• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • saijda
    Anonymlängtar skrev 2018-10-08 06:09:52 följande:

    Tycker jag ser ett svagt streck så tycker du ska köpa ett digitalt och testa igen om någon dag!


    saijda skrev 2018-10-08 06:18:59 följande:

    Åh då är jag inte snurrig! Jag får göra det, om jag vågar :$


    Vilket digitalt test rekommenderar du? :)
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-10-08 12:32:15 följande:

    Hur har det gått för dej <3 tänkt på dig!


    Klar! Fan det gjorde faktiskt skitont :(. Tjöt mig igenom hela skiten. Fick ut 10 fina ägg. Återföring på onsdag! Förhoppningsvis värt det.
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-10-08 12:37:28 följande:

    Klar! Fan det gjorde faktiskt skitont :(. Tjöt mig igenom hela skiten. Fick ut 10 fina ägg. Återföring på onsdag! Förhoppningsvis värt det.


    Okej är det redan satt datum för det ? Jag fick ju tillbaka ett 5 dagars för dom växte så pass bra.

    Jag hade också ett jätteont äggplock... inte kul :( men jättebra kämpat! Vila nu resten av dagen!
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-10-08 12:52:42 följande:

    Okej är det redan satt datum för det ? Jag fick ju tillbaka ett 5 dagars för dom växte så pass bra.

    Jag hade också ett jätteont äggplock... inte kul :( men jättebra kämpat! Vila nu resten av dagen!


    Ja det är prel på onsdag. De ringer onsdag förmiddag om de vill ha insättning på lördag istället! Så kan bli vilket som! Ja urs, är ju verkligen olika det där! Fick ni till frysen oxå? :)
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • saijda

    När jag var på toaletten nyss så upptäckte jag brunt blod typ som gammalt mensblod på pappret.. vet inte vad jag ska tro :(

  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-10-08 13:40:21 följande:

    Ja det är prel på onsdag. De ringer onsdag förmiddag om de vill ha insättning på lördag istället! Så kan bli vilket som! Ja urs, är ju verkligen olika det där! Fick ni till frysen oxå? :)


    Ah då förstår jag :) hoppas att du får tillbaka en 5 dagars å till frysen

    Ja vi har 3 småttingar som ligger i frysen å väntar på oss dom är 5 dagars. Sen hade vi 3 som dom skulle odla till 6 dagars men ingen av dom klarade sig.

    Totalt fick vi ut 11 ägg på plock. Alla befruktades. 7 delades. 1 i mig , 3 i frysen, 3 som inte delades mer <3
  • Anonymlängtar
    saijda skrev 2018-10-08 15:34:35 följande:

    När jag var på toaletten nyss så upptäckte jag brunt blod typ som gammalt mensblod på pappret.. vet inte vad jag ska tro :(


    Jag brukar köra clear blue digital med vecko indikator (använde dom när jag va gravid 2 ggr innan) :)

    Angående mörkt blod på papperet skulle jag gissa på att år gammalt blod som inte kommit ut tidigare, avvakta nån dag (De svåraste som finns jag vet) och se vad som händer, sen ta ett gravtest igen när hade du bim?
  • saijda
    Anonymlängtar skrev 2018-10-08 22:36:32 följande:

    Jag brukar köra clear blue digital med vecko indikator (använde dom när jag va gravid 2 ggr innan) :)

    Angående mörkt blod på papperet skulle jag gissa på att år gammalt blod som inte kommit ut tidigare, avvakta nån dag (De svåraste som finns jag vet) och se vad som händer, sen ta ett gravtest igen när hade du bim?


    Okej det är sån jag tänkte köpa :)

    Det såg ut som gammalt torkat blod typ (sådär brunt). Jag är så rädd för missfall igen :( ska försöka avvakta till helgen med att ta ett nytt test... om jag kan :0 skulle haft det förra veckan
  • Anonymlängtar
    saijda skrev 2018-10-09 06:08:33 följande:

    Okej det är sån jag tänkte köpa :)

    Det såg ut som gammalt torkat blod typ (sådär brunt). Jag är så rädd för missfall igen :( ska försöka avvakta till helgen med att ta ett nytt test... om jag kan :0 skulle haft det förra veckan


    Förstår det! Har haft 2 missfall så vet hur de känns och rädslan är där hela tiden :(

    Men har det inte kommit mer blod inom 2-3 dagar borde det inte vara något Att vänta med att testa är sååå jobbigt :(
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år