillade att ta ett par cigg efter några glas vin och framåt våren-försommaren behövdes det inte vin för att jag skulle röka under helgerna. Innan sommaren var över så var jag daglig rökare och där är jag nu. Har varit en riktig renlevnadstjej som gillar att träna osv. Ändå är jag helt fast i rökningen nu och vet inte hur jag ska ta mig ur det eftersom jag gillar ciggen. Nån annan som varit så korkad att ha börjat i vuxen ålder? Hur slutar jag när jag vill sluta men ändå tycker så mycket om att röka?


    Röker du fortfarande?
  • Anonym (Idiotiskt)
    Offpisten skrev 2020-08-22 11:40:54 följande:

    Röker du fortfarande?


    Ja, det gör jag.
  • Offpisten
    Anonym (Idiotiskt) skrev 2020-08-22 13:56:45 följande:

    Ja, det gör jag.


    Okej trivs du fortfarande? Är du helt öppen med att du röker? Hur mkt röker du?

    Är lite i samma situation som du va i tidigare
  • Anonym (Idiotiskt)
    Offpisten skrev 2020-08-22 14:04:06 följande:

    Okej trivs du fortfarande? Är du helt öppen med att du röker? Hur mkt röker du?

    Är lite i samma situation som du va i tidigare


    Jag har ju rökt i ca tre år nu och har varit helt öppen med det ganska länge nu. Den biten var ju konstig i början och många i min omgivning fattade ju inte hur jag helt plötsligt kunde börjat röka. Jo, jag trivs med det. Vet ju självklart att det är ohälsosamt men vill ändå röka. Lite beroende på vad jag gör osv blir det oftast 10-15 cigg/dag.

    Hur ser läget ut för dig?
  • Offpisten
    Anonym (Idiotiskt) skrev 2020-08-22 14:45:00 följande:

    Jag har ju rökt i ca tre år nu och har varit helt öppen med det ganska länge nu. Den biten var ju konstig i början och många i min omgivning fattade ju inte hur jag helt plötsligt kunde börjat röka. Jo, jag trivs med det. Vet ju självklart att det är ohälsosamt men vill ändå röka. Lite beroende på vad jag gör osv blir det oftast 10-15 cigg/dag.

    Hur ser läget ut för dig?


    Okej har rökt i ett halv år nu 2-10 om dagen o börjar känna att om jag ska sluta så är det nu jag ska göra det. Är bara det att jag vill inte sluta. Gillar både att ha något o se fram emot och mkt av det sociala rökningen ger mig. Är dock inte helt öppen med det.
  • Anonym (Idiotiskt)
    Offpisten skrev 2020-08-22 15:18:00 följande:

    Okej har rökt i ett halv år nu 2-10 om dagen o börjar känna att om jag ska sluta så är det nu jag ska göra det. Är bara det att jag vill inte sluta. Gillar både att ha något o se fram emot och mkt av det sociala rökningen ger mig. Är dock inte helt öppen med det.


    Känner ju igen mycket av det du beskriver och förstår ditt dilemma. Jag kan I alla fall inte påstå att jag ångrat mitt val i efterhand. Det var ju lite jobbigt i början när jag skämdes lite och inte var helt öppen med det. Jag hade dock min frizon i hemmet där jag kunde röka helt öppet, hade jag behövt smyga där hade det varit tufft.
  • Anonym (Anna)

    Hade en väninna som rökte i ungdomen, men sedan slutade när hon väntade barn och höll upp i ca 25 år. Fick sedan en livskris och började röka igen. På 1 år åldrades hon typ 10 år. Skämtar inte. Berodde väl inte bara på rökning, men huden blev helt annorlunda.

Svar på tråden 38 år och börjat röka