• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-05-31 15:19:38 följande:

    Tack tjejer! <3

    Jag är hemma nu efter den värsta morgonen i mitt liv. En halvtimme efter att jag tagit cytotec var värken outhärdlig. Jag låg i fosterställning på badrumsgolvet och kräktes och skrek av smärta. Har aldrig varit med om något liknande, och då brukar jag få extrema menssmärtor. Men det här var en annan nivå.

    Min man åkte hem från jobbet och skjutsade in mig till gynmottagningen, han fick bära in mig då jag inte kunde gå själv. Fick genast lägga mig på en brits och fick smärtlindring och morfin. Sjuksköterskorna såg direkt hur illa det var så dom gav mig ordentligt på en gång.

    Morfinet började verka på 10 minuter och sen vart allt så mycket bättre.

    Efter lite väntan fick jag komma in till operationssalen, där fick jag lägga mig i gynstol 2.0... fötterna rakt upp i luften och fastspända i stora "skor". Fick något mot illamåendet som slog till när jag ställt mig upp, och även lugnande som gjorde att jag somnade på ett par minuter. Nästa sak jag minns är när dom tog på mig ett par jättestora nät-trosor och bad mig hoppa över till britsen igen. Sen fick jag ligga på uppvak nån timme medan de kollade blodtryck lite då och då. Var helt matt men hade inte något ont längre.

    I efterhand skulle jag ju såklart ha vägrat ta de där tabletterna. Fy fan. Aldrig någonsin igen.

    Fick prata med läkaren efter, hon berättade att min livmoder är hjärtformad men utan skiljevägg som man tydligen kan ha. De hade tagit bort en polyp och hittat en cysta men inget allvarligt. Skönt att få veta att allt är okej iallafall. Nästa ingrepp blir vid äggplock i höst! Kommer inte sakna den där stolen en sekund innan dess!


    O herregud!! Stackars dig. Du måste vara helt slut!! Hur mår du nu? Antar helt tagen? Låter hemskt. Bra att de tog bort cystan iallafall. Starkt jobbat idag
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen

    Hej! Fick tillbaka spermaprovet. Det var också bra! 111 miljoner spermier. Vafan. Inget fel har hittats. Vad gör vi nu. Har frågar men han är på semester en vecka?! Tar vi kontakt med ivf eller han? Fan ..


    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    Jooosen skrev 2018-05-31 16:05:28 följande:

    Hej! Fick tillbaka spermaprovet. Det var också bra! 111 miljoner spermier. Vafan. Inget fel har hittats. Vad gör vi nu. Har frågar men han är på semester en vecka?! Tar vi kontakt med ivf eller han? Fan ..


    Fick liksom bara svar. Inget typ ?nu borde ni göra det här?. Så mailade Uppsala ivf nu. Så får vi se vad dom säger
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Lenaia
    Jooosen skrev 2018-05-31 16:05:28 följande:

    Hej! Fick tillbaka spermaprovet. Det var också bra! 111 miljoner spermier. Vafan. Inget fel har hittats. Vad gör vi nu. Har frågar men han är på semester en vecka?! Tar vi kontakt med ivf eller han? Fan ..


    Va fick ni reda på ett ca antal på spermierna? Vi fick bara ett "det ser fullt normalt ut" som svar....

    Men iof så sa de direkt att nästa steg för oss är IVF .

    Inget konstaterat fel på någon av oss.....
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-05-31 16:05:28 följande:

    Hej! Fick tillbaka spermaprovet. Det var också bra! 111 miljoner spermier. Vafan. Inget fel har hittats. Vad gör vi nu. Har frågar men han är på semester en vecka?! Tar vi kontakt med ivf eller han? Fan ..


    Men va skönt att det inte är något fel på er !! Sa dom ändå ivf eller hur blir det med det ?
  • Långväntanefterdig

    Börjar bli smått nervös här. 30 dagar sen förra mensens första dag. Har aldrig så lång cykel. Brukar va 28 dagar..... å nu när jag verkligen VILL ha mens så var fan är den ...?

    Har haft spottings och har mensvärk men ändå inget. Sista dagen för sprutstart är tisdag å man börjar på dag 2-3. Dag 1 är när mens kommer från morgon till kväll. Gaaaah , panik?

    Hela kylen full av sprutor som bara väntar på mig. Spruträdd som jag är så längtar jag ju nästan...? Sjuk i huvudet man blir av detta. Sån karusell.


  • Corneliass
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-31 21:47:33 följande:

    Börjar bli smått nervös här. 30 dagar sen förra mensens första dag. Har aldrig så lång cykel. Brukar va 28 dagar..... å nu när jag verkligen VILL ha mens så var fan är den ...?

    Har haft spottings och har mensvärk men ändå inget. Sista dagen för sprutstart är tisdag å man börjar på dag 2-3. Dag 1 är när mens kommer från morgon till kväll. Gaaaah , panik?

    Hela kylen full av sprutor som bara väntar på mig. Spruträdd som jag är så längtar jag ju nästan...? Sjuk i huvudet man blir av detta. Sån karusell.


    Försök att inte tänk så mycket, bara lev som vanligt :) Mensen kan ju rubbas av oroligheter och stress. 
    Lycka till med allt! <3 
  • Jooosen
    Lenaia skrev 2018-05-31 21:20:40 följande:

    Va fick ni reda på ett ca antal på spermierna? Vi fick bara ett "det ser fullt normalt ut" som svar....

    Men iof så sa de direkt att nästa steg för oss är IVF .

    Inget konstaterat fel på någon av oss.....


    Aa 111miljoner/ml och 65 procent rörlighet. Han skrev inget mer. Nämde inte om nästa steg. Blir så sur. Nu e han tillbaka på tisdag. Men mailade o frogade vad som händer nu! Hur lång tid har ni till ivf typ?
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-31 21:47:33 följande:

    Börjar bli smått nervös här. 30 dagar sen förra mensens första dag. Har aldrig så lång cykel. Brukar va 28 dagar..... å nu när jag verkligen VILL ha mens så var fan är den ...?

    Har haft spottings och har mensvärk men ändå inget. Sista dagen för sprutstart är tisdag å man börjar på dag 2-3. Dag 1 är när mens kommer från morgon till kväll. Gaaaah , panik?

    Hela kylen full av sprutor som bara väntar på mig. Spruträdd som jag är så längtar jag ju nästan...? Sjuk i huvudet man blir av detta. Sån karusell.


    Åå vad typiskt alltså!! Den kommer. Den värsta frasen men försök inte tänka på det.. typ.. fattar att d e omöjligt!!
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år