• NiMi12

    BIM 29/9 med Rosenrot

    Ny tråd startad Jagerika ;)

    Om någon annan vill hänga på så är detta en tråd för oss som har ätit rosenrot och har BIM i slutet på september.
    Här kan vi älta och grotta ner oss i graviditetssymptom ;)

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BIM 29/9 med Rosenrot
  • Jagerika
    NiMi12 skrev 2018-09-29 11:09:21 följande:

    Åh va kul med Ullared!! Jag tänkte åka dit i november och handla julklappar :)

    Det är perfekt dag att tröstshoppa :)

    Tack, håller tummarna stenhårt för att sen lill* vill stanna den här gången :)


    Tro fan att jag får min mens inne på Ullared xD jaja nya tag nästa månad!!
  • WanderChild
    Jagerika skrev 2018-09-29 15:06:12 följande:

    Tro fan att jag får min mens inne på Ullared xD jaja nya tag nästa månad!!


    Ännu mer anledning att tröstshoppa lite extra! ;)
  • NiMi12
    Jagerika skrev 2018-09-29 15:06:12 följande:

    Tro fan att jag får min mens inne på Ullared xD jaja nya tag nästa månad!!


    Ska mensen komma så ska den komma när man kan tröstshoppa ;)
  • Jagerika
    NiMi12 skrev 2018-09-29 18:21:27 följande:

    Ska mensen komma så ska den komma när man kan tröstshoppa ;)


    Nu kom vi hem! Blev den dyraste resan till Ullared någonsin och fick stå i kö i 1 timme in och 1,5 timme i kassan! Vilken skit dag!!!

    Men nu har jag typ redan glömt vad jag köpt så ska packa upp allt xD

    Har även den mest smärtsamma mensvärken någonsin, fy satan kan inte ens kissa för det för ont att ta i :(
  • Hipphurradu

    Hej hoppas det går bra att jag hakar på i tråden. Jag och sambon började försöka i augusti. Men fortfarande inget positivt test. Jag började äta folsyra förra söndagen. Jag är så nervös att detta ska ta lång tid, vill ju få plus direkt. Men är ganska överviktig också så är rädd att det ska ställa till det. Jag har fått så sjukt konstig mens också. I augusti kom den extremt senare. Har så länge jag kan minnas haft mens som är samma varje månad hur den ser ut och att det brukar komma i första halvan av månaden. Men i augusti kom den inte förrän i slutet och var då mest bara torkat blod och höll på knappt i två dagar och var bara ytterst lite i bindan. Jag tror jag hade runt 21-23 augusti. Och nu har jag inte haft ännu i september. Tog ett test förra söndagen men var negativt. Sen tog jag ett i går morses kom jag på med, men det var med negativt. Så är rädd att jag rubbar mensen för att jag så hysteriskt vill bli med barn. Jag har illamående å är trött, har molvärk och stickningar. Det hade jag i augusti med å trodde jag va gravid, å testa bara negativt. Men inget ömt i brösten. Det är med lite konstigt brukar ha jätte svullna värkande bröst innan mens, men hade inte det i augusti, och inga tecken på det nu heller. Vet inte riktigt vart det är jag vill komma med mitt inlägg mer än att det är skönt att skriva med andra som försöker bli gravida. hoppas det går bra att jag hakar på här, go kväll

  • Albis

    Hallu!

    Hoppar in här med :)

    Vad jobbigt för dig Erika, såg i tråden för bim oktober att vi nästan har samma dag för oktober nu, :) Enligt flo appen bör min nästa äl vara 13 okt, har köpt cb dubbelindikatortest men fick bara blinkande gubbe i 10 dagar förra månaden sen tom ring. Kommer du fortsätta med rosenrot denna månad?

    Hipphurradu, känner igen mig så mycket. Man blir tokig! Testar du med ägglossningstest också?

  • Jagerika
    Albis skrev 2018-10-01 12:28:12 följande:

    Hallu!

    Hoppar in här med :)

    Vad jobbigt för dig Erika, såg i tråden för bim oktober att vi nästan har samma dag för oktober nu, :) Enligt flo appen bör min nästa äl vara 13 okt, har köpt cb dubbelindikatortest men fick bara blinkande gubbe i 10 dagar förra månaden sen tom ring. Kommer du fortsätta med rosenrot denna månad?

    Hipphurradu, känner igen mig så mycket. Man blir tokig! Testar du med ägglossningstest också?


    Hej! Ja visst är det tråkigt när det aldrig tar sig :( hur länge har du försökt? Min ÄL är enligt FLO den 15:de så vi har en väldigt snarlik cykel :) jag äter 2 tabletter om dagen nu, struntar i bisolvonen. Sen ska vi köra varannan dag fram tills jag känner av ÄL värk, då ska vi köra tre dagar i rad och sen fortsätta med varannan dag :) den metoden verkar många bli gravida på!
  • Albis

    Verkligen! Jag slutade med p-piller i augusti i år och haft 2 ägglossningar sedan dess och inget plus, har dock endometrios och haft tuffa hormonbehandlingar senaste åren så ändå glad att krpppen ?ställt om? sig hyfsat snabbt. Men har sådana fruktansvärda menssmärtor nu, sitter ihopvikt här på jobbet :( hur länge har ni försökt?

    Ja! Jag läste om det i annan tråd, varit inne och läst många haha. Kanske också borde försöka med den denna månad! :) hmm undra om jag ska köra rosenroten igen, min mens blev sen med 9 dagar denna månad med mellanblödningar och läste att rosenroten kan orsaka rubbningar, kan ju varit andra anledningar också men vet inte om jag vågar... har du märkt några biverkningar?

  • Hipphurradu
    Albis skrev 2018-10-01 12:28:12 följande:

    Hallu!

    Hoppar in här med :)

    Vad jobbigt för dig Erika, såg i tråden för bim oktober att vi nästan har samma dag för oktober nu, :) Enligt flo appen bör min nästa äl vara 13 okt, har köpt cb dubbelindikatortest men fick bara blinkande gubbe i 10 dagar förra månaden sen tom ring. Kommer du fortsätta med rosenrot denna månad?

    Hipphurradu, känner igen mig så mycket. Man blir tokig! Testar du med ägglossningstest också?


    Hej, jag har inte testat ägglossningstester. Har alltid upplevt att jag haft en viss känsla i magen typ 2 veckor innan mensen brukar komma. Och trott att det varit ägglossning. Å känner så nu med, men själva det där när det närmar sig mensen var borta förra månaden, å denna månaden har den heller inte kommit. Så undrar så vad det är med kroppen. Jag har alltså inte haft mens nu i september och brukar ha varje månad och har haft så sen jag var i alla fall 19. Är 29 nu. Är rädd att jag tänker bort mensen och blir skengravid.

    Det där med ägglossningstest, har läst att många som använt det prickar rätt direkt. Hur funkar det? Tar man en om dagen en hel månad? Är inte det skitdyrt? Eller vart köper man det billigt på nätet? Tack på förhand
  • Albis

    Ah förstår, vad jobbigt. Förstår att det tar upp mycket av ens energi..har du gjort några andra livsförändringar som kan ha orsakat? Har inte själv erfarenhet av så oregelbundet, varit utan mens i nästan 2 år så är enbart haft nu de senaste två månaderna som jag haft :/

    Mm dyrt är det men känt att det varit värt för att ha lite koll när ägglossningen är, men blivit så testberoende att det inte heller är så bra...köpt clearblues ägglossningstest från apoteket, köpt båda ?vanlig? och en med dubbelindikator. Ska finnas billigare på nätet. Jag har börjat testa på dag 10 i cykeln, förra månaden lyckades jag dock aldrig få ngn fast gubbe utan enbart blinkande i 10 dagar och gav sedan upp. Men ska testa åter igen denna månad så man vet när det är dags :)

Svar på tråden BIM 29/9 med Rosenrot