• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Inalina
    Sommarhopp skrev 2018-11-09 08:55:25 följande:
    Nu har jag gjort vul. Det gick halvbra. Mini levde och hjärtat slog, men mättes till 7+6 vilket är två dagar för lite. När jag gjorde vul i v 6+6 var den nästan stor som 7+0 istället så den har inte varit liten hela tiden. Läkaren tyckte det var helt normalt, men jag kan inte släppa att det var precis så förra gången jag fick MA. Vid första vul tyckte läkaren att allt såg bra ut, fastän den mättes till 2 dagar för liten. Men efter det växte den långsammare och långsammare och tillslut dog den.
    hej vännen, grattis till fina hjärtslag :) ska jag vara ärlig tror jag att läkarna mäter lite fel ibland på några mm (specielllt där i början) och jag skulle inte oroa mig. (förstår det är svårt med din historik)
    När jag var på ultraljud förra veckan flyttade min gyn tillbaka mig 4 dagar vilket kändes jättejobbigt då jag fick för mig att den lilla inte växer som den ska.

    Men igår när en annan gyn gjorde ultraljudet blev jag istället framflyttad från klinikens 11+6  till 12+4. (och enligt gyn förra veckan skulle jag vara på 11+2!!)

    så häng inte upp dig på några mm, tror det är mänskliga faktorn då de själva mäter lilla räkan.

    jag hoppas allt kommer gå bra för digHjärta stor kram!!
  • Ellencassandra
    Inalina skrev 2018-11-09 09:35:48 följande:

    Det är en FLICKA =)

    det känns äntligen så verkligt nu och vi har berättat för mannens familj nu också, och ska smått börja berätta för vänner o så :) äntligen kan man glädjas tilsammans med andra - delad glädje är verkligen så mycket större!

    Mannen är också jätteglad och vågar nog tro på detta nu också!

    jaha då är det bara att önska trevlig helg igen då 


    Åh gud grattis va roligt!! En liten tjej :) åh vill också veta haha! Men får helt enkelt vänta snällt till RUL :p om man ens ser nåt då! :) skönt å höra att flickan är frisk å så:) grattis!
  • anina
    Inalina skrev 2018-11-09 09:35:48 följande:
    Det är en FLICKA =)BabyHjärta

    det känns äntligen så verkligt nu och vi har berättat för mannens familj nu också, och ska smått börja berätta för vänner o så :) äntligen kan man glädjas tilsammans med andra - delad glädje är verkligen så mycket större!

    Mannen är också jätteglad och vågar nog tro på detta nu också!
    jaha då är det bara att önska trevlig helg igen då Flört
    Grattis till en liten flicka. =)
    Vad härligt att risken var låg. Skönt att ni fick svar så fort. 
    Kan tänka mig att det känns mer verkligen nu när ni vet vad är för kön. =)

    Stor kram och trevlig helg
  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-11-09 09:44:46 följande:
    Åh gud grattis va roligt!! En liten tjej :) åh vill också veta haha! Men får helt enkelt vänta snällt till RUL :p om man ens ser nåt då! :) skönt å höra att flickan är frisk å så:) grattis!
    tack =) ja det känns ju jätteroligt att veta - men förstår ju att många gillar överraskningen senare istället Glad! och som sagt de viktigaste beskeden vi fick ju först - att det var en frisk liten bebis, det andra spelar ju absolut ingen rollHjärta
    blir ändå liiite sugen att gå o köpa ett par små strumpor eller något redanKyss
  • Inalina
    anina skrev 2018-11-09 09:45:19 följande:
    Grattis till en liten flicka. =)
    Vad härligt att risken var låg. Skönt att ni fick svar så fort. 
    Kan tänka mig att det känns mer verkligen nu när ni vet vad är för kön. =)

    Stor kram och trevlig helg
    tack =) ja jag blev förvånad när de ringde igår eftermiddag, nu väntar jag med spänning på dina besked Glad och hoppas du mår bättre o bättre framöver!!
    ha en skön helg!
  • BaKu
    Inalina skrev 2018-11-09 10:13:02 följande:

    tack =) ja det känns ju jätteroligt att veta - men förstår ju att många gillar överraskningen senare istället ! och som sagt de viktigaste beskeden vi fick ju först - att det var en frisk liten bebis, det andra spelar ju absolut ingen roll

    blir ändå liiite sugen att gå o köpa ett par små strumpor eller något redan


    Stort grattis! Nu tycker jag du unnar dig att köpa nånting fint till den lilla och riktigt njuter av det!
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-11-09 09:35:48 följande:

    Det är en FLICKA =)

    det känns äntligen så verkligt nu och vi har berättat för mannens familj nu också, och ska smått börja berätta för vänner o så :) äntligen kan man glädjas tilsammans med andra - delad glädje är verkligen så mycket större!

    Mannen är också jätteglad och vågar nog tro på detta nu också!

    jaha då är det bara att önska trevlig helg igen då 


    Ååh atort grattis! Sjäövklsrt spelar der ingen roll vad det blir, men kan tänka mig att det känns mer verkligt ocj personligt när man vet kön och faktiskt kan börja köpa lite saker man anser passar, och diskutera namn och sånt.. sååå mysigt. Ha en underbar helg nu och njut av att du bär på en frisk liten flicka i magen! Kram!
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-11-08 21:05:04 följande:

    Ja jag hade det i min förra graviditet, kändes exakt som att mensen kom hela tiden! Usch var orolig jag var då men allt var som det skulle och min BM då sa att det var väldigt vanligt. Hade det problemet hela graviditeten och en gång i v 20 var det så mycket att jag trodde jag läckte fostervatten!! Men så var det inte... Men som svar till dig så är det vanligt och inget jag tycker du bör oroa dig över:)


    Okej! Jag vet ju egentligen att det är normalt, har ju läst det, men oroar mig för allt ändå trots att jag försöker slappna av haha.
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-11-08 21:15:01 följande:

    Okej jag förstår, tack för infon:) Ja det är väldigt härligt, vill bara känna mer och starkare!! Nu är det bara någon gång då och då... Vet era nära om allt ni gått igenom? Vi berättade för vår familj och riktigt nära vänner efter första ultraljudet i v 8 och några fler efter NIPT. Sen är det väldigt många vi inte berättat för alls än utan vi väntar tills efter RUL... Av någon anledning haha! Har fortfarande svårt att tänka att det ska komma en bebis i april!


    Ja men det förstår jag! Det kommer du säkert känna mer snart! :D

    Nej, har inte direkt pratat om någon med det finns ingen annan bland nära och kära som gjort IVF heller så omgivningen är inte så insatt. Det har väl varit ett medvetet val att inte snacka så mycket om det också, det känns lite privat på något sätt tycker jag.

    Ja, det är svårt att tänka sig! Men jag har i alla fall fått tid till första ultraljudet nu i alla fall! Det blir den 29/11 om allt går bra. Hoppas vi klarar oss dit och att den lille mår bra då! :)
  • Ettnamn4sep
    Inalina skrev 2018-11-09 09:35:48 följande:

    Det är en FLICKA =)

    det känns äntligen så verkligt nu och vi har berättat för mannens familj nu också, och ska smått börja berätta för vänner o så :) äntligen kan man glädjas tilsammans med andra - delad glädje är verkligen så mycket större!

    Mannen är också jätteglad och vågar nog tro på detta nu också!

    jaha då är det bara att önska trevlig helg igen då 


    Men åh!! Stort grattis för prinsessan! Ni gör rätt i att fira det och prata om det mer öppet nu. Vilken vecka+dag var du exakt i? Har för mig att vi var i samma. Är i vecka 11+6, så vecka 13 imorgon. Men könet vet vi inte förrän vid årsskiftet, mycket kvar!

    Ha en super härlig helg!
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF