• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Anonym (Tummen)
    Doftljuset skrev 2019-01-13 12:49:19 följande:

    Du behöver ha 2 decimaler :) Det kan ta ett tag innan den lär känna din kropp, försök hålla dig runt samma tid varje dag så kommer du börja se mönster.

     

    Hejja dig! 


    Tack snälla!! :D
  • fannylinnea
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-13 12:52:51 följande:
    Har 8 dagar till mens nu. Så tror det är för tidigt ännu. Men kanske är en bra grej med :) då kan man testa negativt och sen sluta känna efter :))*skrattar* sen kan man ta ett vid bim och bli överraskad om det skulle vara så :)
    Jag skulle försöka att vänta några dagar till i alla fall :)
    Hoppas att du får ditt efterlängtade plus!
  • Doftljuset
    Värphönan skrev 2019-01-12 17:29:56 följande:

    Förstår dig helt och hållet! Fick veta att en på jobbet ska bli pappa i vår. Blev glad för hans skull men blev tårögd för min egen skull. Fick nästan gå ifrån för jag höll på att tappa kontrollen över känslorna. 


    Det är en liten sorg varje gång någon berättar att de ska ha barn och man inser att man hade kunnat va mammalediga samtidigt, om det nu hade gått som planerat. Har massa stress i mitt liv som säkert påverkar, samtidigt som det föds massa ungar i krigstider och det är ju en stressad situation om något! 


    Jag tar rosenrot och multivitamin med folsyra och håller tummarna för att februari är månaden vi får plus. Vi sexar lite sporadiskt runt äl. Har svårt att få min man att förstå att det vore bra om vi gjorde det iaf varannan dag innan äl.


    Håller tummarna för dig doftljuset att det tar sig snart!


    Så är det verkligen! Tack för du förstår.
    Man blir så väldigt glad men så sjunker man själv mer och mer, vet inte heller riktigt vad man ska göra av dom känslorna. 

    Hejja oss! Håller tummarna för er också. 


    Känner igen det där, svårt det där, takes two to tango liksom. Dom sitter ju på det värdefulla tills det når oss så att säga .. 


    FruW85 skrev 2019-01-12 16:52:15 följande:
    Jag förstår dina känslor, jag känner samma sak och jag tror det är helt naturligt. Klart man är glad för andra, men det tar ju inte bort alla negativa känslorna för det. 

    Jag har också hört det där om stress, men jag vet inte. Med tanke på hur stressade folk är idag så borde ju ingen bli gravid i så fall? Jag tänker så att det nog är värre att fundera för mycket kring det än att faktiskt vara lite stressad. Sedan är det ju klart bäst att hela tiden må toppenbra och sköta allt i livet helt perfekt, men vem har ett sådant liv?

    Jag vet inte riktigt när jag har haft/ska ha äl, så vi har kört varje till varannan dag sedan jag slutade blöda.. Efter lite googling så verkar det inte spela SÅ stor roll om man kör varje eller varannan men jag hade gärna velat prickat in varje kring äl, bara för att det känns bättre hehe..
    Tack :) Vill bara skriva tack. Ditt svar  vad precis vad som behövdes i alla avseenden. Man känner sig så liten och det blir sån tabu att ha dessa känslor. Fast som du säger så är det nog säkerligen ingenting fel i dom, helt naturligt. 

    Känner också så, man vill så gärna pricka runt ÄL i alla fall :) Inte låta någon dag gå till spillo liksom..
  • Doftljuset

    Oj, vet inte varför bilderna blir så stora alltid. Hur skulle ni se på dessa bilder? Dom är inte positiva riktigt än va? Jag ska ha äl 18/1 enligt NC och CLUE.  Enligt FF ska jag ha på tisdag men den vet jag inte om den känner mig kropp så värst än, kanske. Det jag oroar mig för, om jag uppfattar ett test som positiv så ändra ju hela NC sig om jag knappar in ÄL.


    Vet att ni är några som är bra på hur dom olika ÄL funkar, NC funkar osv. Jag ska hämta ut Clearblue monitor ÄL i dagarna, kanske ger mig bättre resultat. Någon som använt den ? 


     


    Ha en fin söndag alla! Hejja oss

  • Anonym (Mys 4/1)
    fannylinnea skrev 2019-01-13 13:05:17 följande:

    Jag skulle försöka att vänta några dagar till i alla fall :)

    Hoppas att du får ditt efterlängtade plus!


    Ja men jag väntar :) men det är som att ha choklad hemma men inte få äta:'D
  • fannylinnea
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-13 13:42:56 följande:
    Ja men jag väntar :) men det är som att ha choklad hemma men inte få äta:'D
    Haha! Så sant :'D Jag är så j ä v l a otålig själv.
    Har bestämt mig för att hädanefter ska jag inte testa innan bim. Min hjärna spelar mig alltid spratt. Vi får väl se hur det går, men jag ska försöka i alla fall!

    Har inte bim förrän om en vecka... Hoppas hoppas att jag plussar. Men för varje månad som går och jag inte blir gravid släcks hoppet mer o mer :( Har ni försökt länge?
  • Anonym (E)
    Doftljuset skrev 2019-01-13 13:39:09 följande:

    Oj, vet inte varför bilderna blir så stora alltid. Hur skulle ni se på dessa bilder? Dom är inte positiva riktigt än va? Jag ska ha äl 18/1 enligt NC och CLUE.  Enligt FF ska jag ha på tisdag men den vet jag inte om den känner mig kropp så värst än, kanske. Det jag oroar mig för, om jag uppfattar ett test som positiv så ändra ju hela NC sig om jag knappar in ÄL.

    Vet att ni är några som är bra på hur dom olika ÄL funkar, NC funkar osv. Jag ska hämta ut Clearblue monitor ÄL i dagarna, kanske ger mig bättre resultat. Någon som använt den ? 

     

    Ha en fin söndag alla! Hejja oss


    Jag skulle vilja säga att de är positiva! Åtminstone kommer det bli positivt på ett test senare under dagen tror jag :D heja! NC är bra på att förvirra en när det hoppar runt jämt, hoppet går ur en ibland och ibland så är det bara yes! Nu kör vi!
  • Anonym (10)
    Doftljuset skrev 2019-01-13 13:39:09 följande:

    Oj, vet inte varför bilderna blir så stora alltid. Hur skulle ni se på dessa bilder? Dom är inte positiva riktigt än va? Jag ska ha äl 18/1 enligt NC och CLUE.  Enligt FF ska jag ha på tisdag men den vet jag inte om den känner mig kropp så värst än, kanske. Det jag oroar mig för, om jag uppfattar ett test som positiv så ändra ju hela NC sig om jag knappar in ÄL.

    Vet att ni är några som är bra på hur dom olika ÄL funkar, NC funkar osv. Jag ska hämta ut Clearblue monitor ÄL i dagarna, kanske ger mig bättre resultat. Någon som använt den ? 

     

    Ha en fin söndag alla! Hejja oss


    Jag skulle gissa mer som FF än NC. Men ingen av apparna kan ju veta i förväg, därav gör man ÄL-test. Jag tycker de där ser positiva ut. Och det spelar ju egentigen ingen roll om NC flyttar på ÄL, du vet ju när tempen höjs att ny har ÄL varit så bara stt ligga på till temphöjningen kommer!
  • Anonym (Mys 4/1)
    fannylinnea skrev 2019-01-13 14:26:12 följande:

    Haha! Så sant :'D Jag är så j ä v l a otålig själv.

    Har bestämt mig för att hädanefter ska jag inte testa innan bim. Min hjärna spelar mig alltid spratt. Vi får väl se hur det går, men jag ska försöka i alla fall!

    Har inte bim förrän om en vecka... Hoppas hoppas att jag plussar. Men för varje månad som går och jag inte blir gravid släcks hoppet mer o mer :( Har ni försökt länge?


    Nej vi har mer sagt händer det så händer det. Så man inte sätter nån press på sig. För man vill ju inte bli besviken. Så vi kör enbart appar som berättar när det är dags att mysa. Men vi myser på ändå även om det inte är ÄL så klart:) man vet ju aldrig liksom :) idag har jag fått ökade flytningar också vilket jag inte brukar ha efter ÄL. Och hunger! Har mått små illa vid tanken på mat eller inre ens varit hungrig men idag linger den ihärdigt. Har inte ätit än dock men har startat ugnen nu då jag tidigare underlagen delade illamående med hungern. Nu har mitt illamående tagit paus så passar på att äta innan det kommer igen :)
  • Anonym (E)
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-13 15:11:13 följande:

    Nej vi har mer sagt händer det så händer det. Så man inte sätter nån press på sig. För man vill ju inte bli besviken. Så vi kör enbart appar som berättar när det är dags att mysa. Men vi myser på ändå även om det inte är ÄL så klart:) man vet ju aldrig liksom :) idag har jag fått ökade flytningar också vilket jag inte brukar ha efter ÄL. Och hunger! Har mått små illa vid tanken på mat eller inre ens varit hungrig men idag linger den ihärdigt. Har inte ätit än dock men har startat ugnen nu då jag tidigare underlagen delade illamående med hungern. Nu har mitt illamående tagit paus så passar på att äta innan det kommer igen :)


    Låter som vi ligger rätt lika i tid nu, är på äl+8 idag. En app säger att mensen ska komma imorgon och en annan om en hel vecka, så går efter äl nu bara. Fan om jag ens haft nån, NC har inte kunnat bekräfta nåt då jag inte fått nån temphöjning men jag har å andra sidan inte kunnat mäta så mycket, så det kanske inte betyder nåt.

    Har inte haft några kroppsliga symtom sen äl, tycker jag känner av äl väldigt väl, brösten ömmar och det krampar nästan i magen på mig. Tuttarna har varit lite småömma sen äl men igårkväll bara small det till och nu har jag skitont. Fick mensvärk idag, det kommer och går och nu på förmiddagen började jag må väldigt illa och kände mig yr, trött som fasen med. Och nu när jag tänker efter så sover jag ännu sämre än vad jag brukar göra!

    HOPPAS att det betyder nåt nu och att det inte bara är inbillning, vad man känner efter alltså! Haha.

    Tog världens onödigaste gravtest i förrgår, på kvällen dessutom, asså ja nä, finns inget att säga, haha - kränkande negativt. Är testgalen :)
Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis