• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Anonym (10)
    Anonym (E) skrev 2019-01-14 13:08:47 följande:

    Är jätteledsen idag, har lagt mig i sängen och bara glor upp i taket, negativt gravtest i morse, finns inte nåt att tvivla på. Försöker tänka att det är alldeles för tidigt än, är bara på äl+9, men känslorna tar över. Är inne i en medelsvår depressiv period som det så fint står i journalen så jag har väldigt lätt för att tänka negativt och blir väldigt nedslagen av små saker just nu. Och min katt har skitit på golvet.

    Enligt flo är bim imorgon, har noll känningar för det och det är skönt. Dock litar jag mer på NC i den aspekten, enligt den är bim om först sju dagar. Försöker hålla hoppet uppe <3


    Som du säger är det för tidigt. Ägget kanske inte ens har fäst ännu!

    Flo går de på tempen? För annars kan du ju inte lita på dem alls. Jag har NC och FF och de säger alltid att BIM är samma dag.
  • Anonym (E)
    Anonym (10) skrev 2019-01-14 13:22:27 följande:

    Som du säger är det för tidigt. Ägget kanske inte ens har fäst ännu!

    Flo går de på tempen? För annars kan du ju inte lita på dem alls. Jag har NC och FF och de säger alltid att BIM är samma dag.


    Har knappt tempat en månad ännu och har bara lagt in det i NC, precis tagit hem FF, så flo ser jag lite mellan fingrarna. Osäker på att jag ens haft äl den här månaden då det inte skett nån temperaturhöjning, men hade inte möjlighet att mäta korrekt runt den tiden då äl-testerna visade positivt och dagarna efter så jag är lite vilsen överlag just nu. Väntar till fredag innan jag testar igen :)
  • Anonym (10)
    Anonym (E) skrev 2019-01-14 14:10:44 följande:

    Har knappt tempat en månad ännu och har bara lagt in det i NC, precis tagit hem FF, så flo ser jag lite mellan fingrarna. Osäker på att jag ens haft äl den här månaden då det inte skett nån temperaturhöjning, men hade inte möjlighet att mäta korrekt runt den tiden då äl-testerna visade positivt och dagarna efter så jag är lite vilsen överlag just nu. Väntar till fredag innan jag testar igen :)


    Du vill/kan inte slänga upp en kurva?
  • Anonym (Hjälp :()

    Hej på er alla !!

    Måste bara flika in då jag känner mig lite stressad o har klump i magen :( jag får konstant frågan ? när ska ni skaffa barn? eller ? vad väntar ni på? jag är såååååå trött på frågan de stressar mig på riktigt jag orkar inte !! Har ni några tips på vad man kan svara så d håller tyst!? Vi är igång med bebisverkstaden men d går lite trögt men vi kämpar på men tycker d är jobbigt när alla frågar!

    Har liksom sagt att d blir när d blir och de kommer du märka när vi skaffar barn men har ni några tips eller vad känner ni blir inte ni stressade av frågan !?

    Hjälp :(

  • oshark
    Anonym (Hjälp :() skrev 2019-01-14 17:09:24 följande:

    Hej på er alla !!

    Måste bara flika in då jag känner mig lite stressad o har klump i magen :( jag får konstant frågan ? när ska ni skaffa barn? eller ? vad väntar ni på? jag är såååååå trött på frågan de stressar mig på riktigt jag orkar inte !! Har ni några tips på vad man kan svara så d håller tyst!? Vi är igång med bebisverkstaden men d går lite trögt men vi kämpar på men tycker d är jobbigt när alla frågar!

    Har liksom sagt att d blir när d blir och de kommer du märka när vi skaffar barn men har ni några tips eller vad känner ni blir inte ni stressade av frågan !?

    Hjälp :(


    Om du vågar (lättare sagt än gjort) skulle jag säga precis det du säger. "Det stressar mig att alltid få den här frågan och är inte speciellt hjälpsamt. Jag förstår att du menar väl men jag skulle uppskatta om du slutade fråga. När vi skaffar barn kommer du att få veta det."
  • Anonym (Biso)
    Anonym (Hjälp :() skrev 2019-01-14 17:09:24 följande:

    Hej på er alla !!

    Måste bara flika in då jag känner mig lite stressad o har klump i magen :( jag får konstant frågan ? när ska ni skaffa barn? eller ? vad väntar ni på? jag är såååååå trött på frågan de stressar mig på riktigt jag orkar inte !! Har ni några tips på vad man kan svara så d håller tyst!? Vi är igång med bebisverkstaden men d går lite trögt men vi kämpar på men tycker d är jobbigt när alla frågar!

    Har liksom sagt att d blir när d blir och de kommer du märka när vi skaffar barn men har ni några tips eller vad känner ni blir inte ni stressade av frågan !?

    Hjälp :(


    Var ärlig och säg att ni försöker men att det inte tar sig.

    Bättre psykiskt för då slutar folk tjata och dom vet varför man kanske inte är så pepp varje dag.

    Folk frågar mig när jag ska skaffa barn och då är jag ärlig för det blir en inre stress för mig att ljuga om allt.

    Men om du inte vill vara ärlig så säg stt barn inte finns på agendan och att ni spar till en resa eller nåt
  • Doftljuset
    Anonym (E) skrev 2019-01-13 21:30:11 följande:
    Håller tummarna att det tar sig nu :D

    Åh tack! 


     


    Idag gav inga test utslag, testade även Clearblue ägglossning test men inga utslag/glad gubbe. Blir så tokig i skallen. Så kanske var negativt igår ändå.
    Fattar ingenting..... 

    Tempen har inte dragit iväg, den har höjts men ligger under strecket och går enligt kurvan. Så ägglossningen är nog senare i veckan.

  • Anonym (E)
    Anonym (10) skrev 2019-01-14 16:34:52 följande:
    Du vill/kan inte slänga upp en kurva?


    Det går mycket upp och ner och jag, försöker fortfarande hitta ett sett för mig att tempa, sover så illa så jag har jättesvårt att tempa vid samma tid. Sista tiden har jag börjat mäta den första gången jag vaknar, runt 4 och då har jag fått fyra h sömn i streck. Tyvärr blir det nog inte bättre än den lösningen innan jag får bukt med sömnen. Snällt av dig att vilja titta :) Har strukit vissa mätningar då dom kan bli lite väl höga ibland, men gör jag det så blir det inte mycket av en graf kvar, vet inte hur jag ska göra riktigt.


  • Doftljuset
    Anonym (E) skrev 2019-01-14 13:08:47 följande:

    Är jätteledsen idag, har lagt mig i sängen och bara glor upp i taket, negativt gravtest i morse, finns inte nåt att tvivla på. Försöker tänka att det är alldeles för tidigt än, är bara på äl+9, men känslorna tar över. Är inne i en medelsvår depressiv period som det så fint står i journalen så jag har väldigt lätt för att tänka negativt och blir väldigt nedslagen av små saker just nu. Och min katt har skitit på golvet.

    Enligt flo är bim imorgon, har noll känningar för det och det är skönt. Dock litar jag mer på NC i den aspekten, enligt den är bim om först sju dagar. Försöker hålla hoppet uppe <3


    <3 Skickar dig en stor styrkekram. 
    Anonym (E) skrev 2019-01-13 21:30:11 följande:
    Håller tummarna att det tar sig nu :D

    Åh tack! 


     


    Idag gav inga test utslag, testade även Clearblue ägglossning test men inga utslag/glad gubbe. Blir så tokig i skallen. Så kanske var negativt igår ändå.
    Fattar ingenting..... 

    Tempen har inte dragit iväg, den har höjts men ligger under strecket och går enligt kurvan. Så ägglossningen är nog senare i veckan.

  • Anonym (Hjälp :()

    Tack så mycket Biso & Oshark !!! De klart de är enklast o vara ärlig men man känner ju att man vill inte dela med sig till alla hur det egentligen går men jag ska försöka så gott jag kan med o vara ärlig stort tack :)

Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis