• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Anonym (E)
    Anonym (hemlisen) skrev 2018-12-27 23:23:06 följande:

    ÄL+11 idag.

    Gjorde ett early detection test , men inte med morgonurin som man skulle så här tidigt. Egentligen är imorgon första dagen man kan göra på en early detection test.

    Hursom, det blev iaf negativt. 

    Tror att det är negativt också. Har haft spända bröst sen ÄL+1, och tänker att om det kommer så snabbt är det nog bara gammal pms. 

    Men sambon hoppas och säger att man inte kan veta säkert.

    Tog en aw med polaren idag.


    Man blir galen av alla symtom man känner, och så tankarna man har, ?näee, just den här smärtan i magen känner jag inte igen och visst fan luktar huset illa?? Haha. Dagarna från ägglossning till mens är tortyr, så jobbigt att gå och vänta!
  • Anonym (hemlisen)
    Anonym (E) skrev 2018-12-27 23:23:24 följande:
    Åh, mensjävel! Fick min innan jul, flera dagar för tidigt, hade stora planer för hur jag skulle överraska mannen på julafton med ett plus. Har tack och lov inga pmsbesvär direkt, lite kortare i humöret bara sen får jag visserligen svåra smärtor vid mens men dom går över efter två dagar. Ska nog vara tacksam, verkar vara så många som lider.

    Måste läsa på om dessa digitala test, har ingen aning om hur dom funkar, fick precis hem ett paket med 40st äl-test (omg, fick ett ryck och tyckte att ja, jo varför inte) och 15 gravtest. Bara stickor iof. Testgalen är man, tror nästan att jag måste göra test, kan nog inte förlita mig på tempning. Jag sover alldeles för dåligt för det 2/6 dagar har jag kunnat göra ?godkända? mätningar, fast det kanske är normalt? Tempade du också?

    Hoppas du mår lite bättre nu, god jul i efterskott och god fortsättning istället :) nästa mens hoppas vi inte kommer!
    Tänk om det var ett missfall? Eftersom mensen kom tidigt?
  • Anonym (hemlisen)
    Anonym (E) skrev 2018-12-27 23:40:59 följande:
    Man blir galen av alla symtom man känner, och så tankarna man har, ?näee, just den här smärtan i magen känner jag inte igen och visst fan luktar huset illa?? Haha. Dagarna från ägglossning till mens är tortyr, så jobbigt att gå och vänta!
    haha, jo lite så är det. Men denna gång tror jag tyvärr inte jag är gravid. Det är första försöket dessutom. Är än så länge bara halvbesatt, så försöker att inte bli helbesatt.

    Kommer troligen ha mens 31 dec eller 1 jan, så tänker, ska man festa på nyår? 
    Jag menar, är jag inte gravid vill jag ändå ta ett glas bubbel.

    Tjejen jag tog en aw med sade, det är lugnt, 2-3 öl om du nu är gravid i ett sådant tidigt skede är lugnt. 
  • Anonym (E)
    Anonym (hemlisen) skrev 2018-12-27 23:51:34 följande:

    Tänk om det var ett missfall? Eftersom mensen kom tidigt?


    Det har jag inte ens tänkt på, men tror inte det. Första försöket för oss och slutade med p-piller i slutet av november så det kanske inte är så konstigt att den kom ett par dagar tidigare. Men vem vet
    Anonym (hemlisen) skrev 2018-12-27 23:54:15 följande:

    haha, jo lite så är det. Men denna gång tror jag tyvärr inte jag är gravid. Det är första försöket dessutom. Är än så länge bara halvbesatt, så försöker att inte bli helbesatt.

    Kommer troligen ha mens 31 dec eller 1 jan, så tänker, ska man festa på nyår? 

    Jag menar, är jag inte gravid vill jag ändå ta ett glas bubbel.

    Tjejen jag tog en aw med sade, det är lugnt, 2-3 öl om du nu är gravid i ett sådant tidigt skede är lugnt. 


    Jag tror faktiskt inte att det är någon större fara om du tar några glas, är ju så många som har gjort både det ena och det andra innan dom ens misstänker att dom kan vara gravida. Men lyssna inte på mig, jag har ingen koll på det där, men det känns inte som en jätterisk, man bör väl kanske inte bli askalas dock ;)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (E) skrev 2018-12-27 23:23:24 följande:

    Åh, mensjävel! Fick min innan jul, flera dagar för tidigt, hade stora planer för hur jag skulle överraska mannen på julafton med ett plus. Har tack och lov inga pmsbesvär direkt, lite kortare i humöret bara sen får jag visserligen svåra smärtor vid mens men dom går över efter två dagar. Ska nog vara tacksam, verkar vara så många som lider.

    Måste läsa på om dessa digitala test, har ingen aning om hur dom funkar, fick precis hem ett paket med 40st äl-test (omg, fick ett ryck och tyckte att ja, jo varför inte) och 15 gravtest. Bara stickor iof. Testgalen är man, tror nästan att jag måste göra test, kan nog inte förlita mig på tempning. Jag sover alldeles för dåligt för det 2/6 dagar har jag kunnat göra ?godkända? mätningar, fast det kanske är normalt? Tempade du också?

    Hoppas du mår lite bättre nu, god jul i efterskott och god fortsättning istället :) nästa mens hoppas vi inte kommer!


    Tråkigt med mens samtidigt som man vill få den för att få igång kroppen. Hur länge har ni försökt? Hade en liknande tanke gällande julafton. Hade en förhoppning/dröm om att det skulle ta sig jättefort och plussa på julafton och överraska sambon med bästa julklappen men så blev det inte. Hade en massa symtom men det var negativt. Har ju läst om de som inte ens hunnit få tillbaka sin mens efter pillerstopp. Hoppades på att vara en av dem men nej :) kan tyvärr inget om äl tester. Lite nyfiken på hur de funkar dock men tänker att vi testar oss fram en eller par månader utan sen ska jag slå till med tester jag med.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (E) skrev 2018-12-27 23:33:13 följande:

    Välkommen! Kör också anonymt, lite läskigt att inte göra det nästan. Slutade också med mina piller i slutet av november, trodde verkligen jag skulle bli gravid direkt. Fick positivt äl-test precis när appen förutsade och allt kändes så bra, hade äl-smärtor och superömma bröst som jag aldrig upplevt innan. Tänkte verkligen att kroppen redan kommit igång och gör det den ska. Fick mens 4 dagar tidigare än jag trott och nu hoppas jag att jag redan har en regelbunden menscykel. Vill att det ska hända nu nu nu!

    Vi får hålla alla tummar och tår för att det går vägen och att kroppen kommer igång :D


    Tack! :) skriver på mobilen så sidan är lite svår att manövrera. Lättare att svara på inlägg för inlägg då jag inte kan scrolla upp under tiden jag svarar. Ser nu svaret på min fråga om hur länge ni försökt :) Känner igen mig i dina symtom. Vi har legat i intensivt sedan jag slutade med pillerna och dag 3 så fick jag en jättekonstig känsla nedtill i livmoder/äggstock arean. Var helt säker på att mensen var på väg och skyndade mig till jobbet för att kasta på mig skydd. Men den kom inte. Sen gick dagarna och det började sakta men säkert dyka upp symtom. Motvärk stundvis i äggstockar men främst i mitten precis vid kanten där en bit under naveln om ni förstår vad jag menar. Var säker på att det hade tagit sig då jag dessutom minns den känslan från min senaste graviditet även om det var länge sen nu. Sen kom dofterna någon dag senare. Kände en stark vitlöksdoft och det visade sig att sambon ätit vitlökssås timmar innan. Han hade ätit vid lunch och jag kände doften sent på kvällen. Dagen efter det kände jag på jobbet av dofter mycket starkare med men nu har det avtagit så hade väl med att p-pillerna gick ur kroppen att göra. Nu undrar jag bara när mensen kommer. Molvärken har i princip avtagit den med men hade ont igår. Det högg till riktigt ordentligt i ena äggstocken och värkte en stund men avtog sedan. Undrar om vi kommer att lyckas plussa i vår? Helst denna vår så det blir bebis redan i år! :)
  • Doftljuset
    Fröken W skrev 2018-12-27 21:25:26 följande:
    Ja, det är verkligen frustrerande att ha en så lång cykel. Det gör ju att man i princip bara har chans att bli gravid varannan månad. Mensen i november började 18 november, missfallet startade 20 oktober och jag blödde i 4-5 dagar.

    Med dottern blev jag gravid på första försöket och samma sak nu innan missfallet. Men då har jag ju också använt ägglossningstest för att pricka in äl. Men den här månaden så missade jag ägglossning, eller mer troligt så hade jag nog ingen ägglossning. Åh vad jag längtar!

    Hur länge har ni försökt?

    Min cykel verkar gå neråt? Regelbunden men gått från 38 till 36 nu, samt att det inte verkar vara lika många mens dagar. Har du alltid haft l¨ng cykel?

    Längtar verkligen också! <3 Nu har man hunnit tagga till liksom. Vi har försökt i 4 månader nu men vet faktiskt inte helt säkert om vi tajmat helt. Eller jo men tror inte jag har haft ägglossning varje månad. Idag gick vi faktiskt till apoteket, köpte ägglossningtest, vitaminer, tillskott, rosenrot,glidmedel. Jag vet inte om det är dumt, kanske man bara blir ännu ledsnare för kroppen inte ger med sig fast man måste ju hjälpa till lite på traven liksom....  

  • Doftljuset
    Anonym (E) skrev 2018-12-27 23:23:24 följande:
    Åh, mensjävel! Fick min innan jul, flera dagar för tidigt, hade stora planer för hur jag skulle överraska mannen på julafton med ett plus. Har tack och lov inga pmsbesvär direkt, lite kortare i humöret bara sen får jag visserligen svåra smärtor vid mens men dom går över efter två dagar. Ska nog vara tacksam, verkar vara så många som lider.

    Måste läsa på om dessa digitala test, har ingen aning om hur dom funkar, fick precis hem ett paket med 40st äl-test (omg, fick ett ryck och tyckte att ja, jo varför inte) och 15 gravtest. Bara stickor iof. Testgalen är man, tror nästan att jag måste göra test, kan nog inte förlita mig på tempning. Jag sover alldeles för dåligt för det 2/6 dagar har jag kunnat göra ?godkända? mätningar, fast det kanske är normalt? Tempade du också?

    Hoppas du mår lite bättre nu, god jul i efterskott och god fortsättning istället :) nästa mens hoppas vi inte kommer!
    Ja lite så kände jag också, man är ju så dubbel. Man blir glad att nånting i maskineriet verkar fungera men den är som en gammal vän som stör just nu. Det kan få ta semester ett tag nu och ge plats för nånting annat. 

    Wow, skulle kunnat vara jag som skrev det där. Jag har också köpt hem ägglossning- stickor(mannen skulle köpa digitalt men blev fel), så blir "vanliga" och finns grav test redo. Jag sover också väldigt dåligt en del nätter, istället för bli stressad över det så kör jag stickor också men måste ändå säga att tempandet verkar stämma ganska bra ( trots att visa inte får räknas för sömnen är ojämn)..Tog också gravtest på julafton - vore ju så kul om det var ett plus! Man tror ju man lever i en film ibland haha... 
  • Fröken W
    Doftljuset skrev 2018-12-28 20:36:02 följande:

    Min cykel verkar gå neråt? Regelbunden men gått från 38 till 36 nu, samt att det inte verkar vara lika många mens dagar. Har du alltid haft l¨ng cykel?

    Längtar verkligen också! <3 Nu har man hunnit tagga till liksom. Vi har försökt i 4 månader nu men vet faktiskt inte helt säkert om vi tajmat helt. Eller jo men tror inte jag har haft ägglossning varje månad. Idag gick vi faktiskt till apoteket, köpte ägglossningtest, vitaminer, tillskott, rosenrot,glidmedel. Jag vet inte om det är dumt, kanske man bara blir ännu ledsnare för kroppen inte ger med sig fast man måste ju hjälpa till lite på traven liksom....  


    Det är ju skönt om den blir kortare. Jag har alltid haft längre cykler, runt 30-32 dagar. Men sedan 2014 har den blivit längre och ibland hoppar den t.o.m. över en månad. Och det blir man verkligen tokig på när man försöker bli gravid. Att den blivit längre sedan 2014 är jag säker på att det beror på mitt jobb. Jag blev färdig med min utbildning i början av 2014 och jobbet är väldigt stressigt. Jag har längre ledigheter då och då och då kommer mensen som tidigare, 30-32 dagars cykler.

    När tror du att det är dags för nästa ägglossning?
  • Anonym (hemlisen)
    Fröken W skrev 2018-12-29 00:14:06 följande:
    Det är ju skönt om den blir kortare. Jag har alltid haft längre cykler, runt 30-32 dagar. Men sedan 2014 har den blivit längre och ibland hoppar den t.o.m. över en månad. Och det blir man verkligen tokig på när man försöker bli gravid. Att den blivit längre sedan 2014 är jag säker på att det beror på mitt jobb. Jag blev färdig med min utbildning i början av 2014 och jobbet är väldigt stressigt. Jag har längre ledigheter då och då och då kommer mensen som tidigare, 30-32 dagars cykler.

    När tror du att det är dags för nästa ägglossning?
    Men vadå, tror du cyklerna rubbas för man har stressigt jobb? Skrikandes Det är väl sant. Men känns så hemskt.

    Själv fick jag mens idag. På dag 25, konstigt. Hade ÄL enligt ägglossningstest den 16 december, hur kan jag då få mens idag 28 dec? Kanske inte ens hade ägglossning, allt är så konstigt.
Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis