• Omstart2019

    Gravid BF juni 2019, del 2

    Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

    Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.


    2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

    Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

    29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

    7 juni BernieLollo

    10 juni Ninjara

    11 juni isa94

    12 juni LillaMy08

    13 juni Canama

    15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

    19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Ninjara

    Inte bara du som har svårt att förstå. Är så koncentrerad på maken och hans sjukdom för närvarande. Han ska in på op i morgon. Så hade jag inte haft stor bulle framtill så hade jag knappt fattat att jag var gravid överhuvudtaget. Har visserligen fixat mycket men känns så overkligt för närvarande ändå.

  • BernieLollo
    Omstart2019 skrev 2019-05-26 20:41:29 följande:

    BernieLollo: Vad spännande, har det hänt något mer??


    Det var falskt alarm, gick över efter en promenad... Men var hos BM imorse som bekräftade att det åtminstone går framåt. Parveln hade fixerat sig och magen sjunkit. Så nu ska jag bara blanda en god förlossningsdrink och fortsätta vila <3
  • Leeandra
    Ninjara skrev 2019-05-27 17:58:00 följande:

    Inte bara du som har svårt att förstå. Är så koncentrerad på maken och hans sjukdom för närvarande. Han ska in på op i morgon. Så hade jag inte haft stor bulle framtill så hade jag knappt fattat att jag var gravid överhuvudtaget. Har visserligen fixat mycket men känns så overkligt för närvarande ändå.


    Oj, så jobbigt! Och så nära inpå att ni ska ha barn också. Hoppas att det blir en lyckad operation och att han ( och du förstås ) är pigg till förlossningen.
  • Leeandra
    BernieLollo skrev 2019-05-27 19:33:34 följande:

    Det var falskt alarm, gick över efter en promenad... Men var hos BM imorse som bekräftade att det åtminstone går framåt. Parveln hade fixerat sig och magen sjunkit. Så nu ska jag bara blanda en god förlossningsdrink och fortsätta vila <3


    Det är ju skönt att bebis har fixerat sig . Här ilar det som attan i underlivet och strålar ut i vänsterbenet så att det viker sig emellanåt men jag är helt säker på att BM kommer säga att bebis är rörlig iaf när jag ska dit på onsdag.
  • Ninjara
    Leeandra skrev 2019-05-27 21:07:31 följande:
    Oj, så jobbigt! Och så nära inpå att ni ska ha barn också. Hoppas att det blir en lyckad operation och att han ( och du förstås ) är pigg till förlossningen.
    Det tror jag nog att det blir. Maken är en av dom där 2% som kan jobba medans han gör cellgiftsbehandling. Denna op skulle han vara vaken för men endå lite nervöst för mig.
  • Leeandra
    Ninjara skrev 2019-05-27 22:23:34 följande:

    Det tror jag nog att det blir. Maken är en av dom där 2% som kan jobba medans han gör cellgiftsbehandling. Denna op skulle han vara vaken för men endå lite nervöst för mig.


    Ja, alltid lite oroligt att gå och vänta på att det ska vara färdigt också. Skönt att han mått så pass bra hittills, . Hoppas han blir frisk permanent nu.
  • Ninjara

    Blev ingen op. Min makes läkare kan inte bestämma sig... 3 gången nu som det blir uppskjutet. Läkarna hade tydligen vetat det i en vecka... SUCK!!!

  • Leeandra
    Ninjara skrev 2019-05-28 09:00:06 följande:

    Blev ingen op. Min makes läkare kan inte bestämma sig... 3 gången nu som det blir uppskjutet. Läkarna hade tydligen vetat det i en vecka... SUCK!!!


    Nej, men! Hur sjutton kan de ställa in så här nära inpå?!

    Och 3:e gången tom! Nu blir ju oron inför op värre än själva op i dig själv
  • Omstart2019
    Leeandra skrev 2019-05-27 13:10:06 följande:

    Är det bara jag som har svårt att fatta att det snart ska komma en bebis?! Tycker alla verkar så redo . Färdigpackade med tvättade bebiskläder, sängar och skötbord och räknar dagar till BF. Jag har inte gjort något alls.

    Jag tycker att jag borde förstå det här med tanke på att det är mitt 7:e barn, men den här graviditeten känns som den mest overkliga av allihop. Kanske är en liten ninja jag väntar på ?


    Jag är nog ganska väl förberedd nu, kan man säga. Fick hänga ut sängkläderna i spjälsängen härom dagen eftersom de hunnit bli dammiga. Men samtidigt är det väldigt svårt att greppa vad som faktiskt är på väg att hända, så jag känner mig samtidigt inte förberedd alls.
    2007, 2010, och BF 190610
  • Omstart2019
    Ninjara skrev 2019-05-28 09:00:06 följande:

    Blev ingen op. Min makes läkare kan inte bestämma sig... 3 gången nu som det blir uppskjutet. Läkarna hade tydligen vetat det i en vecka... SUCK!!!


    Nää, va?? Fy vad jobbigt för er att inte få klara besked så här mitt i er väntan på bebis. Så fel att de inte lät er veta nåt.
    2007, 2010, och BF 190610
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2