• Emhy89

    BF Februari 2019

    Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

    Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

    Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF Februari 2019
  • Isavanna1
    cassandrah skrev 2018-06-02 11:11:56 följande:
    I vecka 5-6 med sonen mådde jag också precis som vanligt. Illamåendet, den kraftiga tröttheten och luktkänslighet kom först runt vecka 7. Du kan försöka då ett vul. Tryck på att du haft ett MF nyss. Vul brukar man göra först runt vecka 8.
    Ja det hade varit SÅ skönt att veta. Det som gör mig lite orolig är att med dem andra barnen har jag känt av det nästan direkt. Jag tror jag kollar upp möjligheterna.
  • Isavanna1
    cassandrah skrev 2018-06-02 11:11:56 följande:
    I vecka 5-6 med sonen mådde jag också precis som vanligt. Illamåendet, den kraftiga tröttheten och luktkänslighet kom först runt vecka 7. Du kan försöka då ett vul. Tryck på att du haft ett MF nyss. Vul brukar man göra först runt vecka
    Men det är ju ändå skönt att höra. Jag har känt av det nästan direkt med dem andra barnen men det kan ju vara olika. Jag testade på fredagen och då var det blankt. På måndagen var det jätte svagt, den dagen mensen skulle kommit. Det ihop med flytningar och mensvärk och inga symptom gör ju att det är lätt att tro att det är mf eller ma igen. Ringer på måndag och tjatar eller pratar med dem.
  • Isavanna1

    Förresten, en jätte mysig sak jag vill dela med mig av...
    När jag väntade yngsta dotter född 2012 gick jag med i en liknande grupp som denna. Efter att barnen var födda flyttade vi till fb, många av dem mammorna har jag fortfarande kontakt med både privat och i gruppen. Dem tjejerna är dem enda förrutom min man som vet om min ma och denna graviditeten. 

  • lovisaren

    Hej! Hoppar in här jag med! Plussade på mors dag! Sannolikt BF typ 2 februari, men får se vid KUB då jag inte är helt säker på när jag hade min senaste mens. Har ett barn sen tidigare, han är 3,5 år :)

  • Lottch3n

    Hej! Jag plussade idag på bim-2. Har inte riktigt vågat ta in det än. Vi fick MA i april, upptäcktes i 11+2 hade avstannat i v.7-8.. Hade dagarna innan berättat för våra familjer. Och själva upplevelsen på sjukhuset var fruktansvärd :(

    Vart vänder man sig för att boka vul??

    BF-lista:

    30/1 - Crazzy (2:a barnet)

    1/2 - Backenmii (3:e barnet), Norrlänska (2:a barnet)

    2/2 - Emhy89 (3:e barnet), Sorkis (1:a barnet), MR8692 (1:a barnet), Karlin86 (1:a barnet), Ahlm98 (1:a barnet)

    3/2 - längtan så stor (3:e barnet)

    6/2 - Syrsan (1:a barnet)

    8/2 - lottch3n (2:a barnet)

    9/2 - Milian03 (2:a barnet)

  • Stellitsa

    Hej allihopa!

    Och grattis till alla plus! ????

    Jag plussade 31/5, enligt app BF 7/2.

    Men jag ska tigga till mig ett tidigt vul i vecka 8 då våran förra graviditet (förra året i mars), aldrig tog fart. Hjärtat slog inte och det hade fäst lite väl långt ner (ägget). Så fick göra abort då min kropp inte heller stötte bort det självmant.

    Vi har försökt i 11 år och detta är vårat andra plus. Därför vågar vi inte heller vara överlyckliga ännu ???? vi får se på det tidiga vulet om det sitter där det ska och hjärtat slår, så kanske det släpper lite.

Svar på tråden BF Februari 2019