• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Anonym (Hjälp :()

    Tack så mycket Biso & Oshark !!! De klart de är enklast o vara ärlig men man känner ju att man vill inte dela med sig till alla hur det egentligen går men jag ska försöka så gott jag kan med o vara ärlig stort tack :)

  • Anonym (E)
    Doftljuset skrev 2019-01-14 17:42:31 följande:

    <3 Skickar dig en stor styrkekram. Åh tack! 

     

    Idag gav inga test utslag, testade även Clearblue ägglossning test men inga utslag/glad gubbe. Blir så tokig i skallen. Så kanske var negativt igår ändå.

    Fattar ingenting..... 

    Tempen har inte dragit iväg, den har höjts men ligger under strecket och går enligt kurvan. Så ägglossningen är nog senare i veckan.


    Men testerna blir väl svaga efter att de har stegrat så det är väl kanske i sin ordning? Jag kan dock inte så mycket om tempning så där vågar jag inte uttala mig hur fort stegringen ska ske.
  • Doftljuset
    Anonym (E) skrev 2019-01-14 19:25:18 följande:
    Men testerna blir väl svaga efter att de har stegrat så det är väl kanske i sin ordning? Jag kan dock inte så mycket om tempning så där vågar jag inte uttala mig hur fort stegringen ska ske.

    Jag tänker vi har sex veckan ut haha så blir det inte mer eller mindre. Undra varför test linjerna MÅSTE ha samma färg. Hel dumt. 


    Tempen kan höjs om några dar? Någon som vet nåt om detta?

    Hur går det för dig E? <3

  • lisohl
    Anonym (Hjälp :() skrev 2019-01-14 17:09:24 följande:

    Hej på er alla !!

    Måste bara flika in då jag känner mig lite stressad o har klump i magen :( jag får konstant frågan ? när ska ni skaffa barn? eller ? vad väntar ni på? jag är såååååå trött på frågan de stressar mig på riktigt jag orkar inte !! Har ni några tips på vad man kan svara så d håller tyst!? Vi är igång med bebisverkstaden men d går lite trögt men vi kämpar på men tycker d är jobbigt när alla frågar!

    Har liksom sagt att d blir när d blir och de kommer du märka när vi skaffar barn men har ni några tips eller vad känner ni blir inte ni stressade av frågan !?

    Hjälp :(


    Tråkigt att folk inte kan låta bli att fråga! Jag skulle svara ?Det är vår ensak!?
  • Doftljuset
    lisohl skrev 2019-01-14 20:12:48 följande:
    Tråkigt att folk inte kan låta bli att fråga! Jag skulle svara ?Det är vår ensak!?

    Vet ju inte hur du är som person men jag skulle lätt kunna säga det har inte du med att göra. Jag har också sagt till våra nära att jag liksom inte vill ha den fråga. Dom vet att vi vill ha barn och det är allt dom behöver veta liksom.. För dom lär ju ändå få veta när det är dags om så blir fallet 

    Sen tycker jag vuxna människor idag borde veta bättre än fråga den frågan hej vilt, även om det är att väl mening och förmodligen för dom ser er som bra kandidater <3 Det är en högst personlig sak och för alla är det inte lika enkel som andras " vi bara tittar på varandra så blir jag med barn"

    ( haha förlåt om jag låter bitter. Jag är sur på ÄL testen - kräver olika färger. Blir tokig snart)

  • Anonym (Hjälp :()

    Doftljuset: Du har helt rätt !!! <3

    Tro mig jag har sagt de är vår ensak, jag har tillomed fått kommentaren ? skjuter din man lösa skott eller ? fyfan vad arg man blev asso !!!! Folk fattar inte att vissa kanske har det lite svårare än andra !

    Haha nej herregud förstår dig helt !! Jag körde med clearblues digitala o dem dagen jag kände av magen lite extra tog jag en på morgonen o en när jag kom hem från jobbet vid 17 då hade jag en fast smiley :) så nu får ägglossning på 11-12 dagen har jag räknat ut tack vare CB , testa du med en gång , lite dyrare men då vet man säkert , håller tummar för dig <3

  • Anonym (E)
    Doftljuset skrev 2019-01-14 20:02:16 följande:

    Jag tänker vi har sex veckan ut haha så blir det inte mer eller mindre. Undra varför test linjerna MÅSTE ha samma färg. Hel dumt. 

    Tempen kan höjs om några dar? Någon som vet nåt om detta?

    Hur går det för dig E? <3


    Ja, kör på så slipper man oroa sig ;) håller helt med med de där strecken, skitsvårt att avgöra ju! Kontrollstrecket och teststrecket är för långt ifrån varandra på stickan för att jag ska kunna jämföra dem när det behöver vara så noga.

    Mår bättre nu, har tappat hoppet på den här månaden, vet inte riktigt varför, en känsla bara. Lite skönare att man inte tror på ett plus om det sen inte blir nåt den här gången. Är på CD25 idag och förra månaden blev det bara 24 dagar men har noll koll på min cykel fortfarande. Har inga känningar på att mensen är på g, har bara ont i brösten. Tänkte testa på fredag igen och hoppas på ett litet plus annars vill jag ha mensen på måndag för en liten bekräftelse på att kroppen fungerar och har en någorlunda rytm. <3
  • Doftljuset
    Anonym (Hjälp :() skrev 2019-01-14 20:48:58 följande:

    Doftljuset: Du har helt rätt !!! <3

    Tro mig jag har sagt de är vår ensak, jag har tillomed fått kommentaren ? skjuter din man lösa skott eller ? fyfan vad arg man blev asso !!!! Folk fattar inte att vissa kanske har det lite svårare än andra !

    Haha nej herregud förstår dig helt !! Jag körde med clearblues digitala o dem dagen jag kände av magen lite extra tog jag en på morgonen o en när jag kom hem från jobbet vid 17 då hade jag en fast smiley :) så nu får ägglossning på 11-12 dagen har jag räknat ut tack vare CB , testa du med en gång , lite dyrare men då vet man säkert , håller tummar för dig <3


    Usch vad tröttsamma visa människor kan vara. Som att det gör att någon kommer skjuta skarpare av en sån kommentar!

    Jag testa igår o då va testet positivt, la ut det högre upp i tråden. För mig ser det verkligen positivt ut, tidigare dag än vad NC och tidigare än äl brukar va men still, ser verkligen positivt. Idag testade jag CB o då fick jag en rund ring. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Känns som äl inte varit då
  • Anonym (E)
    Anonym (Hjälp :() skrev 2019-01-14 20:48:58 följande:

    Doftljuset: Du har helt rätt !!! <3

    Tro mig jag har sagt de är vår ensak, jag har tillomed fått kommentaren ? skjuter din man lösa skott eller ? fyfan vad arg man blev asso !!!! Folk fattar inte att vissa kanske har det lite svårare än andra !

    Haha nej herregud förstår dig helt !! Jag körde med clearblues digitala o dem dagen jag kände av magen lite extra tog jag en på morgonen o en när jag kom hem från jobbet vid 17 då hade jag en fast smiley :) så nu får ägglossning på 11-12 dagen har jag räknat ut tack vare CB , testa du med en gång , lite dyrare men då vet man säkert , håller tummar för dig <3


    Men vafan säger folk? Hade blivit helt ställd och suttit som en fån och bara glott. Förstår att du blir ledsen och stressad :( har själv svårt att komma på bra och vassa svar i ögonblicket det händer och tänker efteråt att ja, så och så skulle jag sagt!

    Men jag instämmer med vad övriga sagt. Säg till med skärpa och en isande blick nästa gång ?sköt du ditt så sköter jag mitt?. Märkligt att folk inte förstår hintar, man ska ju inte behöva bli förbannad och skälla ut dem innan de förstår.

    Hur länge har ni försökt? :) här inne får man massa fin stöttning <3
  • Anonym (Hjälp :()

    Doftljuset : jaa förlåt mig nu såg jag de ! Såg verkligen positivt ut ! Men kämpa på ge inte upp tog mig 4 månader o få klämm på min ägglosning och såklart hjälpte Rosenrot till ;) har du testat de ?

    E: jaa man blir fan less asso !!!:( !! Jaa men precis man får så massa bra tips och alla här är så fina :) jag tog ut min kopparspiral i juli så skulle nog säga har försökt smått sen i augusti men nu i januari lyckades vi spika ÄL o hade en massa mys under o dagen efter ÄL så får se ifall de tagit sig, har beräknad mens den 24 är ju sååå ivrig på o testa, har haft lite ont o stickningar i magen men jag vet inte ifall d är en inbillning men får hoppas <3 själv då hur går det för dig? Oxå första barnet ? Hur länge har ni försökt ?

Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis