• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Fröken W

    Hoppar gärna in här jag också. Vi försöker med ett syskon till vårt barn som är 2 år och 3 månader. I oktober fick jag ett tidigt missfall, gissningsvis så var jag i vecka 6. Jag fick mens som vanligt i november men har inte lyckats pricka in ägglossning efter det. Jag har långa cykler, 33-35 dagar, är på dag 40 nu. Ingen mens och negativt grav.test. Känns så trist just nu, vill bara bli gravid.

  • Doftljuset
    Fröken W skrev 2018-12-27 15:11:53 följande:

    Hoppar gärna in här jag också. Vi försöker med ett syskon till vårt barn som är 2 år och 3 månader. I oktober fick jag ett tidigt missfall, gissningsvis så var jag i vecka 6. Jag fick mens som vanligt i november men har inte lyckats pricka in ägglossning efter det. Jag har långa cykler, 33-35 dagar, är på dag 40 nu. Ingen mens och negativt grav.test. Känns så trist just nu, vill bara bli gravid.


    Välkommen!

    Beklagar ditt missfall.. 


    Har också lång menscykel,bara det i sig är frustration ibland. Du får nog i gång allt i rullning snart, kan ju ta lite tid på sig.  När i nov hade du mens? 


     


    Vill också bara bli gravid men mensen kom. Hur lång tid tog det för dig med förra?

  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Hej! Hoppar gärna in här med. Kör på anonymt ett tag då omgivningen inte känner till att vi planerar smått och vill slippa nyfikna frågor. Slutade med cerazette 10 dec. Trodde naivt att mensen skulle komma efter bara 2-3 dagar som den gjort tidigare vid uppehåll eller miss av piller men den har fortfarande inte dykt upp. Har gjort graviditetstest som varit negativa. Läst att det kan ta månader till år innan den kommer igång igen efter cerazette användning och denna gång har jag kanske även åldern emot mig. Blir 35. Var under 30 med mina två första. Den första tog ca 3 månader och den andra 2 månader och hade mellan 1 och 2 ätit p-piller i flera år även då. Har för mig att mensen kom igång inom 1 månad då. Ska bli intressant att se hur länge det dröjer nu även fast det även skrämmer mig ifall den inte kommer alls? Längtan den växer och växer för varje dag. Sambon längtar så han nästan spricker. Det är hans första. Vore hemskt sorgligt om det inte går vägen :/

  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Hej! Hoppar gärna in här med. Kör på anonymt ett tag då omgivningen inte känner till att vi planerar smått och vill slippa nyfikna frågor. Slutade med cerazette 10 dec. Trodde naivt att mensen skulle komma efter bara 2-3 dagar som den gjort tidigare vid uppehåll eller miss av piller men den har fortfarande inte dykt upp. Har gjort graviditetstest som varit negativa. Läst att det kan ta månader till år innan den kommer igång igen efter cerazette användning och denna gång har jag kanske även åldern emot mig. Blir 35. Var under 30 med mina två första. Den första tog ca 3 månader och den andra 2 månader och hade mellan 1 och 2 ätit p-piller i flera år även då. Har för mig att mensen kom igång inom 1 månad då. Ska bli intressant att se hur länge det dröjer nu även fast det även skrämmer mig ifall den inte kommer alls? Längtan den växer och växer för varje dag. Sambon längtar så han nästan spricker. Det är hans första. Vore hemskt sorgligt om det inte går vägen :/

  • Fröken W
    Doftljuset skrev 2018-12-27 21:09:35 följande:

    Välkommen!

    Beklagar ditt missfall.. 

    Har också lång menscykel,bara det i sig är frustration ibland. Du får nog i gång allt i rullning snart, kan ju ta lite tid på sig.  När i nov hade du mens? 

     

    Vill också bara bli gravid men mensen kom. Hur lång tid tog det för dig med förra?


    Ja, det är verkligen frustrerande att ha en så lång cykel. Det gör ju att man i princip bara har chans att bli gravid varannan månad. Mensen i november började 18 november, missfallet startade 20 oktober och jag blödde i 4-5 dagar.

    Med dottern blev jag gravid på första försöket och samma sak nu innan missfallet. Men då har jag ju också använt ägglossningstest för att pricka in äl. Men den här månaden så missade jag ägglossning, eller mer troligt så hade jag nog ingen ägglossning. Åh vad jag längtar!

    Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Hej! Hoppar gärna in här med. Kör på anonymt ett tag då omgivningen inte känner till att vi planerar smått och vill slippa nyfikna frågor. Slutade med cerazette 10 dec. Trodde naivt att mensen skulle komma efter bara 2-3 dagar som den gjort tidigare vid uppehåll eller miss av piller men den har fortfarande inte dykt upp. Har gjort graviditetstest som varit negativa. Läst att det kan ta månader till år innan den kommer igång igen efter cerazette användning och denna gång har jag kanske även åldern emot mig. Blir 35. Var under 30 med mina två första. Den första tog ca 3 månader och den andra 2 månader och hade mellan 1 och 2 ätit p-piller i flera år även då. Har för mig att mensen kom igång inom 1 månad då. Ska bli intressant att se hur länge det dröjer nu även fast det även skrämmer mig ifall den inte kommer alls? Längtan den växer och växer för varje dag. Sambon längtar så han nästan spricker. Det är hans första. Vore hemskt sorgligt om det inte går vägen :/

  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Oj den var så seg med att skicka så tryckte flera gånger och upptäckte nu att det kommit upp 3 inlägg av mig! Sorry!

  • Anonym (hemlisen)

    ÄL+11 idag.

    Gjorde ett early detection test Spöke, men inte med morgonurin som man skulle så här tidigt. Egentligen är imorgon första dagen man kan göra på en early detection test.

    Hursom, det blev iaf negativt. 

    Tror att det är negativt också. Har haft spända bröst sen ÄL+1, och tänker att om det kommer så snabbt är det nog bara gammal pms. 

    Men sambon hoppas och säger att man inte kan veta säkert.

    Tog en aw med polaren idag.

  • Anonym (E)
    Doftljuset skrev 2018-12-25 14:01:05 följande:

    GOD JUL ALLA!

    Hoppas ni hade en trevlig julafton.  Det hade jag trots värk. När jag skulle gå och lägga mig så fick jag som ett litet utbrott, jag är extra skör just nu men kan ofta annars också få det precis innan mensen eller ägglossningen. Någon som känner igen sig?? Det är som att kroppen vet att nu kommer det göra så galet ont ( Jag är ju en av dom som lider av svår mensvärk samt ägglossning). Utbrottet är som att all PMS samlas som ett vulkan utbrott, känner mig illamående, yrslig, får värk i kroppen, blir som febrig och framför allt jätte ledsen... 

    Vaknade senare under natten med mens. Så morgonen har bestått av tårar och skrik. Siktar in mig på nästa ÄL och tänker att vi ska nog vigda myset. Det var någon som nämnde Clearblue digitala ÄL- test? Ska man använda sig av enbart dom eller mixa? Ge mig tips 


    Åh, mensjävel! Fick min innan jul, flera dagar för tidigt, hade stora planer för hur jag skulle överraska mannen på julafton med ett plus. Har tack och lov inga pmsbesvär direkt, lite kortare i humöret bara sen får jag visserligen svåra smärtor vid mens men dom går över efter två dagar. Ska nog vara tacksam, verkar vara så många som lider.

    Måste läsa på om dessa digitala test, har ingen aning om hur dom funkar, fick precis hem ett paket med 40st äl-test (omg, fick ett ryck och tyckte att ja, jo varför inte) och 15 gravtest. Bara stickor iof. Testgalen är man, tror nästan att jag måste göra test, kan nog inte förlita mig på tempning. Jag sover alldeles för dåligt för det 2/6 dagar har jag kunnat göra ?godkända? mätningar, fast det kanske är normalt? Tempade du också?

    Hoppas du mår lite bättre nu, god jul i efterskott och god fortsättning istället :) nästa mens hoppas vi inte kommer!
  • Anonym (E)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2018-12-27 21:25:28 följande:

    Hej! Hoppar gärna in här med. Kör på anonymt ett tag då omgivningen inte känner till att vi planerar smått och vill slippa nyfikna frågor. Slutade med cerazette 10 dec. Trodde naivt att mensen skulle komma efter bara 2-3 dagar som den gjort tidigare vid uppehåll eller miss av piller men den har fortfarande inte dykt upp. Har gjort graviditetstest som varit negativa. Läst att det kan ta månader till år innan den kommer igång igen efter cerazette användning och denna gång har jag kanske även åldern emot mig. Blir 35. Var under 30 med mina två första. Den första tog ca 3 månader och den andra 2 månader och hade mellan 1 och 2 ätit p-piller i flera år även då. Har för mig att mensen kom igång inom 1 månad då. Ska bli intressant att se hur länge det dröjer nu även fast det även skrämmer mig ifall den inte kommer alls? Längtan den växer och växer för varje dag. Sambon längtar så han nästan spricker. Det är hans första. Vore hemskt sorgligt om det inte går vägen :/


    Välkommen! Kör också anonymt, lite läskigt att inte göra det nästan. Slutade också med mina piller i slutet av november, trodde verkligen jag skulle bli gravid direkt. Fick positivt äl-test precis när appen förutsade och allt kändes så bra, hade äl-smärtor och superömma bröst som jag aldrig upplevt innan. Tänkte verkligen att kroppen redan kommit igång och gör det den ska. Fick mens 4 dagar tidigare än jag trott och nu hoppas jag att jag redan har en regelbunden menscykel. Vill att det ska hända nu nu nu!

    Vi får hålla alla tummar och tår för att det går vägen och att kroppen kommer igång :D
Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis