• SysterYsters

    Knäckt av alla försök

    Nu har vi försökt i 10 mån och det har helt tagit slut i mig. Trodde aldrig det skulle vara så svårt och jag orkar inte höra om fler graviditeter runt mig nu. All kraft att bemöta med glädje även om man unnar sina vänner det helt och hållet. Varje person är en påminnelse att min kropp inte funkar just nu. Alla mina ex har fått barn sen långt tillbaka och det känns ännu värre av nån anledning? Också riktigt tungt när flera år yngre kompisar får barn, känns ännu mer utanför, efter och stressigt då.

    Direkt folk pratar barn är det så uppenbart elefanten i rummet, hur kan folk uttrycka sig som "när ni får barn sen" till nån som är över 30, där är det ju hög risk att personen kanske inte kan eller vill skaffa barn.

    Känner mig så infertil och varje mens är som ett straff. Känns som alla andra blir gravida hur lätt som helst och jag börjar tappa lusten nu. Jag ville att det skulle gå lätt och att det bara skulle vara en positiv upplevelse och inte såhär. Är så uppenbart att vi har sex samma datum varje månad (att göra det oftare och mer luststyrt går inte då min sambo inte har jättehög sexlust). Tänk om vi inte är kompatibla, man hör ju om folk som blir gravida direkt med ny partner. Eller så har man oftare sex då. Jag har inte längre ork att hålla reda på dagar, gissa utifrån test varje dag, känns efter i kroppen, se till att få nån typ av stämning på rätt dag trots trötthet varje kväll. Känns som inte ens kan dölja för varandra att varje förspel är pga ägglossning.

    Vågar inte prata om det med nån kompis o vi är några par nu i samma ålder, känns som att alla lite halvt försöker men ingen pratar om det. Risk att nån annan poppar en nyhet snart och jag fasar. Orkar inte ens se gravidbesked på tv. Börjar få känslan att jag inte kan bli gravid för varför skulle jag gå uppleva det när mensen kommer gång efter gång, man blir verkligen övertygad om att man bog inte kan även om jag vet att det kan ta tid. Hur kan det ta ett år när andra blir gravid av misstag?? Helt obegripligt.

    Vi har aldrig haft sex särskilt ofta så hela försökandet har nu förstört lusten. Jag orkar inte ha sex en enda gång som inte kan leda till nåt.

    Hur kan folk råka bli gravida?? Nästan ett hån att man skyddat sig hela livet och sen är det omöjligt fast man prickar exakt rätta dagar?? En stress då vi båda är över 30 också.

    Hur ska man tänka? Går ju inte o vänta in det då man har sex ca 3ggr i månaden.....

  • Svar på tråden Knäckt av alla försök
  • UndrandeSökare
    Smile1234 skrev 2018-01-04 11:49:01 följande:

    Jaha och där kom mensen igen! Även om jag inte trodde det skulle bli ett plus den gången heller så hoppas man ändå in i det sista! Till nästa cykel har jag nu beställt clearblues ägglossningsstickor som ska upptäcka 4 fertila dagar istället för 2.. någon som provat dessa? Det verkar ju som att jag har kort LH-stegring (om jag nu har någon alls) och en liten smiley skulle verkligen sitta bra just nu..


    Jag använder endast Clearblue digitala ägglossningstest, den lilafärgade inte den rosa.

    Den kan visa tom cirkel, blinikande smiley och fast lysande smiley. Den sorten är klart bäst !!!

    Det är den jag rekommenderar till alla, så slipper man försöka tyda otydliga streck som man bara

    blir frustrerad på. Jag använder också endast Clearblue digitala gravtest med veckoindikator.
  • Smile1234
    UndrandeSökare skrev 2018-01-04 12:01:16 följande:

    Jag använder endast Clearblue digitala ägglossningstest, den lilafärgade inte den rosa.

    Den kan visa tom cirkel, blinikande smiley och fast lysande smiley. Den sorten är klart bäst !!!

    Det är den jag rekommenderar till alla, så slipper man försöka tyda otydliga streck som man bara

    blir frustrerad på. Jag använder också endast Clearblue digitala gravtest med veckoindikator.


    Jag har bara använt clearblue digitalt test också nu i 7 månader men inte den med någon blinkande smiley, utan antingen bara smiley eller bara en tom ring! Alltså den som ska visa på de 2 mest fertila dagarna. Jag har under dessa månader endast lyckats fått en smiley och då testade jag negativt på morgonen och positivt samma dag på kvällen. Vilken tid på dygnet testar du? Har du fått både blinkade smileys och fasta smileys? Du använder alltså det testet som ska visa de 4 mest fertila dagarna?
  • UndrandeSökare

    Jag testar alltid på morgonen med morgonurinen.

    Det finns TVÅ olika Clearblue digitala test, den som är rosa och endast visar tom ring eller smiley.

    Och den som är lila (den jag använder) som kan visa tom ring (låg fertilitet), blinikande smiley (hög fertilitet) och fast lysande smiley (maximal fertilitet).

    Den lila visar alltså flest fertilia dagar.

    Vi brukade ha sex en gång per dag så fort den blinikande visade sig tom den fasta visade sig. Blev gravid varje gång med den metoden.

  • Smile1234
    UndrandeSökare skrev 2018-01-04 13:00:33 följande:

    Jag testar alltid på morgonen med morgonurinen.

    Det finns TVÅ olika Clearblue digitala test, den som är rosa och endast visar tom ring eller smiley.

    Och den som är lila (den jag använder) som kan visa tom ring (låg fertilitet), blinikande smiley (hög fertilitet) och fast lysande smiley (maximal fertilitet).

    Den lila visar alltså flest fertilia dagar.

    Vi brukade ha sex en gång per dag så fort den blinikande visade sig tom den fasta visade sig. Blev gravid varje gång med den metoden.


    Tack för tips.! Håller verkligen tummarna denna gång. Har ju som sagt vara sett en smiley en enda gång så det vore ju roligt om det fungerade. Jag vägrar nämligen tro att jag inte har någon ägglossning alls då allt annat fungerar som det ska. Mensen alltid regelbunden. Har ju andra symtom på ägglossning men lyckas aldrig få positivt på test.
  • UndrandeSökare

    Smile1234- Kan ju tyvärr vara så att du inte får någon ägglossning de månader du inte får nån smiley på testet, det är en trolig orsak iallafall. Har du testat Letrozol som stimulerar ägglossningen?

    Du kan ju också köpa en ask av den lila sorten och se om du får något utslag på den? Eftersom den mäter både ökning av östrogen och LH.

  • Smile1234
    UndrandeSökare skrev 2018-01-04 16:35:34 följande:

    Smile1234- Kan ju tyvärr vara så att du inte får någon ägglossning de månader du inte får nån smiley på testet, det är en trolig orsak iallafall. Har du testat Letrozol som stimulerar ägglossningen?

    Du kan ju också köpa en ask av den lila sorten och se om du får något utslag på den? Eftersom den mäter både ökning av östrogen och LH.


    Tyvärr så vet jag att det kan vara en trolig orsak. Vill bara inte riktigt tro det ännu! Hoppet är det sista som lämnar en. Vart kan jag få letrozol menar du? Kan man köpa det själv? Har precis påbörjat en fertilitetsutredning, men väntetiden är lång. Om prover visar att jag inte har ägglossning kommer väl läkarna att föreslå något bra läkemedel får man väl hoppas!?
  • UndrandeSökare

    Smile- Ring och boka tid hos en privat gynekolog och berätta att du har problem med ägglossningen så kan gyn skriva ut recept på Letrozol. Det är tabletter och brukar vara det man får mot ägglossningsproblem.

    Det stimulerar din kropp så att du får ägglossning.

  • Smile1234

    Kan man kolla om man har ägglossning genom något blodprov eller ultraljud? Alltså på annat sätt än testerna man gör själv hemma? Kan gynekologen se om man har ägglossning? Har varit och lämnat lite blodprover. Vad jag kan tyda på ?mina vårdkontakter? så verkar proverna normala. Vilket prov visar på att man har/haft ägglossning? Vad ska detta värde vara?

  • UndrandeSökare

    Ditt östrogen, Lh och progesteron ska gå upp innan, under och efter ägglossning. En bra gyn kan hjälpa dig med blodprover.

    Kolla om det finns någon privat gyn i närheten där du bor som du kan boka tid hos.

  • Jooosen

    Detta ältest från imorse 9:30. Nästan Pos. Hade sex nyss kl 18:00. Tror ni äl är imorn? Ska försöka Få till det imorn med!


    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Knäckt av alla försök