• Anonym (Häng med mig!)

    Någon mer som vill sluta med läsk/cola den 1 januari?

    Jag skulle behöva hjälp, pepp och stöd för att sluta med cola och vet att det finns fler än jag som förmodligen borde lägga av med cola också. Tror ni på att dra ner på det först eller sluta rakt av? Ska jag få dricka det ibland eller kommer det bara att dra ner mig i träsket igen? Skulle tycka att det vore trevligt att hänga med några andra här som också lägger ner läsken.

  • Svar på tråden Någon mer som vill sluta med läsk/cola den 1 januari?
  • Grande Rock

    Så där ja, då kör vi. Nyårsafton var trevlig, höll mig från sötdrickan, även om jag kompenserade det med ett några öl till nyårsmiddagen och lite whisky till kaffet.

    Positiv bieffekt om vi lyckas sluta med läskdrickandet; mindre pant att ta hand om = 


    Att tro är att inte veta
  • Anonym (Hm)
    Grande Rock skrev 2019-01-01 04:31:37 följande:
    Så där ja, då kör vi. Nyårsafton var trevlig, höll mig från sötdrickan, även om jag kompenserade det med ett några öl till nyårsmiddagen och lite whisky till kaffet.

    Positiv bieffekt om vi lyckas sluta med läskdrickandet; mindre pant att ta hand om = 
    Bra det
  • snöblask

    Här är en till. Gjorde lika förra året då höll jag ut till mars/april då vi åkte på solsemester. Ingen cola from idag och så länge jag klarar. All annan läsk är tillåten för som några av er varit inne på så blir det inte samma mängder. För det för tändernas skull :) samt kost och livsstil i övrigt såklart.

  • Anonym (jag och dotra)

    Jag och min vuxna dotter ska också sluta med läsk men även godis. 

    Tvärt av är bäst för oss iaf, annars faller man dit så lätt. Hon tjuvstartade lite före nyår, men åt cheesecake på nyår. Men nu är det stopp. För oss är det både viktnedgång, men också hälsan iom att hälsan påverkas av vikten också. 

  • Anonym (Lea)

    Ersätt det med kaffe. Det är koffeinet som triggar ditt beroende. Måttligt med kaffe har hälsofrämjande egenskaper. Men ta inget socker i.

  • Anonym (Häng med mig!)

    Gott nytt år!

    Idag börjar det för oss alla förutom Grande Rock som tjuvstartade igår. Skrattande

    Jag har precis som snöblask hållit upp förut men fallit dit sen i brist på annat att dricka antar jag. Jag dricker ju bara vatten och te normalt och cola förut då. Tror det är smart att köra som några av er ha sagt en annan läsk vid speciella tillfällen för jag vet inte om jag för resten av livet bara vill dricka vatten eller te på fest, middagar whatever. Ser dock ingen stor risk att jag börjar missbruka sockerdricka liksom.

    Nu kör vi! Solig

  • Anonym (Colaberoende)

    Redan jobbigt för mig :S Stort cola-sug och vi har det hemma...

    Dricker kaffe istället just nu...

  • Anonym (Häng med mig!)
    Anonym (Colaberoende) skrev 2019-01-01 18:32:27 följande:
    Redan jobbigt för mig :S Stort cola-sug och vi har det hemma...
    Dricker kaffe istället just nu...
    Fortsätt kämpa! Jag har börjat få lite huvudvärk men kommer att dricka te och ta en panodil i värsta fall. Förut har jag vant mig av med colan med en halv burk i några dagar men jag ska inte dricka någon cola i år så jag får ta den hårda vägen. Har du huvudvärk också eller bara sug?
  • Anonym (Häng med mig!)

    Hur går det för er? Det går förvånansvärt bra för mig. Jag är lite chockad över att jag inte har blivit desperat efter cola än. Jag hoppas att det håller i sig så att det inte blir så jobbigt att sluta den här gången.

  • Grande Rock
    Anonym (Häng med mig!) skrev 2019-01-02 16:31:28 följande:

    Hur går det för er? Det går förvånansvärt bra för mig. Jag är lite chockad över att jag inte har blivit desperat efter cola än. Jag hoppas att det håller i sig så att det inte blir så jobbigt att sluta den här gången.


    Idag har det varit sötsug vill jag lova, har nog sörplat i mig tio koppar te för att ta mig igenom första jobbdagen utan att krevera. 
    Att tro är att inte veta
Svar på tråden Någon mer som vill sluta med läsk/cola den 1 januari?