Kan soc göra någonting när en barnfamilj inte har råd att betala hyran?
Om en barnfamilj inte har råd att betala sin hyra och inte har rätt till bostadsbidrag, kan soc hjälpa till med hyran då?
Om en barnfamilj inte har råd att betala sin hyra och inte har rätt till bostadsbidrag, kan soc hjälpa till med hyran då?
Varför har ni inte rätt till bostadsbidrag?
Nej vi har ingen inkomst bara försörjningsstöd och vi kan verkligen inte ta av dom pengarna för barnen måste ha mat!
Har ni ansökt om försörjningsstöd utöver riksnormen? Dvs har ni ansökt om pengar till hyra, hemförsäkring mm?
Det är för att vi inte uppfyller fks krav av olika skäl som jag inte vill gå in på
Vi har ansökt hos fk men fått avslag .
Fast det är lättare att få nödhjälp för mat akut av socialen, än bidrag till hyran. Så prioritera du att betala hyran och får du slut på pengar, så gå till soc och begär akut hjälp för mat.
Men nu var frågan om ni när ni ansökte om försörjningsstöd också ansökte om pengar till hyra mm? Ansöker man inte så kan man såklart inte få n p göra pengar till det.
Fast om ni är en barnfamilj med väldigt låga inkomster samt har ett giltigt hyreskontrakt så har ni rätt till bostadsbidrag. Nånting stämmer inte. Har ni inget riktigt kontrakt? Har ni tidigare fuskat och blivit avstängda (vilket jag tror inte ens går att bli). Det är nån grej här som du väljer att inte berätta. Ni kanske har pengar på banken ni inte vill använda?
Fast om ni är en barnfamilj med väldigt låga inkomster samt har ett giltigt hyreskontrakt så har ni rätt till bostadsbidrag. Nånting stämmer inte. Har ni inget riktigt kontrakt? Har ni tidigare fuskat och blivit avstängda (vilket jag tror inte ens går att bli). Det är nån grej här som du väljer att inte berätta. Ni kanske har pengar på banken ni inte vill använda?
Vi har ett kontrakt men vi är inte skrivna på adressen