• vinterbebis12

    Syskonförsök via IVF våren 2018

    Här kan vi som försöker få syskon via IVF samlas för att prata och stötta varandra. Jag ruvar på en blastocyst som vi hoppas ska bli syskon till våra två barn som också kommit till via IVF.

  • Svar på tråden Syskonförsök via IVF våren 2018
  • Lee***
    Etta skrev 2018-11-10 13:51:15 följande:

    Ja, det är verkligen inte rättvist med hur lätt man har att skaffa barn.. Är det en frysåterföring då? Jag tycker de brukar kännas lite lättare att gå igenom!


    Ja, det är en frysåterinföring. Första gången jag gör en frysåterföring. Rädslan är att det inte skall ta sig. Men vi har 3 embryo o hoppas att någon av dessa vill bli en liten bebis.

    Beklagar negativt du fick. Hur ser planerna ut för fin dem?

    Hur går det för dig hoppsan2014
  • hoppas 2014
    Lee*** skrev 2018-11-12 20:25:55 följande:

    Ja, det är en frysåterinföring. Första gången jag gör en frysåterföring. Rädslan är att det inte skall ta sig. Men vi har 3 embryo o hoppas att någon av dessa vill bli en liten bebis.

    Beklagar negativt du fick. Hur ser planerna ut för fin dem?

    Hur går det för dig hoppsan2014


    Det går hyfsat här... fortfarande uppsvälld, illamående kommer o går. Tog intralapiddropp igår igen.. Ska ta nytt test i helgen el så för att känna mig tryggare (om de fortfarande är plus vill säga..). Vill nog passera både tidiga vul o kub ul innan ja känner mig lite lugnare
  • Lee***
    hoppas 2014 skrev 2018-11-13 08:48:58 följande:

    Det går hyfsat här... fortfarande uppsvälld, illamående kommer o går. Tog intralapiddropp igår igen.. Ska ta nytt test i helgen el så för att känna mig tryggare (om de fortfarande är plus vill säga..). Vill nog passera både tidiga vul o kub ul innan ja känner mig lite lugnare


    Kom håg hur det var när jag väntade barn, tror jag inte kunde njuta riktigt av min graviditet. Sedan att jag hade en drömgraviditet enligt många , men för mig så var det inte det. Jag ville ju känna mkt. Sedan hade jag även min moderkaka i framvägg o då dämpar sig sparkarna.

    Så jag förstår verkligen din oro. Håller alla tummar att det ser bra ut o att det kommer en liten bebis nästa år
  • Etta

    Pratade med kliniken idag och måste som jag misstänkte invänta en "naturlig" mens innan FET. Det gör att vi hamnar farligt nära julstängningen, har typ en dags marginal eller så... Så får se om det blir i december eller januari. Hur går det för er andra?

  • Lee***

    Etta- hoppas du hinner innan året är slut.

    Igår satte vi in en 6 dagars embryo. Testdag om 12 dagar...blir 12 lååånga dagar.

  • Jennyedith
    Etta skrev 2018-11-15 22:38:57 följande:

    Pratade med kliniken idag och måste som jag misstänkte invänta en "naturlig" mens innan FET. Det gör att vi hamnar farligt nära julstängningen, har typ en dags marginal eller så... Så får se om det blir i december eller januari. Hur går det för er andra?


    Håller tummarna för att du får ruva på ett guldägg under julen Etta! Jag är ff gravid, i vecka 15 nu.
  • Etta
    Lee*** skrev 2018-11-16 21:23:52 följande:

    Etta- hoppas du hinner innan året är slut.

    Igår satte vi in en 6 dagars embryo. Testdag om 12 dagar...blir 12 lååånga dagar.


    Åh, håller tummarna!!
  • Etta
    Jennyedith skrev 2018-11-16 21:48:52 följande:

    Håller tummarna för att du får ruva på ett guldägg under julen Etta! Jag är ff gravid, i vecka 15 nu.


    Tack! Så härligt att höra att det fortfarande är bra! Och redan v 15!
  • Jullan
    Etta skrev 2018-11-15 22:38:57 följande:

    Pratade med kliniken idag och måste som jag misstänkte invänta en "naturlig" mens innan FET. Det gör att vi hamnar farligt nära julstängningen, har typ en dags marginal eller så... Så får se om det blir i december eller januari. Hur går det för er andra?


    Hoppas hoppas att du hinner innan jul och att det är då det händer! Jag är fortfarande gravid och går in i vecka 13 imorgon. Ska på kub-ultraljud på torsdag och hoppas att allt ser bra ut då!
  • invidadel

    Hej, körde igång med syskonförsök ikväll! Känns overkligt samt konstigt denna gång, oro över allt möjligt man har ju en annan att ta hand om också ???? Skicka gärna meddelande om nån vill bolla tankar!

Svar på tråden Syskonförsök via IVF våren 2018