• Natttis

    Letrozol

    Letrozol någon mer erfaren. Det är första kuren jag är på. Är det någon som använt och blivit gravid på första försök. Eller tog det några försök?

  • Svar på tråden Letrozol
  • Natttis
    Anonym (Hanna) skrev 2018-03-02 20:31:25 följande:

    Hur mycket har ni haft i progesteronvärde?


    Jag ska ta min första progesteronvärde på onsdag. Se om man blir klokare men om den är för låg vad händer då?
  • Natttis

    Nu har jag bestämt mig för att ta en paus från medicinen för just nu mår jag puss. Över att mensen va 5 dagar tidig. Så denna månad sköter jag i den även om sköterskan så att jag har ägglossning. Så orkar jag inte försöka mer jag orkar inte kämpa mer jag orkar bara inte. Gråter floder just nu.

  • Anonym (Anonym)

    Jag blev gravid efter 3:e lyckade kuren med Letrozol (gick en enkel dos första gången som inte gav någon äggloss.) Det kan gå men det är jobbigt!! Jag hoppas ändå att vi som skriver om lyckade försök hjälper och peppar er som äter medicinen nu. Så kände jag iaf när jag läste på FL under tiden jag åt Letrozol. Kämpa på!!!

  • Ida3434
    Natttis skrev 2018-05-07 12:31:36 följande:

    Nu har jag bestämt mig för att ta en paus från medicinen för just nu mår jag puss. Över att mensen va 5 dagar tidig. Så denna månad sköter jag i den även om sköterskan så att jag har ägglossning. Så orkar jag inte försöka mer jag orkar inte kämpa mer jag orkar bara inte. Gråter floder just nu.


    Ta en månads paus om du känner det är det rätta men sen tycker jag du ska fortsätta med letrozol, speciellt om du vet att du får ägglossning. Till slut borde det ta sig men jag vet exakt hur du känner. Många kramar
  • Anonym (LimeLime)

    Någon med pco som äter eller lyckats med letrozol? Min gyn menar att personer med pco kan svara sämre och nästan vara immuna mot letrozol men att man är väldigt lättstimulerad vid ivf. Har ätit min första kur nu och hoppas innerligt på ägglossning.

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (LimeLime) skrev 2018-05-13 17:08:26 följande:

    Någon med pco som äter eller lyckats med letrozol? Min gyn menar att personer med pco kan svara sämre och nästan vara immuna mot letrozol men att man är väldigt lättstimulerad vid ivf. Har ätit min första kur nu och hoppas innerligt på ägglossning.


    Jag har PCO. Äter dubbel kur + Ovitrellespruta och får ägglossning av det. 
  • UndrandeSökare
    QveronicaQ skrev 2018-05-13 17:52:52 följande:

    Vill så gärna få recept på Letrozol! Finns inte en enda tid till gyn... tidigast om 3 månader????


    Du kan boka tid hos vilken privat gyn som helst i hela Sverige, finns säkert nån annan gyn som har kortare väntetid än 3 månader.

    Bara googla på privata gynekologer Sverige , så får du massor med förslag på gynekologer du kan kontakta !

    Lycka till !
  • Natttis

    Nu är jag inne på mitt 4 försök med letrozolen blir det inget denna gången så ger jag upp då är det inte meningen att jag ska ha barn.

  • UndrandeSökare
    Natttis skrev 2018-05-16 11:08:11 följande:

    Nu är jag inne på mitt 4 försök med letrozolen blir det inget denna gången så ger jag upp då är det inte meningen att jag ska ha barn.


    Kan ni inte tänka er att göra ivf då annars?
    Synd om ni ska ge upp helt och hållet menar jag.

    Jag har läst att vissa behöver ta både dubbeldos Letrozol eller trippeldos Letrozol för att det ska fungera. Har du testat det?
Svar på tråden Letrozol