• Anonym (Korkad)

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • molly50
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-12 10:53:05 följande:
    Jag kan mycket väl förstå hur det känns att bli bedragen, det är itne särskilt svårt. Men det är så uppenbart och självklart att ni inte behöver något ytterligare försvar, eller? DÄRFÖR - vilket jag förklarat många gånger nu, men du verkar ha lite svårt att förstå - fokuserar jag på de otrognas perspektiv. eftersom de blir påhoppade SOM GRUPP alldeles utan något som helst förståelse...
    Jag har inte svårt att förstå. Men kan du förklara varför man ska ha förståelse för någon som varit otrogen? Som sårat den h*n påstår sig älska.
    Är man otrogen så visar man ju själv ingen respekt eller förståelse för sin partner så varför ska den personen ha förståelse tillbaka? 
  • molly50
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-12 14:03:57 följande:
    Eller så kanske ni inte vet allt? Jag och min man är ju totala främlingar för er, och ni vet dessutom ingenting om hans ex-fru och deras relation...

    Men det är ju kul att döma andra människor och klappa sig själva och sin "etik" på ryggen... Undrar vem som är narcissist här? Hum hum?
    Det vi vet är ju att du har berättat att hans exfru var elak mot honom.
    Och att han hade planerat att lämna henne.
    Då kan man ställa sig frågan varför han inte gjorde det INNAN han hoppade i säng med dig?
    Det är den handlingen man dömer. Inte att han ville ta sig ut ur förhållandet pga henne.
  • Anonym
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-12 11:39:50 följande:

    Jag skrev ingenting om att jag skulle "hota" honom med det? Inte heller känner jag behov att att ha en plan för att "hindra honom" att lämna mig - han stannar så länge han vill, liksom jag själv! Så ja, min åsikt är att man inte äger en annan människa - och den såikten står fast även om du använder patetiska härskartekniker och försöker lägga ord i min mun.  

    Jag hade faktiskt helst velat säga att jag tror inte man gör något så stort och uppslitande på nytt, och att ja, det vi har tillsammans är speciellt - men det VET jag att du inte VILL tro på, så varför skriva det?

    Du VILL tro att min man är usel, så jag visste ju att du borde förstå argumentet att min make antagligen kommer tänka sig för ganska noga innan han lämnar mig för någon ny, eftersom det får också konkreta konsekvenser. Eftersom vi ÄR gifta, utan äktenskapsförord. 

    Som sagt, jag tycker du agrumenterar på ett väldigt omoget och barnsligt sätt.


    Det har inget som helst att göra med ägandeskap. Det om något är riktigt löjligt att påstå, bara för att man inte äger en annan människa så är man inte ursäktad för att bete sig hur som helst. Om du blev akut sjuk och din man sa att han ringer 112 men istället ringer han en polare och börjar snacka om helgens fotbollsmatch. Förstår du och dina närstående då för du äger ju inte honom? Om din man har stukat foten och du lovar honom att hämta hans 85åriga morsa på tågstationen i ett snöoväder men du går och fikar istället, tror du att du får en massa förståelse från omgivningen då för din man äger ju inte dig?

    Jag har inget problem med att tro på att ni har något speciellt tillsammans, ni verkar vara samma skrot och korn och kaka söker maka.

    Du är förresten inte så värst bra på att argumentera själv enligt dina egna mått mätt. Du skriver att du VET vad jag VILL tro och inte VILL tro. Lite komiskt faktiskt att klaga på att andra gör något som du själv gör.:D

    Fast det verkar förståss vara ett rätt framträdande karaktärsdrag hos dig, du vill ha en respekt och tolerans du inte vill ge andra.
  • smulpaj01
    molly50 skrev 2019-06-12 15:01:21 följande:

    Det vi vet är ju att du har berättat att hans exfru var elak mot honom.

    Och att han hade planerat att lämna henne.

    Då kan man ställa sig frågan varför han inte gjorde det INNAN han hoppade i säng med dig?

    Det är den handlingen man dömer. Inte att han ville ta sig ut ur förhållandet pga henne.


    Molly, det börjar kännas som ett hundratal inlägg nu som säger samma sak. Det är INTE fel att få känslor för nån annan och det är inte fel att lämna sin partner! Felet är att inleda ett sexuellt förhållande för att testköra/kn*lla och ha nåt att gå till INNAN man bryter upp med partnern. Det är det sveket som är så fruktansvärt onödigt. En skilsmässa/uppbrott ÄR tungt om man haft ett länge förhållande men med otrohet i bilden blir slaget på offret ännu hårdare.

    Fast som sagt, detta går inte in i hjärnan hos de här i tråden som ser den som är otrogen som ett j-vla offer, även älskare/älskarinnor är det tydligen väldigt synd om då de bara är kära. Jösses.....! Patetiskt!
  • Anonym (suck)
    smulpaj01 skrev 2019-06-12 18:06:10 följande:
    Molly, det börjar kännas som ett hundratal inlägg nu som säger samma sak. Det är INTE fel att få känslor för nån annan och det är inte fel att lämna sin partner! Felet är att inleda ett sexuellt förhållande för att testköra/kn*lla och ha nåt att gå till INNAN man bryter upp med partnern. Det är det sveket som är så fruktansvärt onödigt. En skilsmässa/uppbrott ÄR tungt om man haft ett länge förhållande men med otrohet i bilden blir slaget på offret ännu hårdare.

    Fast som sagt, detta går inte in i hjärnan hos de här i tråden som ser den som är otrogen som ett j-vla offer, även älskare/älskarinnor är det tydligen väldigt synd om då de bara är kära. Jösses.....! Patetiskt!
    Jo det är fascinerande att se hur mycket tid och energi man lägger på att undvika skuld, tänk om man hade lagt ner lika mycket energi på att jobba med sig själv istället?
  • molly50
    smulpaj01 skrev 2019-06-12 18:06:10 följande:
    Molly, det börjar kännas som ett hundratal inlägg nu som säger samma sak. Det är INTE fel att få känslor för nån annan och det är inte fel att lämna sin partner! Felet är att inleda ett sexuellt förhållande för att testköra/kn*lla och ha nåt att gå till INNAN man bryter upp med partnern. Det är det sveket som är så fruktansvärt onödigt. En skilsmässa/uppbrott ÄR tungt om man haft ett länge förhållande men med otrohet i bilden blir slaget på offret ännu hårdare.

    Fast som sagt, detta går inte in i hjärnan hos de här i tråden som ser den som är otrogen som ett j-vla offer, även älskare/älskarinnor är det tydligen väldigt synd om då de bara är kära. Jösses.....! Patetiskt!
    Ja,du har nog rätt i det. Det börjar kännas som en repig skiva.
    Jag börjar inse att vi kanske inte kommer någonvart med det här.
  • Anonym (Mm)

    Otrogna människor precis som alkoholister har alltid ursäkter som dom tycker rättfärdigar deras beteende tex alla är dumma ( frun) (vännen) Jag kan inte hålla mig jag är så kär osv, skiter helt i vem de sårar på vägen, de håller ihop / super tillsammans och rättfärdigar detta och står upp för varandra oavsett om de sårar någon. Vad man än säger kommer inte göra ett skit skillnad då de ändå kommer att tycka att de gör rätt och alla andra har fel och inte förstår hur de har det. De tycker oftas utåt att de inte gör något fel och skulle aldrig erkänna deras fel i något av de. Skylla på alla andra är vad de gör bäst.

    Skulle dock en annan alkis/ otrogen göra något sårande mot dem så skulle de vända och genast bli motsägelsefulla och anklaga denne så som 90% av oss i tråden nu gör, men då är det såklart skillnad för då är det dem som blivit sårade och det är skillnad på person och person. Det lär ju alla i tråden förstå..De står över oss alla ;)

  • Anonym (suck)
    Anonym (Mm) skrev 2019-06-12 19:08:06 följande:

    Otrogna människor precis som alkoholister har alltid ursäkter som dom tycker rättfärdigar deras beteende tex alla är dumma ( frun) (vännen) Jag kan inte hålla mig jag är så kär osv, skiter helt i vem de sårar på vägen, de håller ihop / super tillsammans och rättfärdigar detta och står upp för varandra oavsett om de sårar någon. Vad man än säger kommer inte göra ett skit skillnad då de ändå kommer att tycka att de gör rätt och alla andra har fel och inte förstår hur de har det. De tycker oftas utåt att de inte gör något fel och skulle aldrig erkänna deras fel i något av de. Skylla på alla andra är vad de gör bäst.

    Skulle dock en annan alkis/ otrogen göra något sårande mot dem så skulle de vända och genast bli motsägelsefulla och anklaga denne så som 90% av oss i tråden nu gör, men då är det såklart skillnad för då är det dem som blivit sårade och det är skillnad på person och person. Det lär ju alla i tråden förstå..De står över oss alla ;)


    Ja, det snackas mycket om mänskliga misstag och att alla kan göra fel. Men när man läser hur dessa personer tänker så blir man inte förvånad över att just de hamnade där. Man brukar kunna se ett ganska tydligt egoistiskt mönster i deras sätt att tänka.

    Alla säger sig vara bra människor och ha karaktär, men när det kommer till kritan så visar man vad man går för. Det är lätt att göra rätt när allt flyter på som det ska men när det blir tufft och allt ställs på sin spets så ser man vilka som har integritet och vilka som inte har det.
  • Anonym (Jadu)

    Att killen i dagsläget hellre lever med kombon fru och barn än med dig har han ju redan sagt rent ut OCH visat i handling. Allt annat är önsketänkande.

    Det kan förstås bli så att hans fru lämnar honom om hon får reda på otroheten och att han då tar dig som andrahandsalternativ. Att han försöker övertala frun att det var ett enstaka misstag kan man nog utgå ifrån eftersom han redan valt henne/familjen, så då ligger bollen hos henne. Någon med nedlagda år och barn ihop kan ha större anledning att vilja tro på deras kärlek än vad du som ny flickvän/älskarinna har så det är inte helt säkert att hon slänger ut honom. Oavsett vad hon kommer fram till är det resultatet du får. Skulle det kännas ok att ta över honom bara om frun gör det valet?

  • Anonym (Mm)

    Ts om du nu vill veta hur mkt han känner för dig. Säg att du misstänker att du är gravid!

    Då får du svart på vitt genom hans ord/ handling. Blir han direkt livrädd för att hans sambo ska få veta så vet du att hon är det första han tänker på. Börjar han flika in att abort är det bästa i nuläge så bryr han sig inte som du vill. Blir han arg så är han definitivt inte kär. Blir han överlycklig/ glad för er skull så är han förälskad. Börjar han pladdra om att det inte är rätt läge nu osv så försöker han få dig att frivilligt göra abort och efter du gjort det så kommer han med stor sannolikhet dumpa dig eller försöka få er att avsluta fint och till hans tjej kommer han säga att du hittar på och försöker få honom..Värt ett försök.

    Med största sannolikhet så kommer du få svar inom dig själv hurvida han är rätt man eller inte

Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.