• vinterbebis12

    Syskonförsök via IVF våren 2018

    Här kan vi som försöker få syskon via IVF samlas för att prata och stötta varandra. Jag ruvar på en blastocyst som vi hoppas ska bli syskon till våra två barn som också kommit till via IVF.

  • Svar på tråden Syskonförsök via IVF våren 2018
  • vinterbebis12
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-15 10:20:18 följande:

    Av 20-25 punkterade äggblåsor vid plocket fick de ut sju ägg vilket jag blev lite besviken över. Men idag ringde de och berättade att ALLA sju blivit befruktade! Så nu känner jag mig hoppfull. Det blir blastocystodling och planerad återföring på lördag!


    Grymt bra! Håller tummarna
  • LovisaM

    Är ruvare för sjätte gången med blasto. Gissar att detta försök inte heller kommer att funka utan har redan så smått börjat förbereda för ett nytt färskförsök i sommar. Inte trodde man att det kunde vara så svårt att få barn, det lär man sig den hårda vägen:-/

  • Etta
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-15 10:20:18 följande:

    Av 20-25 punkterade äggblåsor vid plocket fick de ut sju ägg vilket jag blev lite besviken över. Men idag ringde de och berättade att ALLA sju blivit befruktade! Så nu känner jag mig hoppfull. Det blir blastocystodling och planerad återföring på lördag!


    Men wow vilket bra resultat ändå! :)
  • Etta
    LovisaM skrev 2018-05-15 21:04:32 följande:

    Är ruvare för sjätte gången med blasto. Gissar att detta försök inte heller kommer att funka utan har redan så smått börjat förbereda för ett nytt färskförsök i sommar. Inte trodde man att det kunde vara så svårt att få barn, det lär man sig den hårda vägen:-/


    Trist när det känns så, du fick inte välja på ett nytt färskförsök med en gång? Håller ändå tummarna!
  • Etta
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-17 08:16:34 följande:

    Hur är det normalt att må efter äggplock? Jag är rejält öm i hela magen, det värker och är svullen. Ser typ ut att vara gravid i vecka 20 eller så. 


    Sådär mådde jag också, det beror på att om man har många äggblåsor fortsätter de som var för små vid plock att utvecklas under ett tag. Men kan också vara så att du samlat på dig vätska pga överstimulering så berätta för kliniken hur du mår tycker jag. Jag hade samlat på mig lite vätska men det var ingen fara. Mådde bättre efter typ 5-6 dagar.
  • myran
    vinterbebis12 skrev 2018-05-12 14:58:01 följande:

    Va skönt att det avtagit lite. En i en annan IVF-tråd var övertygad om att det var kört pga blödningar men har BF nu i dagarna. Kram


    Ja du, gjorde vul igår, i princip för att konstatera missfallet och se så allt var ute. Läkaren tittar länge och säger sen "jag ser en normal graviditet" och pekar ut embryo och gulesäck :O Jag hamnade typ i chock. Det gick ännu inte att se hjärtat så jag ska tillbaka om en dryg vecka. Håller tummarna för att det är ok men vågar inte hoppas på något. Denna hemska ovisshet och väntan, som om det inte räckte med ruvningen!!! Vågar inte vara glad. Håll tummarna!
  • vinterbebis12
    myran skrev 2018-05-17 14:58:57 följande:
    Ja du, gjorde vul igår, i princip för att konstatera missfallet och se så allt var ute. Läkaren tittar länge och säger sen "jag ser en normal graviditet" och pekar ut embryo och gulesäck :O Jag hamnade typ i chock. Det gick ännu inte att se hjärtat så jag ska tillbaka om en dryg vecka. Håller tummarna för att det är ok men vågar inte hoppas på något. Denna hemska ovisshet och väntan, som om det inte räckte med ruvningen!!! Vågar inte vara glad. Håll tummarna!
    Åh men vad glad jag blir! Klart det ska gå bra men förstår att du inte vågar hoppas. Med första barnet var det först efter förlossningen som jag andades ut. Med andra var jag mycket lugnare. Hoppas så att du får bra besked om en vecka!
  • LovisaM
    Etta skrev 2018-05-15 21:48:01 följande:

    Trist när det känns så, du fick inte välja på ett nytt färskförsök med en gång? Håller ändå tummarna!


    Har pratat med flera gynekologer och kliniken och alla har sagt ta blasto först och sen när det är tomt i frysen blir det färskt. Alla blasto har varit av bra kvalité och överlevt upptiningen. Men nu lät dem positiv till färsk iaf.
  • vinterbebis12
    LovisaM skrev 2018-05-17 20:46:51 följande:
    Har pratat med flera gynekologer och kliniken och alla har sagt ta blasto först och sen när det är tomt i frysen blir det färskt. Alla blasto har varit av bra kvalité och överlevt upptiningen. Men nu lät dem positiv till färsk iaf.
    Samma som jag har hört, uppåt 50 % chans med en blastocyster har läkarna sagt till oss. Håller tummarna! Kram
Svar på tråden Syskonförsök via IVF våren 2018