• Omstart2019

    Gravid BF juni 2019, del 2

    Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

    Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.


    2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

    Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

    29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

    7 juni BernieLollo

    10 juni Ninjara

    11 juni isa94

    12 juni LillaMy08

    13 juni Canama

    15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

    19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Leeandra

    Känns som att de flesta redan fått sin bebis nu, och de flesta i förtid. Hur många är vi egentligen som ännu väntar på våra små? Det är ju en bra bit kvar av juni .

  • MelinaG
    Leeandra skrev 2019-06-09 15:09:45 följande:

    Känns som att de flesta redan fått sin bebis nu, och de flesta i förtid. Hur många är vi egentligen som ännu väntar på våra små? Det är ju en bra bit kvar av juni .


    Jag är kvar :) Hade ju BF 1 juni, så hoppas ju att det kommer snart nu...
  • Anatomy
    Linda2barnsmamma skrev 2019-06-09 14:32:31 följande:

    Inatt kl 02 fick ja första värken.. Var på förlossningen kl 04.

    Sedan kom vår lilla Saga 06.55, 3175g och 51 cm lång ja är kvar över natten med bebis pga av blödningen. Dom vill ha lite koll. Men i morgon åker vi hem


    Supergrattis!
  • Anatomy
    Leeandra skrev 2019-06-09 15:09:45 följande:

    Känns som att de flesta redan fått sin bebis nu, och de flesta i förtid. Hur många är vi egentligen som ännu väntar på våra små? Det är ju en bra bit kvar av juni .


    Jag är kvar! 10 dagar till BF. Möjligtvis hinnsvepning imorgon beroende på hur tappen verkar. Annars inga tecken på att bebis vill ut.
  • Canama

    Imorse kom vår lilla bebis, 4 dagar innan BF.

    Fruktansvärt lång och smärtsam latensfas. Öppnade mig sedan snabbt men fick inte börja krysta då hon hade roterat fel (?) och låg med ansiktet åt fel håll. Så fick kämpa för att få henne på rätt innan jag äntligen fick krysta ut henne.

    Men nu mår vi alla bra :)

  • värmlandsjänta
    Leeandra skrev 2019-06-09 15:09:45 följande:

    Känns som att de flesta redan fått sin bebis nu, och de flesta i förtid. Hur många är vi egentligen som ännu väntar på våra små? Det är ju en bra bit kvar av juni .


    jag skulle haft 31/5 så är idag på bf+9. inga direkta känningar och vet inte ens om hon är fixerad (var inte det på senaste kontrollen). ska till BM i morgon och ska fråga om hinnsvepning kanske är ett alternativ... vill helst undvika "medicinsk igångsättning" om det går. tror en del av slemproppen gick idag men behöver ju inte betyda så mycket alls. har nån av er erfarenheter av hinnsvepning?
  • Omstart2019
    Canama skrev 2019-06-09 18:51:07 följande:

    Imorse kom vår lilla bebis, 4 dagar innan BF.

    Fruktansvärt lång och smärtsam latensfas. Öppnade mig sedan snabbt men fick inte börja krysta då hon hade roterat fel (?) och låg med ansiktet åt fel håll. Så fick kämpa för att få henne på rätt innan jag äntligen fick krysta ut henne.

    Men nu mår vi alla bra :)


    GRATTIS!!
    2007, 2010, och 3/6 2019
  • Anatomy
    Canama skrev 2019-06-09 18:51:07 följande:

    Imorse kom vår lilla bebis, 4 dagar innan BF.

    Fruktansvärt lång och smärtsam latensfas. Öppnade mig sedan snabbt men fick inte börja krysta då hon hade roterat fel (?) och låg med ansiktet åt fel håll. Så fick kämpa för att få henne på rätt innan jag äntligen fick krysta ut henne.

    Men nu mår vi alla bra :)


    Grattis!!!!
  • Anonym (Fått/aktiv)

    Är dessa de som är kvar?

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni franksmatte

    15 juni Tiddelipom

    19 juni Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom

  • Ninjara

    Hej hemkommen sent i går. Fick en liten son i tisdags kl 20:11 på 3098 gram. Fick ligga kvar till i går mycket pga mitt blodtryck.

    Värmlandsjänta: Dom försökte köra hinnsvepning på mig fredags förra veckan. Gjorde för ont MEN den bm var lite för pang på gröten. Fick samma behandling under och inför igång sättningen kändes i princip inte alls då. Skillnaden var att dom på förlossningen tog det långsammare så man han slappna av mm.

Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2