• SysterYsters

    Knäckt av alla försök

    Nu har vi försökt i 10 mån och det har helt tagit slut i mig. Trodde aldrig det skulle vara så svårt och jag orkar inte höra om fler graviditeter runt mig nu. All kraft att bemöta med glädje även om man unnar sina vänner det helt och hållet. Varje person är en påminnelse att min kropp inte funkar just nu. Alla mina ex har fått barn sen långt tillbaka och det känns ännu värre av nån anledning? Också riktigt tungt när flera år yngre kompisar får barn, känns ännu mer utanför, efter och stressigt då.

    Direkt folk pratar barn är det så uppenbart elefanten i rummet, hur kan folk uttrycka sig som "när ni får barn sen" till nån som är över 30, där är det ju hög risk att personen kanske inte kan eller vill skaffa barn.

    Känner mig så infertil och varje mens är som ett straff. Känns som alla andra blir gravida hur lätt som helst och jag börjar tappa lusten nu. Jag ville att det skulle gå lätt och att det bara skulle vara en positiv upplevelse och inte såhär. Är så uppenbart att vi har sex samma datum varje månad (att göra det oftare och mer luststyrt går inte då min sambo inte har jättehög sexlust). Tänk om vi inte är kompatibla, man hör ju om folk som blir gravida direkt med ny partner. Eller så har man oftare sex då. Jag har inte längre ork att hålla reda på dagar, gissa utifrån test varje dag, känns efter i kroppen, se till att få nån typ av stämning på rätt dag trots trötthet varje kväll. Känns som inte ens kan dölja för varandra att varje förspel är pga ägglossning.

    Vågar inte prata om det med nån kompis o vi är några par nu i samma ålder, känns som att alla lite halvt försöker men ingen pratar om det. Risk att nån annan poppar en nyhet snart och jag fasar. Orkar inte ens se gravidbesked på tv. Börjar få känslan att jag inte kan bli gravid för varför skulle jag gå uppleva det när mensen kommer gång efter gång, man blir verkligen övertygad om att man bog inte kan även om jag vet att det kan ta tid. Hur kan det ta ett år när andra blir gravid av misstag?? Helt obegripligt.

    Vi har aldrig haft sex särskilt ofta så hela försökandet har nu förstört lusten. Jag orkar inte ha sex en enda gång som inte kan leda till nåt.

    Hur kan folk råka bli gravida?? Nästan ett hån att man skyddat sig hela livet och sen är det omöjligt fast man prickar exakt rätta dagar?? En stress då vi båda är över 30 också.

    Hur ska man tänka? Går ju inte o vänta in det då man har sex ca 3ggr i månaden.....

  • Svar på tråden Knäckt av alla försök
  • Helmut2

    Har också försökt 10 cykler nu. Utredning hittat inga direkta fel men jag har lågt amh, korta cykler, Kort lutealfas och spotting innan mena samt ibland stora ägglossningblödningar och spotting mellan äl och mens. Så nog är något "fel" alltid men ingen vekar veta varför eller hur man ska rätta till det. Misstänker själv endometrios.

    Undrar om det hade varit jobbigare om jag haft "perfekta" 30 dagars cyklar utan spotting eller bara mer frustrerande?

    Ivf är ju heller absolut inte ett säkert kort.

  • UndrandeSökare

    Helmut-Mina spottings i början av mens försvann när jag började med Omega 3 kapslar dagligen av märket Eskimo3 pure. Om du inte testat så gör det. Jag tar 1 kapsel per dag.

    Nej, varken ivf eller något annat är ett säkert kort om man har fertilitetsproblem. Det finns inga säkra kort. "Barn är inget man skaffar utan någon man får om man har mycket tur".

  • Jooosen

    Jättemkt älflytningar nyss! Ni som märker av detta; hur många dagar innan brukar ni ha så innan själva ägglossningen äger rum?


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Elinmariajosefin
    Jooosen skrev 2018-01-03 22:08:53 följande:

    Jättemkt älflytningar nyss! Ni som märker av detta; hur många dagar innan brukar ni ha så innan själva ägglossningen äger rum?


    Typ 2-3 dagar innan testet ger utslag brukar jag få sega äl-flytningar
  • Jooosen
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-03 22:13:07 följande:

    Typ 2-3 dagar innan testet ger utslag brukar jag få sega äl-flytningar


    Tack, har ju haft såhär förut men har inga test kvar o minnet är kort. Men 2-3 dagar borde stämma med min cykel :)
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Helmut2

    Tack, har tagit omega 3 men knappt konsekvent ich inte av märket eskimo, ska testa, alla tips välkomna :)

  • Helmut2

    Jooosen, i ostimulerad cykel plus på femte dagen och äl samma dag eller dagen efter. Stimulerad oftast redan på dag 3 av flytningar.

  • UndrandeSökare
    Helmut2 skrev 2018-01-03 22:41:34 följande:

    Tack, har tagit omega 3 men knappt konsekvent ich inte av märket eskimo, ska testa, alla tips välkomna :)


    Jag tar det alltid, 365dagar om året, en kapsel varje morgon innan frukost. Märkte skillnad efter några månader. Tidigare hade jag bruna spottings i början av mensen, det har jag aldrig numera efter jag börjat med detta märke av Omega 3. Hoppas det funkar för dig också. Lycka till !
  • Hormonkarusellen

    Förstår dig precis! Man känner sig dålig och okvinnlig, och missunnsam mot andra... men man längtar ju så, och blir så besviken månad efter månad..

    Du är inte ensam!

  • Smile1234

    Jaha och där kom mensen igen! Även om jag inte trodde det skulle bli ett plus den gången heller så hoppas man ändå in i det sista! Till nästa cykel har jag nu beställt clearblues ägglossningsstickor som ska upptäcka 4 fertila dagar istället för 2.. någon som provat dessa? Det verkar ju som att jag har kort LH-stegring (om jag nu har någon alls) och en liten smiley skulle verkligen sitta bra just nu..

Svar på tråden Knäckt av alla försök