• Anonym (Fråge­tecken­)
    Äldre 30 Oct 22:06
    9056 visningar
    39 svar
    39
    9056

    Vad händer om man hämnas på en psykopat?

    Hej. Låt oss ponera att det finns en psykopat i er närhet som gjort extremt mycket vidrigheter mot dig. Tillslut får du nog och känner ett enormt hämndbegär. Låt oss då säga att du faktiskt agerar på känslorna och hämnas på psykopaten på ett sätt som verkligen förnedrar psykopaten. Vad har du då att förvänta dig?

    Anledningen till varför jag frågar kommer senare i tråden. Så mata på med info och teorier!

  • Svar på tråden Vad händer om man hämnas på en psykopat?
  • Anonym (T)
    Äldre 30 Oct 22:21
    #1

    Med tanke på att psykopaten är gränslös så skulle jag inte ta risken.

    Vad stoppar en psykopat liksom?

    Otroligt obehagligt.

  • Anonym (Kim)
    Äldre 30 Oct 22:23
    #2

    Att förnedra en psykopat är nog bland det dummaste man kan göra, bokstavligen livsfarligt.

  • Anonym (Fråge­tecken­) Trådstartaren
    Äldre 30 Oct 22:27
    #3
    Anonym (Kim) skrev 2018-10-30 22:23:53 följande:

    Att förnedra en psykopat är nog bland det dummaste man kan göra, bokstavligen livsfarligt.


    Varför är det livsfarligt?
  • Anonym (Kim)
    Äldre 30 Oct 22:33
    #4
    Anonym (Frågetecken) skrev 2018-10-30 22:27:32 följande:
    Varför är det livsfarligt?
    Tja, de är nog benägna att hantera kränkningar på ett betydligt mer våldsamt sätt än "normalstörda". 
  • Anonym (Fråge­tecken­) Trådstartaren
    Äldre 30 Oct 22:57
    #5
    Anonym (Kim) skrev 2018-10-30 22:33:56 följande:

    Tja, de är nog benägna att hantera kränkningar på ett betydligt mer våldsamt sätt än "normalstörda". 


    Ok. Att de blir våldsamma med andra ord?
  • Anonym (drz)
    Äldre 30 Oct 23:08
    #6
    Anonym (Frågetecken) skrev 2018-10-30 22:57:53 följande:
    Ok. Att de blir våldsamma med andra ord?
    Finns ju en risk. Norrlänningar har ett fint uttryck, skjut gräv tig.
  • Anonym (Fråge­tecken­) Trådstartaren
    Äldre 30 Oct 23:14
    #7
    Anonym (drz) skrev 2018-10-30 23:08:37 följande:

    Finns ju en risk. Norrlänningar har ett fint uttryck, skjut gräv tig.


    Men alla psykopater är väl inte mördare? De flesta psykopater finns väl i vår vardag?
  • Anonym (Omgiv­en av psykop­ater)
    Äldre 30 Oct 23:14
    #8

    Läs boken som jag snott namn av!

    Minns inte riktigt, men går det att förnedra en psykopat? Är det inte en del av problem att de inte kan känna dessa känslor? Tror dock att hen skulle förstå att du har onda avsikter och därmed bestämma sig för att krossa dig fullständigt!!

  • Anonym (drz)
    Äldre 30 Oct 23:22
    #9
    +1
    Anonym (Frågetecken) skrev 2018-10-30 23:14:25 följande:
    Men alla psykopater är väl inte mördare? De flesta psykopater finns väl i vår vardag?
    Sant, Beror ju på hur illa personen tar vid sej.
    Skulle påstå att varenda människa kan mörda, gäller bara att driva dom till rätt punkt. Psykopater har ofta en kortare startsträcka.
  • Anonym (Fråge­tecken­) Trådstartaren
    Äldre 30 Oct 23:24
    #10
    Anonym (Omgiven av psykopater) skrev 2018-10-30 23:14:40 följande:

    Läs boken som jag snott namn av!

    Minns inte riktigt, men går det att förnedra en psykopat? Är det inte en del av problem att de inte kan känna dessa känslor? Tror dock att hen skulle förstå att du har onda avsikter och därmed bestämma sig för att krossa dig fullständigt!!


    Jag tror dock att psykopater kan känna sig förödmjukande eftersom att de har en extremt självcentrerad världsbild. Så det borde nog inte vara några problem för dem.

    Men just det där med att de vill krossa den som förnedrat dem är det jag är nyfiken på. Vad gör de egentligen när de riktat in sig på en person de vill krossa? Hur långt kan de gå i den processen?
Svar på tråden Vad händer om man hämnas på en psykopat?