• Anonym (Förbannad)

    Sambo otrogen med kollega

    Jag behöver er hjälp.
    Jag och min sambo är i 40 års åldern.
    Efter mycket smussel med mobilen senaste månaderna, det klassiska med in i på toaletten/duschen/i fickan mm från att den alltid legat framme in började magkänslan säga något är fel.
    Fick anonymt meddelande i oktober att sambon är otrogen med en kollega vilket de båda två förnekade. såg att de skicka lite sms om sexdrömmar.
    I lördags var sambon ute med vänner och kom hem var kärleksfull mm. Men nånting gnagde i mig.
    Jag tog telefonen och hittade (lite ur drag)
    Hon:Är det någon som vet här att vi knullat?
    Han:varför är du sugen på någon av mina vänner?
    Hon:Ja dig, din vän frågade om vi knullat.
    Han:Haha dom vet här, men de får inte säga något. Men det hindrar inte oss killar att jaga samma och bli buksvågrar. Fan sugen på slicka fitta
    Hon:Vill knullaaaa
    Han:Ja det hade varit en fin öppning idag. Men vill du bara knulla eller vill du knulla med mig
    Hon: Haha knulla med dig såklart.
    Jag ringde upp kollegan direkt hon nekar till allt. När jag berättade vad jag läst slängde hon på luren.
    Konfronterade min sambo, han hade givetvis raderat men jag har sparat smsen så inga problem.
    Han erkänner allt förutom att de ska ha haft sex. Att det bara är gargongen att det har varit något spännande att skicka dessa grejer, mycket spänning han förstår nu när han blev påkommen att det är så sjukt jävla fel men att om jag inte kommit på detta skulle han aldrig berättat det. han säger att detta pågått i några månader. 
    Eftersom det som hände i oktober anonym meddelande så har de tyckt att det var kul och spännande att spä på det hela och skicka massa olämpliga saker.
    Han hade aldrig accepterat att jag gjort något sådant.
    Jag bad honom bryta all kontakt med henne och blocka henne. Bryta gick han med på men vill inte blocka.
    Jag vill veta när var och varför. Men återigen vi har inte haft sex.
    i min värld tyder allt på vad som skrivits i lördags att de haft sex med varandra.
    Lita på mig säger han jag svär på mina barn har aldrig rört henne bara varit en fantasi att skriva så.
    Hur ska jag kunna lita på någon som gått bakom min rygg i flera månader?
    Har det haft sex kan jag aldrig mer vara med honom, finns i på kartan.
    Känner mig så förnedrad över allt som pågått bakom min rygg och att dessutom hans vänner vetat om.
    Jag vet inte vad jag ska tro (tror de haft sex) men känner att jag behöver veta sanningen för att komma vidare.
    hur ska jag få reda på sanningen om de haft sex eller om det bara är som de skriver?
    Även kollegan haft pojkvän som dumpade henne antagligen för smsen han såg.

  • Svar på tråden Sambo otrogen med kollega
  • Pope Joan II
    Tecum skrev 2019-02-22 19:39:38 följande:
    Uppenbarligen spelar det roll för TS, om inte annat vill hon veta sanningen. Hon känner bägge bättre än vi och hon tror inte att de legat.
    SMS är inte bevis, det kan vara rollspel.
    Däremot har ju något hänt, de har gått bakom ryggen på TS och sexchattat i månader. Det är illa nog och gör säkert att hon kommer att lämna honom, så du kan vara lugn
    Vad får dig att tro att hon kommer att lämna honom? Det håller jag för helt osannolikt. 
  • Tecum
    Pope Joan II skrev 2019-02-23 14:55:27 följande:
    Vad får dig att tro att hon kommer att lämna honom? Det håller jag för helt osannolikt. 
    Jag tror att hon blivit påverkad av inläggen här, nästan alla dömer honom rakt av. Tycker mig läsa en hårdare attityd från henne mellan raderna, som i #121. "Kan aldrig mer lita på honom, aldrig mer ha sex".


  • Anonym (Fia)
    Tecum skrev 2019-02-23 15:43:43 följande:
    Jag tror att hon blivit påverkad av inläggen här, nästan alla dömer honom rakt av. Tycker mig läsa en hårdare attityd från henne mellan raderna, som i #121. "Kan aldrig mer lita på honom, aldrig mer ha sex".
    Påverkad av inläggen, hårdare attityd? Menar du att du hade kunnat lita på din fru i en liknande situation?

    Jag måste tillägga att jag normalt sett brukar värdera din åsikt högt... Förstår dig inte alls i den här tråden...
  • Anonym (Fia)
    Pope Joan II skrev 2019-02-23 14:55:27 följande:
    Vad får dig att tro att hon kommer att lämna honom? Det håller jag för helt osannolikt. 
    Varför helt osannolikt?
  • molly50
    Tecum skrev 2019-02-23 14:29:31 följande:
    Nej det tycker jag inte och det skriver jag också! Han har gått bakom ryggen och TS är såvitt jag förstår på väg att lämna honom. Respektlös och illojal räcker för att lämna, man måste inte legat med andra. Vilket jag inte är säker på att de gjort.
    Men vad behövs det mer för bevis på att de har legat med varandra än det kollegan skrev i sms:en?
    Det är väl ändå inget man skriver som ett skämt om man är något sånär normalt funtad.
    Carpe Diem
  • Tecum
    Anonym (Fia) skrev 2019-02-23 15:51:17 följande:
    Påverkad av inläggen, hårdare attityd? Menar du att du hade kunnat lita på din fru i en liknande situation?

    Jag måste tillägga att jag normalt sett brukar värdera din åsikt högt... Förstår dig inte alls i den här tråden...
    Och jag förstår inte dig, vad har mitt inlägg till Påven med min fru att göra?

    Min fru hade inte försatt sig i en sån situation. Men om vi rent hypotetiskt antar att jag har en ny partner som gjort så beror det helt på vad för slags person hon är, om hon varit flirtig, intresserad av andra män tidigare, jag hade uppfattat henne som en som gärna friserar sanningen, döljer saker osv. Alltså min bedömning av hennes personlighet. Inte vad folk som inte känner henne tror - eller snarare påstår.

    Och som jag sagt tidigare, jag försvarar inte killen och förstår om TS gör slut. Så vad är det du inte förstår?

    Jag antar att du inte litar helt på din partner?
  • molly50
    Tecum skrev 2019-02-23 15:43:43 följande:
    Jag tror att hon blivit påverkad av inläggen här, nästan alla dömer honom rakt av. Tycker mig läsa en hårdare attityd från henne mellan raderna, som i #121. "Kan aldrig mer lita på honom, aldrig mer ha sex".
    Om TS har fått en hårdare attityd så kan det ju också vara så att hon har kommit över den värsta chockfasen och blivit mer arg.
    Carpe Diem
  • Anonym (Fia)
    Tecum skrev 2019-02-23 16:06:17 följande:
    Och jag förstår inte dig, vad har mitt inlägg till Påven med min fru att göra?

    Min fru hade inte försatt sig i en sån situation. Men om vi rent hypotetiskt antar att jag har en ny partner som gjort så beror det helt på vad för slags person hon är, om hon varit flirtig, intresserad av andra män tidigare, jag hade uppfattat henne som en som gärna friserar sanningen, döljer saker osv. Alltså min bedömning av hennes personlighet. Inte vad folk som inte känner henne tror - eller snarare påstår.

    Och som jag sagt tidigare, jag försvarar inte killen och förstår om TS gör slut. Så vad är det du inte förstår?

    Jag antar att du inte litar helt på din partner?
    Förlåt, jag antog att du kunde tänka dig in i en hypotetisk situation. Det har givetvis inget med din relation till din fru såsom den ser ut i verkliga livet.

    Det finns massor av situationer jag inte varit i som jag ändå kan tänka mig in i. Även om det inte hänt mig personligen har jag empiri i form av vänners och familjs erfarenheter att luta mig emot. Så fast jag litar helt och hållet på min man nu, så hade tilliten definitivt börjat svikta om han hade börjat bete sig som TS sambo gjort de senaste månaderna. Får jag sedan de bevis TS fått hade det definitivt varit över för mig, såvida killen inte visar någon ånger, vilket han ju inte gör.

    Din hypotetiska partner som du var tvungen att hitta på för att du inte kunde föreställa dig din fru som den som bedrar dig låter som en hyfsat statisk person, och min erfarenhet är att människor inte fungerar så. Man kan ändras. Som ett exempel kan jag nämna min svåger som började smussla med mobilen och gå undan för telefonsamtal helt plötsligt efter 13 års äktenskap. Innan dess hade han inte varit flirtig, visat intresse för andra kvinnor, så hon litade helt på honom. Det ändrades med hans ändrade beteende, och hon fick beviset för att han hade en kvinna vid sidan av.

    Det jag inte förstår är hur du kan tro att det är inlägg av andra som påverkat TS att anta en hårdare attityd mot sin sambo. Hon hade ju bevis redan innan hon startade tråden.
  • Tecum
    Anonym (Fia) skrev 2019-02-23 16:41:21 följande:
    Förlåt, jag antog att du kunde tänka dig in i en hypotetisk situation. Det har givetvis inget med din relation till din fru såsom den ser ut i verkliga livet.

    Det finns massor av situationer jag inte varit i som jag ändå kan tänka mig in i. Även om det inte hänt mig personligen har jag empiri i form av vänners och familjs erfarenheter att luta mig emot. Så fast jag litar helt och hållet på min man nu, så hade tilliten definitivt börjat svikta om han hade börjat bete sig som TS sambo gjort de senaste månaderna. Får jag sedan de bevis TS fått hade det definitivt varit över för mig, såvida killen inte visar någon ånger, vilket han ju inte gör.

    Din hypotetiska partner som du var tvungen att hitta på för att du inte kunde föreställa dig din fru som den som bedrar dig låter som en hyfsat statisk person, och min erfarenhet är att människor inte fungerar så. Man kan ändras. Som ett exempel kan jag nämna min svåger som började smussla med mobilen och gå undan för telefonsamtal helt plötsligt efter 13 års äktenskap. Innan dess hade han inte varit flirtig, visat intresse för andra kvinnor, så hon litade helt på honom. Det ändrades med hans ändrade beteende, och hon fick beviset för att han hade en kvinna vid sidan av.

    Det jag inte förstår är hur du kan tro att det är inlägg av andra som påverkat TS att anta en hårdare attityd mot sin sambo. Hon hade ju bevis redan innan hon startade tråden.
    Men TS´ kille ångrar sig våldsamt och ber ständigt om ursäkt, läs t ex #119! Hade du förlåtit honom då, fast han gått bakom ryggen på dig så länge? De flesta här påstår ju att de inte ens skulle överväga att förlåta och stanna oavsett om de legat eller ej.

    Eftersom du fortsätter att tjata om min fru så är svaret att jag skulle lita på det hon säger. Blev hon avslöjad skulle hon inte ljuga. Vi har varit ihop i snart 40 år och om hon inte ändrat personlighet än lär hon inte göra det annat än om sjukdom sätter in.

    Du har rätt i att de flesta inte är statiska, men jag hävdar ändå att personligheter och tidigare uppträdande ger en tydlig vink om hur de agerar t ex vid avslöjande eller om de öht skulle göra något som det TS` kille gjorde. Jag frågade ju TS om hans personlighet och om hon kunde dra några slutsatser utifrån det, men fick ett svävande svar. Verkar inte som att hon funderat på det. Men de flesta har en blandning av goda och dåliga egenskaper och det är svårt att säga vilket som dominerar i ett fall som detta.

    Du tror alltså att ingen tar intryck av det vi skriver här? Då är det fullständigt meningslöst att hålla på, både att fråga/be om hjälp eller att svara. Jag tror att du har fel, även om många bara vill ha bekräftelse är jag säker på att det finns de som får hjälp och blir påverkade, på gott och ont. Därför reagerar jag på tvärsäkra och dömande inlägg, det kan påverka en osäker person i fel riktning som i värsta fall ställa till det för denne .
  • Anonym (Skild och gift)
    Tecum skrev 2019-02-23 17:19:11 följande:

    Men TS´ kille ångrar sig våldsamt och ber ständigt om ursäkt, läs t ex #119! Hade du förlåtit honom då, fast han gått bakom ryggen på dig så länge? De flesta här påstår ju att de inte ens skulle överväga att förlåta och stanna oavsett om de legat eller ej.

    Eftersom du fortsätter att tjata om min fru så är svaret att jag skulle lita på det hon säger. Blev hon avslöjad skulle hon inte ljuga. Vi har varit ihop i snart 40 år och om hon inte ändrat personlighet än lär hon inte göra det annat än om sjukdom sätter in.

    Du har rätt i att de flesta inte är statiska, men jag hävdar ändå att personligheter och tidigare uppträdande ger en tydlig vink om hur de agerar t ex vid avslöjande eller om de öht skulle göra något som det TS` kille gjorde. Jag frågade ju TS om hans personlighet och om hon kunde dra några slutsatser utifrån det, men fick ett svävande svar. Verkar inte som att hon funderat på det. Men de flesta har en blandning av goda och dåliga egenskaper och det är svårt att säga vilket som dominerar i ett fall som detta.

    Du tror alltså att ingen tar intryck av det vi skriver här? Då är det fullständigt meningslöst att hålla på, både att fråga/be om hjälp eller att svara. Jag tror att du har fel, även om många bara vill ha bekräftelse är jag säker på att det finns de som får hjälp och blir påverkade, på gott och ont. Därför reagerar jag på tvärsäkra och dömande inlägg, det kan påverka en osäker person i fel riktning som i värsta fall ställa till det för denne .


    Med andra ord har du väldigt svårt att sätta dig in i andras situationer? Du använder liksom din fru som mall till alla andra förhållanden?!

    Inget fel i det men dina råd faller lite platt i denna tråden...
Svar på tråden Sambo otrogen med kollega