• Anonym (Feemoe)

    Feminist, skulle du säga att du hatar män?

    Obs! Den här tråden är inte till för att provocera, utan snarare ett sätt att ta död på alla spekulationer som florerar nu.

  • Svar på tråden Feminist, skulle du säga att du hatar män?
  • Anonym (man)
    Anonym (Carl) skrev 2019-01-12 15:20:57 följande:
    Det gör de. Finns mängder av feminister som belyser och lyfter problemen i förorter. Feminism finns i alla politiska kategorier och gör inte det okunniga misstaget att tro att alla feminister är vänsterpartister och kommunister. De flesta feminister som jag stött på ör främst liberaler.

    Sen får du själv väldigt gärna starta ett uppror och engagera dig i kvinnors situation i förorten. Finns inget som hindrar dig!
    Nej alla feminister är som tur är inte radikalfeminister men radikalfeminismen har tillåtits ta väldigt mycket MED övriga feminister goda minne kan man väl tillägga eftersom man sällan ser andra feminister säga ifrån när radikalfeminister sprider manshat. Snarare är det väl vanligare att man tar dem i försvar.
  • Anonym (man)
    Anonym (man) skrev 2019-01-12 16:46:09 följande:
    Nej alla feminister är som tur är inte radikalfeminister men radikalfeminismen har tillåtits ta väldigt mycket MED övriga feminister goda minne kan man väl tillägga eftersom man sällan ser andra feminister säga ifrån när radikalfeminister sprider manshat. Snarare är det väl vanligare att man tar dem i försvar.
    väldigt mycket plats..... ska det stå
  • Ignoramus

    Manshat skadar ingen förutom mäns egon och självbilder


    Anonym (man) skrev 2019-01-12 16:41:31 följande:

    Gäller samma sak för kvinnor?

    Om en feminist sprider manshat borde inte övriga feminister söga ifrån?


  • Ignoramus

    SUCK!!!! En på tusen kanske. Tiotusen? Mäns sexköp är en jävla pandemi. Sluta slå ifrån er. Det är ju på grund av dina kommentarer som en stor del av manshatet uppstår till att börja med.


    Anonym (man) skrev 2019-01-12 16:42:15 följande:

    Kvinnor köper ochså sex


  • Anonym (feminist)

    Jag är feminist och jag hatar självklart inte män ! Har man och två barn (pojkar).

    Däremot är jag mot ett samhälle som tvingar kvinnor att vara underlägsna på olika sätt och ställer orimliga krav på kvinnor.

  • oanonym
    Ignoramus skrev 2019-01-12 17:03:48 följande:

    Manshat skadar ingen förutom mäns egon och självbilder


    Det kanske även minskar mäns vilja att säga ifrån när andra män beter sig illa?

    Varför hjälpa någon som hatar mig?
  • Ignoramus

    Vill du slippa manshatet? Byt då inställning till "men herregud! Hur kan dessa helt vanliga män sitta och säga att sexköp är okej och att vi inte ska lägga nån värdering i det? Hur kan de tycka att deras ensamhet berättigar att göra anspråk på en annan människas kropp!" eller "SKÄRP DIG FÖR I HELVETE! Börja bygg tågmodeller om du behöver nåt att göra om dagarna istället för att sitta och tycka synd om dig själv för att du inte får ligga" eller vad som helst förutom "men kvinnor köper också sex".


    Anonym (man) skrev 2019-01-12 16:46:36 följande:

    väldigt mycket plats..... ska det stå


  • oanonym
    Ignoramus skrev 2019-01-12 17:07:05 följande:

    SUCK!!!! En på tusen kanske. Tiotusen? Mäns sexköp är en jävla pandemi. Sluta slå ifrån er. Det är ju på grund av dina kommentarer som en stor del av manshatet uppstår till att börja med.


    Frågan är också varför vissa kvinnor VÄLJER att sälja sex?

    Skyller man på omständigheterna så är det ju inte prostutition som är problemet.

    Prostitution blir ju då lösningen på ett annat problem.
  • Ignoramus

    För att personen kanske hatar dig just för att du har sett på utan att göra något (eller ännu värre, själv varit delaktig) i hela ditt liv. Vad blir bättre av att inte hjälpa en utsatt människa av principskäl?

    Det är ju tvärtom enda sättet att bli av med det så kallade "hatet"


    oanonym skrev 2019-01-12 17:09:50 följande:

    Det kanske även minskar mäns vilja att säga ifrån när andra män beter sig illa?

    Varför hjälpa någon som hatar mig?


  • Ignoramus

    Antingen för att de måste eller för att de har ett självskadebeteende. Ingen människa mår bra av att utnyttjas.

    Varför VÄLJER männen att ha sex med någon som inte vill det egentligen?


    oanonym skrev 2019-01-12 17:12:15 följande:

    Frågan är också varför vissa kvinnor VÄLJER att sälja sex?

    Skyller man på omständigheterna så är det ju inte prostutition som är problemet.

    Prostitution blir ju då lösningen på ett annat problem.


Svar på tråden Feminist, skulle du säga att du hatar män?