• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Anonym (hemlisen)
    lilagrodautanben skrev 2018-12-19 21:54:15 följande:
    Jag också. Min pappa dog två dagar efter att min son fått en CPdiagnos så jag var skör innan.. börjar bli långtråkigt att va sjukskriven dock så hoppas på plugg i januari.

    Tack för pepp!!
    Kära du. 

    Bra att du planerar att sysselsätta sig. Själv upplever jag att man behöver lite vardag när det varit mycket svårigheter. 

    Kram
  • Anonym (E)
    lilagrodautanben skrev 2018-12-19 21:54:15 följande:

    Jag också. Min pappa dog två dagar efter att min son fått en CPdiagnos så jag var skör innan.. börjar bli långtråkigt att va sjukskriven dock så hoppas på plugg i januari.

    Tack för pepp!!


    Men usch, beklagar. Jag är också sjukskriven, varit det i snart ett år, vill börja jobba/plugga snart och bara få påbörja mitt liv, leva ?normalt? som alla andra. Väntat i flera år på att skaffa barn bara för att jag mått så dåligt, men nu vill jag inte vänta mer, känner väl tyvärr att jag nog alltid kommer vara skör. Man mår inte bättre av att längta så efter ett barn heller, kommer nog bli enormt ledsen om det inte tar sig redan den här månaden även om det inte är så stor chans. Vill gärna att det här skitåret ska avslutas på en fantastiskt sätt :) gud, jag har aldrig delat med mig av nåt på ett forum förut, känns rätt så bra ändå!

    Nångång vänder det och blir bra, nånstans får man tro det, även om det är svårt <3
  • lilagrodautanben
    Anonym (E) skrev 2018-12-19 22:08:54 följande:

    Men usch, beklagar. Jag är också sjukskriven, varit det i snart ett år, vill börja jobba/plugga snart och bara få påbörja mitt liv, leva ?normalt? som alla andra. Väntat i flera år på att skaffa barn bara för att jag mått så dåligt, men nu vill jag inte vänta mer, känner väl tyvärr att jag nog alltid kommer vara skör. Man mår inte bättre av att längta så efter ett barn heller, kommer nog bli enormt ledsen om det inte tar sig redan den här månaden även om det inte är så stor chans. Vill gärna att det här skitåret ska avslutas på en fantastiskt sätt :) gud, jag har aldrig delat med mig av nåt på ett forum förut, känns rätt så bra ändå!

    Nångång vänder det och blir bra, nånstans får man tro det, även om det är svårt <3


    Ja det är ju så. Varit sjukskriven i perioder i 7 år, aldrig lyckats jobba 3 månader i streck. Föddes av en bipolär mamma och en alkoholiserad pappa så antar det är det. Samt att jag har ptsd i grunden. Suttit på psyk när jag inte sovit.. så dessa forum är bra! Man får ut mycket!
  • lilagrodautanben
    Anonym (hemlisen) skrev 2018-12-19 22:07:25 följande:

    Kära du. 

    Bra att du planerar att sysselsätta sig. Själv upplever jag att man behöver lite vardag när det varit mycket svårigheter. 

    Kram


    Ja man behöver något att sysselsätta sig med! Annars blir man ju galen på riktigt.. kram!
  • oshark
    Doftljuset skrev 2018-12-19 21:46:12 följande:

    Det beror lite på att jag haft problem med mens. Den har varit oregelbunden, har otroliga smärtor både vid mens och ägglossning. Det har satt lite rädsla i mig. Gyn säger att det inte är nåt fel och allt ser bra ut. Ändå gnager det lite i mig. Nu är den regelbunden sedan ungefär 4 månader tillbaka. Tempat sedan i oktober. Det har fungerat bra.

    Min ÄL skulle ha/var i förra veckan. Natural cycels utsåg ett datum i helgen som var,  men så va en sticka positiv med stegring redan under veckan och då ändrades schemat i appen. Kanske då det funkar för den ska lära känna en... Tempen steg ju också och är fortfarande höjd sen dess. Kanske just såna här oroligheter man ska släppa. 


    När NC förutser ÄL kan man skita i om man är oregelbunden Så om du hade positivt ÄL-test förra veckan följt av en temphöjning som har hållt i sig hade du ju ÄL sista dagen med låg temp
  • Doftljuset
    oshark skrev 2018-12-20 09:42:22 följande:
    När NC förutser ÄL kan man skita i om man är oregelbunden Så om du hade positivt ÄL-test förra veckan följt av en temphöjning som har hållt i sig hade du ju ÄL sista dagen med låg temp

    Återstår och ser vad som sker denna månad :) NC hade ju förutspått en senare dag, men alla månader är ju inte på pricken och denna gång visade äl stickor och tempt annat. NC hakar ju på ;)


    Jag har i alla fall fått massor av "mens" symptom, så tror nog ingen befruktning skett och kroppen siktat sig på mens haha. Fast å andra sidan kanske inte befruktningen ens skett...  Tack för stöttning o hjälp :)

  • Doftljuset
    lilagrodautanben skrev 2018-12-19 22:51:34 följande:
    Ja man behöver något att sysselsätta sig med! Annars blir man ju galen på riktigt.. kram!
    Vi får stötta varandra där också :) Har precis börjat små jobba efter en lång sjukskrivning av utmattning och ångest.

    Vi får peppa varandra! Kram
  • Doftljuset
    oshark skrev 2018-12-18 23:12:23 följande:
    Jag har nyligen (augusti) slutat med p-piller så kroppen håller på och letar sig tillbaka till mitt normala. Innan p-piller (för ca 7 år sen) hade jag ca 6-veckorscykler. Tror kroppen håller på och ställer in sig på det igen för cykel 4 nu (är på CD4 i cykel 5 idag) var 43 dagsr med ÄL CD32. Så testar rosenrot för att se om jag kan få tidigare ÄL.

    Cykel 1 var 33 dagar med ÄL CD27

    Cykel 2 var 28 dagar med ÄL CD20

    Cykel 3 var 27 dagar med ÄL CD17

    Men tror som sagt ca 42 dagar är min kropps norm. Hoppas rosenroten kan ge mig ÄL nu v52/1 dock - min man veckopendlar så vi ses bara fredag natt till söndag eftermiddag.

    Såg nu att du hade svarat även här :) Intressant. Så kroppen har återgått till sin gamla rythm. Att den kan känna av och ställa om sig är häftig. Även om den inte alltid handlar efter hur man själv vill... Jag har en cycel på 37-38 dagar.


    Känns ibland som ingen förstår. För dom flesta har en på 28-kortare och hinner typ ha två innan man själv är i "kapp". Vad ger rosenroten för effekt?


    Ha en fin kväll

  • Anonym (E)
    Doftljuset skrev 2018-12-20 19:39:48 följande:

    Vi får stötta varandra där också :) Har precis börjat små jobba efter en lång sjukskrivning av utmattning och ångest.

    Vi får peppa varandra! Kram


    Känner ett litet inre lugn av att i till och med i en sånhär liten tråd är man inte ensam om att vara sjukskriven för utmattning och ångest, och samtidigt försöka bilda familj. Förstår inte varför jag har väntat så länge på att få det ?perfekta? tillfället för ett barn.

    Kram alla!
  • Doftljuset
    Anonym (E) skrev 2018-12-20 20:00:05 följande:
    Känner ett litet inre lugn av att i till och med i en sånhär liten tråd är man inte ensam om att vara sjukskriven för utmattning och ångest, och samtidigt försöka bilda familj. Förstår inte varför jag har väntat så länge på att få det ?perfekta? tillfället för ett barn.

    Kram alla!
    Det är så lätt tro man är ensam, särskilt när man har jobbiga känslor som känner för käka en till middag typ varje dag. Dock är man sällan ensam. 

    Jag vet ju inte mer om din livssituation än det du valt att berätta, men det kan  ju vara så att du inte varit mottaglig på det planet. Man kan ju önska sig saker, det gäller ju allt i livet, men ibland är man liksom inte redo starta resan. Visa resor tar liksom form när tiden är inne och man är bered på lite kasta sig ut. Om du förstår hur jag menar <3
Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis