• Ava44

    Äggdonation S:t Petersburg 2019

    Hej,
    undrar om det finns någon som skall göra ÄD i Ryssland nu snart som vill följas åt?
    Är nyss fyllda 45 och är Såå exalterad! Om allt går enl plan åker vi i mitten av februari. Vi har misslyckade ivf och ett misslyckat ÄD (inte i Ryssland) bakom oss.

  • Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019
  • Solhällan
    Mariasg76 skrev 2019-07-25 13:58:40 följande:

    Vi åker nästa söndag till St Petersburg. Ska bli spännande. Så roligt att läsa om att det gått så bra för flera av er ?

    Under test perioden nu innan så har jag tagit progynon och provera tills förra torsdagen. Tyvärr så blev slemhinnan inte tillräckligt tjock och imorgon var det tänkt att jag skulle börja medicineringen igen inför ÄD. Men eftersom min mens inte vill komma så ska jag avvakta. Börjar bli orolig att det kommer att påverka behandlingen. Någon som varit med om liknande?


    Hur tjock var din slemhinna?

    Tunn slemhinna har jag haft problem med det senaste året.

    Men i Ryssland inte lika stort problem då de först och främst genomför transfers med slemhinna över 6mm, öven om de helst vill att den ska vara över 7 mm och för det andra ändrar/justerar de din behandlingsplan efter detta. Jag hade 6,1 mm på mätningen i ET-cycle. Då satte de in extra medicin. Var tvungen att göra ett extra VUL hos en gyn jag aldrig varit hos tidigare ett par dagar senare som bara uppmätte 5,5 mm till min fasa, men när jag väl kom till Ryssland så var den 6,6mm och 6,7mm på transferdagen. Har precis testat positivt för första gången någonsin och vid första försöket i Ryssland efter flera behandlingar tidigare i Sverige och Polen under 2,5 års tid.

    Ang inte fått mens vet jag inte. Avvakta svar från kliniken. Maila de igen och skriv urgent i ämnesraden om de inte svarat till imorgon.
  • Solhällan
    Skogskantarellen skrev 2019-07-25 14:13:39 följande:

    Ni som gör äggdonation i Ryssland och får kortison - hur hög dos kortison har ni fått? 

    Tack för info. 


    Hej!

    Jag fick bara 4 mg på min behandlingsplan (hade 16mg i Polen). Men jag ökade lite (till 8mg) på eget bevåg vid transfern. Ska trappa ner nu hade jag tänkt först till 6 mg några dagar och sen till 4 mg.

    PS: jag fick ?Trental 400? (tabletter) och ?Filgrastim?-injektioner (båda köpta i Ryssland) pga min tunna slemhinna som skulle göra den mer mottaglig.
  • Mariasg76

    Ja det vore kul. Vår resa är redan bokad. Vi ska bo på 5th corner hotell. Ska ligga ganska nära kliniken.

    Först verkade slemhinnan bra. Runt 7 efter 1 veckas medicinering. Men veckan efter så var den inte det. Jag vet inte hur tjock den var sedan, bara att den inte var bra och att de undrade om jag blött eller glömt medicinerna. Men inget av det. Nu är dosen ändrad till 3 progynon per dag plus det andra. Jag slutade förra onsdagen med medicinerna enligt planen och skulle börjat på nytt idag. Ska ha mens inom en vecka efter avslutad kur. Men tyvärr ingen idag heller. Man blir så stressad när det inte fungerar som det ska.

  • maccookie
    PeeWee44 skrev 2019-07-23 21:09:56 följande:

    Idag har vi varit på kub, en liten på 6,9 cm och allt såg bra ut.

    Tack Elena för din kompetens! Utan henne tror jag inte att vi skulle bli gravida på 11:e insättningen, tredje i St Petersburg. Idag v 13+0.


    Grattis va kul Glad  får jag fråga tar du sprutor 2 ggr/p dag med progesteron?
  • PeeWee44
    maccookie skrev 2019-07-26 14:12:11 följande:

    Grattis va kul   får jag fråga tar du sprutor 2 ggr/p dag med progesteron?


    Tack.Ja jag tog en spruta från progesteronstart och två från insättningsdagen. Tror inte att jag hade lyckats annars.
  • PeeWee44
    Mariasg76 skrev 2019-07-26 10:07:09 följande:

    Ja det vore kul. Vår resa är redan bokad. Vi ska bo på 5th corner hotell. Ska ligga ganska nära kliniken.

    Först verkade slemhinnan bra. Runt 7 efter 1 veckas medicinering. Men veckan efter så var den inte det. Jag vet inte hur tjock den var sedan, bara att den inte var bra och att de undrade om jag blött eller glömt medicinerna. Men inget av det. Nu är dosen ändrad till 3 progynon per dag plus det andra. Jag slutade förra onsdagen med medicinerna enligt planen och skulle börjat på nytt idag. Ska ha mens inom en vecka efter avslutad kur. Men tyvärr ingen idag heller. Man blir så stressad när det inte fungerar som det ska.


    Vi har bott på 5th corner och det ligger väldigt nära kliniken. Du ser kliniken från frukostmatsalen. Finns mycket restauranger i närheten. Kan rekommendera att ladda ner Google translate och ryska, du kan använda den offline och fota tex menyn och få översatt. Finns en kartfunktion som heter mapsme som också är bra att ladda ner och karta över st Petersburg, den kan du också använda offline.

    Lycka till.
  • maccookie
    PeeWee44 skrev 2019-07-26 14:56:17 följande:

    Tack.Ja jag tog en spruta från progesteronstart och två från insättningsdagen. Tror inte att jag hade lyckats annars.


    Tog du till V 12 ?Eller ska du ta till V32?
  • PeeWee44
    maccookie skrev 2019-07-26 15:28:26 följande:

    Tog du till V 12 ?Eller ska du ta till V32?


    Sprutor tog jag till v 11 och crinone ska jag ta till v 32.
  • Emma30
    PeeWee44 skrev 2019-07-26 14:56:17 följande:

    Tack.Ja jag tog en spruta från progesteronstart och två från insättningsdagen. Tror inte att jag hade lyckats annars.


    Togs Progesteronprov så du vet vad värdet låg på vid insättning och när du började med sprutorna?
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019