• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • jaktenpaflow

    [quote=78994502][quote-nick]Akira Öken skrev 2018-08-24 22:44:07 följande:[/quote-nick]Mm, det var en stor lättnad! Nope, vi ska tillbaka på måndag för nytt ultraljud. Men skulle gissa att det blir på fredag nästa vecka. Annars måndagen efter.

    Hur mår du nu?[/

    Jag förstår det! Fortsätter du på samma dos? Jo mår sakta med säkert bättre, minskar omfånget runt buken ocj några hundra gram per dag. Men det har ju tagit på energin! Samtidigt som det varit ?skönt? stt fokusera på någonting annat än att vara orolig fram till första ultraljudet. Samtidigt så byts ju oron ut mot en ny oro så kanske lika bra att vänja sig:) Men man Vill ju bara kunna se att det finns ngt där inne med ett pickande hjärta...

  • Saner
    Akira Öken skrev 2018-08-24 17:51:56 följande:

    Tack så mycket! Var då orolig igår, men det fick bra idag. Cirka 16 blåsor på kring 10 mm.


    Va härligt att höra :)
  • vinterbebis12
    Bunny on speed skrev 2018-08-25 11:26:08 följande:

    Hur långt efter mf brukar man behöva vänta innan man får börja om?


    Bunnies, it must be bunnies!
    Det ska gå en mens emellan. Så jobbigt att vänta, gör det nu sedan mitt MF i juli. När hade du MF?
  • Wishful

    Negativt ägglossningstest. Nu får det inte bli positivt imorgon eller på måndag om det ska bli någon återföring den här månaden. Det här är verkligen så frustrerande.

  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-08-25 00:25:47 följande:

    [quote=78994502][quote-nick]Akira Öken skrev 2018-08-24 22:44:07 följande:[/quote-nick]Mm, det var en stor lättnad! Nope, vi ska tillbaka på måndag för nytt ultraljud. Men skulle gissa att det blir på fredag nästa vecka. Annars måndagen efter.

    Hur mår du nu?[/

    Jag förstår det! Fortsätter du på samma dos? Jo mår sakta med säkert bättre, minskar omfånget runt buken ocj några hundra gram per dag. Men det har ju tagit på energin! Samtidigt som det varit ?skönt? stt fokusera på någonting annat än att vara orolig fram till första ultraljudet. Samtidigt så byts ju oron ut mot en ny oro så kanske lika bra att vänja sig:) Men man Vill ju bara kunna se att det finns ngt där inne med ett pickande hjärta...


    Ja, samma dos av både Menupur och Suprefact. Skönt att det fortsätter att gå åt rätt håll för dig! Förstår att det är oroligt. När är ultraljudet?
  • Akira Öken
    Wishful skrev 2018-08-25 15:36:35 följande:

    Negativt ägglossningstest. Nu får det inte bli positivt imorgon eller på måndag om det ska bli någon återföring den här månaden. Det här är verkligen så frustrerande.


    Då hoppas vi på tisdag! Vet precis hur gärna man önskar att den glada gubben INTE ska dyka upp.
  • Bunny on speed
    vinterbebis12 skrev 2018-08-25 14:34:55 följande:

    Det ska gå en mens emellan. Så jobbigt att vänta, gör det nu sedan mitt MF i juli. När hade du MF?


    Pågående. Tänkte det tog längre tid för kroppen att bli normal igen...
    Bunnies, it must be bunnies!
  • mammsen79

    Igår började jag med min första spruta, nervöst var det men gick bra, ska på mitt första ultraljud på fredag, är inte det sent? Kul att följa er alla.

  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-08-26 09:35:37 följande:

    Igår började jag med min första spruta, nervöst var det men gick bra, ska på mitt första ultraljud på fredag, är inte det sent? Kul att följa er alla.


    Skönt att det gick bra! Tycker det låter rimligt att ha första ultraljudet efter en vecka.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018